Nee had ik al gevraagd zeggen ze niet maar zag die metconâs al langskomen in mn zoektocht. Denk dat ik die maar probeer, klinken wel goed.
Ik vind de Metcons heel fijn! Ze zijn dit weekend 25% korting in de Nike app
Ik mag de komende maand geen upper body doen behalve dead hangs ivm een elleboogblessure deadlift en squat kan ook niet, dus dan maar veel hip thrust, leg press en hamstring curls. En een stok achter de deur om core en kuiten mee te pakken, anders wordt het wel erg saai
ughh Wat is er gebeurd?
Je zou qua afwisseling je workout nog kunnen aanvullen met hyperextension (afhankelijk van hoe je omhoog komt pak je vnl je glutes of je onderrug) en cablemachine glute kickbacks.
Ik heb te lang gehaakt en ondanks zeurende elleboog door blijven trainen. En thanks, die oefeningen heb ik idd allebei toegevoegd in mijn schema!
Klinkt als een lullige blessure, maar ben je mooi klaar mee. Eigenwijs ook natuurlijk, toch doortrainen ondanks klachten haha. Hopelijk gaat het snel over!
Hahaha ja stom he. Gelukkig heb ik een fijne fysio gevonden en zal ik hier een wijze les uit opdoen
Ik heb me voor het eerst gewogen op zoân Tanita en daar kwam uit dat ik 22% bodyfat heb. Op de poster stond dat voor vrouwen het laagst gezonde 21% is. Maar dat lijkt me heel sterk eigenlijk? Want ik heb echt genoeg vet haha. Weet iemand hoe zoân ding werkt/wat de foutmarge is? Of heb ik echt een heel vertekend beeld van mijn lichaam?
- Zoân weegschaal is niet echt een goede methode om heel precies vet te meten. Een huidplooimeting van iemand die daar een opleiding voor gevolgd heeft is accurater. Het kan wel een goede richtlijn zijn als je vanaf nu altijd dezelfde meetomstandigheden en methode aanhoudt om je progressie bij te houden.
-
Ik denk dat men in de fitnessindustrie ook een vertekend beeld heeft van wat normaal, gezond, of gewenst is. 22-30% vet is heel normaal maar atletisch met zichtbare spieren is toch al snel onder de 20%. Hoeft niet ongezond te zijn maar is vaak niet de standaard voor de gemiddelde vrouw.
-
Het kan ook een verouderd plaatje zijn want volgens mij werd er vroeger wel gedacht dat een lager vetpercentage bij vrouwen meteen heel ongezond is. Tegenwoordig weten we al wel iets meer over het vrouwelijk lichaam en is meer de aanwezigheid van natuurlijke menstruatie een teken van gezondheid, niet per se het vetpercentage.
Oh top! Dankjewel voor je uitgebreide antwoord. Ik ga me er denk ik dan gewoon niet teveel van aantrekken. En dat tweede punt is ook echt wel heel erg van toepassing, ik heb denk ik een beetje een vertekend beeld gekregen van hoe een lichaam eruit âhoort te zienâ
Nu 2 jaar later heb ik inmiddels al een heeeele tijd niet echt zwaar gedeadlift, maar ik heb gisteren opeens 5x80kg conventional gedaan (130% body weight) echt blij verrast dat ik het nog kan en beter dan eerst ook! Mân trainer zei âop naar de 100 want dat is echt niet zoveelâ
Nou, dat was âm weer! 10 weken, 50 workouts
Benieuwd wat het volgende programma wordt. Hopelijk 30 min. per workout want ik vind 5x per week 50 minuten wel veel. Vooral in de zomer als ik liever buiten ben.
Ik ben sinds mijn blessure eindelijk weer wat extra gewicht aan het opbouwen bij bodypump. Ik bleef een beetje hangen in hetzelfde gewicht omdat ik niet te snel wilde opbouwen, maar ik ben er gisteren weer voor gegaan. Heb mijn benen met 30 kilo gedaan
En daarna bij de rugtrack trillende beentjes bij de deadlift haha, dan voel je dat je lekker bezig bent geweest.
Ik heb oprecht al een heleboel bizarre oefeningen gedaan met ons Caroline maar die simpele rear delt fly killed echt mijn vibe. Die beweging blijft onnatuurlijk voelen (ja, ik doe âm goed). Haat het inmiddels met een passie.
Wauw ik heb haar videos wel eens gedaan maar vind het altijd zo knap als mensen zoân hele serie helemaal volgen en afronden. Heb je de andere series ook gedaan? Wat was je favoriet?
Vandaag 3x 95 gesumodeadlift 100 conventional komt ergens vaag in zicht
Ik ben gisteren weer gaan crossfitten, was vooral schouders trainen. Merk toch dat ik daar echt niks heb en het vervolgens helemaal vast zit.
Heeft iemand ideeen om dat te verminderen?
Oh wow, ik doe die met 15 en dan sta ik bij de nieuwe release nog met trillende benen aan het einde haha
Ik heb net een trainingsprogramma gekocht met specifieke conditioning voor mijn sport, maar ik zie nu dat er elke week ook 1 dag bij is âin de gymâ met wat gewichtjes. Wil best wel wat in huis halen om thuis te trainen, maar in kan niet goed inschatten welke gewicht ik moet kiezen.
De oefeningen voor komende week waar ik gewicht voor nodig heb:
Bent rows
Lateral raises
Seated rear flys
Wat zouden jullie in huis halen? In de filmpjes heeft zij een 8kg Kettlebell voor de bent rows en 3kg dumbells voor de andere. Is dat redelijk beginner friendly?
Ik doe al lang niets meer met gewichten maar toen ik dat nog wel deed had ik dumbells van 3 kg voor mijn armen en schouders en 7,5 kg voor rug en benen. Allebei gewoon van de action. En dat ging prima als beginner. Dus de 3 en 8 kg die in jouw programma worden gebruikt lijkt me geen probleem. Je zou wel nog even kunnen kijken of je een kettlebell wil of dumbells, een oefening als bent rows kan namelijk ook prima met dumbells. Maar dat hangt misschien af van de rest van je programma en wat je het prettigst lijkt.