Vandaag 125% bodyweight gesquat ter voorbereiding op volgende week m’n Max deadlift en squat testen!
Iemand nog tips voor een schema/YouTube kanaal voor oefeningen die je thuis kunt doen met een dumbell? Als ik zo los dingen zie zitten er zoveel moeilijke bewegingen tussen! Gewoon een very easy beginner full body workout routine haha
Ik vind grow with jo fijn, zij heeft ook een aantal dumbell workouts.
Madfit heeft er ook een aantal met alleen dumbbells, vind die videos zelf heel fijn.
Ook hele simpele oefeningen, geen gekke bewegingen oid
Dankje voor de tips
Ik wil wat nieuwe activewear bestellen. In welk type legging van welk merk krijg je de mooiste billen? Haha
Ik wil een wat liftend effect ivm mijn 2 pannenkoeken atm. Dus ik hoop dat zo’n legging dan al wat doet…
Sowieso leggings (en bij shorts al helemaal) met een butt scrunch. Ik draag ze soms en kan dan niet stoppen met naar mijn eigen billen te kijken hahaha. Verder ben ik fan van de Nike one leggings, vind deze heel mooi en flatterend zitten (en deze hebben geen butt scrunch mocht je dat te heftig vinden).
Ik heb vanochtend mijn record leg press verbroken, zat nu op bijna 2,5x mijn lichaamsgewicht. Ik doe vooral groepslessen normaal gesproken, maar omdat die in verband met de vakantie bijna allemaal niet doorgaan doe ik nu ook zelf maar wat machines en losse gewichten. Ik doe de leg press op een machine waarin je min of meer normaal zit, maar ze hebben er ook een waarbij je de gewichten naar boven duwt. Wat is eigenlijk beter? Kan ik beter met die andere machine trainen of maakt het niet uit?
Maakt niet zoveel uit, vaak zijn de machines waarbij je naar boven duwt plate loaded ipv met kabels dus kun je m meestal qua totaal gewicht zwaarder laden. Wel leip 2,5 keer je lichaamsgewicht, pak je wel volledige ROM?
Ah ja dat dacht ik al, dat je meer kunt als je niet ook nog omhoog moet duwen. Bedoel je met rom of ik mijn benen volledig strek? Want dat doe ik. Maar misschien moet ik ze meer buigen in het begin bedenk ik me nu, ik zou ze meer richting borst kunnen brengen. Ik kon voorheen ook niet zoveel gewicht pakken bij deze machine, maar ik heb net drie weken gewandeld in de bergen en heb het idee dat ik daar wel sterker van ben geworden, met name in mijn bovenbenen.
Ja precies, vooral de kniebuiging is belangrijk. Daarmee breng je je quads (bovenbeenspieren) namelijk op rek wat spiergroei stimuleert. Zorg er wel voor dat je niet met je onderrug van het bankje komt. Strekken aan het eind is minder belangrijk, zorg er vooral voor dat je niet overstrekt!
Thanks!!! Ik denk dat ik nog net iets meer mag buigen als ik dit zo bekijk, ga ik proberen! En ik ga me ook over mijn schroom heenzetten en de andere leg press machine testen, kijken wat dat doet met het gewicht dat ik aankan.
Ik ben benieuwd! Op de standaard legpress is 2,5x lichaamsgewicht waarschijnlijk het maximale wat je kan instellen op het apparaat Heel knap als je dat kunt met alleen groepslessen en bergwandelen!
Bedoel je met standaard die rechtop zittende (seated leg press) of die waarbij je in 45 graden ligt (sled leg press)? Want bij die laatste is het best gebruikelijk om honderden kilo’s aan te tikken. Ik heb wel eens 600kg gezien bv.
Ik zit nog niet aan de max op de machine, kan nog wat verder (volgens mij kan hij tot 180 dacht ik, dat zou in mijn geval 3 x lichaamsgewicht zijn). Maar ik vermoed dat ik op die andere machine aan een andere max kom, kan me eigenlijk niet voorstellen dat ik zoveel gewicht omhoog kan duwen
Nee de seated bedoel ik als standaard! Waar elke beginner eenvoudig met een pin het gewicht kan verstellen. Naar mijn idee zie je die machine vaker in sportscholen dan de leg press met plates.
Nogmaals bedankt voor je tips! Ik heb vanochtend een nieuwe poging gedaan op dezelfde machine, maar nu met wat wijzigingen in de positie van de stoel zodat ik de volledige ROM kon gebruiken. En ook heel erg opgelet dat mijn billen en rug tegen de stoel aanbleven. Het verschil was duidelijk te merken Ik bleef nu hangen op 1,75 x lichaamsgewicht, 8 reps. Ben alsnog heel tevreden want ik voelde dat nu alles uit mijn benen en billen moest komen, dat had ik hiervoor helemaal niet zo duidelijk.
Supergoed!!
Vet! Waarin merk je het meeste verschil met haar workouts, spiergroei/kracht/conditie?