Fitnesstopic

Oeh, welke app is dit of ja wie is zij? Ben benieuwd!

Caroline Girvan, heeft ook veel filmpjes op youtube

3 likes

Spiergroei en kracht zou ik zeggen. Ik haat cardio dus dat doe ik niet in die app. Maar ja, ik neem geen extra eiwitten en eet alles wat ik wil dus ik had vast meer resultaat kunnen hebben dan ik nu heb :laughing: Het gaat me vooral om een gezond, voldoende sterk lichaam.

7 likes

Kun je werken aan de verhouding taille /billen zeg maar?

Ik ben nogal recht qua bouw. Heb wel billen maar die zijn best plat. Doordat ik een rechte rug heb (en 2 kinderen heb gekregen)

Zie illustratie voor verduidelijking. De stippelijn zou mijn rug zijn, waardoor ik optisch een platte bil heb (omdat ik geen holle rug heb zoals veel fitgirls)

Heb altijd geleerd dat je goed moet eten voor de booty maar juist moet vasten/lijnen voor een smalle taille. Vind dat tegenstrijdig.

Kan iemand mij hier meer over vertellen en is dit uberhaupt te trainen?

Die fitchicks staan vaak zó erg met hun rug in een S-bocht, dat er meer bil lijkt te zijn dan er is. Dus laat je niet voor de gek houden

Je taille kan je smaller doen lijken door niet alleen je onderlichaam te trainen, maar zeker ook je bovenlichaam. Dan kun je iets meer een V-vorm maken van je rug, waardoor je taille optisch smaller lijkt. Ik was er zelf beetje huiverig voor omdat ik er niet uit wilde komen te zien als een kogelstoter, maar als vrouw moet je wel héél serieus zwaar trainen voordat je daar komt. Maar met gewoon serieus en consistent je bovenlichaam trainen kun je er wel vorm in brengen. Maar als je bouw eerder recht dan smal is, dan krijg je dat niet zo snel opgelost. Plaatselijk vet verliezen bestaat helaas ook niet, was het maar zo :sweat_smile:

Edit: oh en om billen te kweken moet je in een kcal-overschot eten (of anders ten minste op onderhoud). Beetje bulken dus, en in die periode flink trainen en spieren opbouwen. En dan na een aantal weken/maanden cutten, dus het vet weer verliezen en je spieren onderhouden.

1 like

Die poses met holle rug moet je je niet op verkijken hoor. Billen groter maken is gewoon lekker trainen en daarbij ook goed eten zoals bij elke sport. Platte billen kan je makkelijk bijtrainen! Als je zegt ik wil juist m’n taille smaller dan moet je inderdaad afvallen. Ik zou trouwens niet per de kcal overschot eten meteen maar gewoon genoeg en gezond eten.

Let wel op dat als je veel core traint je taille weer groter wordt. Best een jammere bijvangst van een sterke core vind ik zelf, maar liever sterk dan smal (vind ik voor mezelf) :blush:

2 likes

Veel is ook gewoon genetisch geluk hebben toch? Die vrouwen met een holle rug en een dikke vette shelf hebben vaak genetisch gezien al een ‘voorsprong’ volgens mij (van nature smal, smalle taille, al een beetje bil hebben enz). Wat overigens niet betekent dat je, als je dat niet hebt, helemaal niks kunt kweken. Inderdaad gewoon lekker de tips hierboven opvolgen!

1 like

Ja, bovenste deel van je billen trainen. @strongersophie post daar veel over op instagram.

1 like

Echt fuck haar terwijl ik hier in mijn woonkamer sta met 27,5 graden :sob:

4 likes

Ja! Ik ben begonnen op een verhoging en heb die steeds lager gemaakt (plyobox naar step, etc). En met een gewichtje in mijn handen als ‘tegengewicht’ hielp ook.
Ik ben alleen nog niet helemaal tevreden want ik heb hele stijve hamstrings dus ik moet mijn voet nog weleens beetpakken om de grond niet aan te raken. En ik val ook nog wel eens om haha.

Ik kan ze, maar alleen als ik mijn voet vasthoud. We doen ze bij crossfit regelmatig. Ik had ze vrij snel door, maar mijn mobiliteit is altijd al goed geweest, dus dat helpt wel.

1 like

Yes! Hip flexors trainen (zal ook @KipTokTok helpen)

3 likes

Misschien een vraag die al eerder gesteld is maar zoekmachine hier hielp mij niet echt verder. Ik ben een tijdje op zoek naar een fitness-short die

1. Niet te kort is
  2. Geschikt is voor stevige volle bovenbenen
  3. Squatproof is.

Ik heb merken zoals gymshark, shein en h&m geprobeerd. Ze zijn allemaal teruggestuurd omdat ze vooral toch doorschijnen bij squatten. Heeft er iemand misschien een gouden tip? Hier een wanhopige meid in deze warmte :frowning:

Uniqlo. Zeer tevreden over.

Deze is ietsjes langer:

1 like

Niet aan uniqlo gedacht, thanks!

1 like

Misschien kun je kijken naar meer van die hardloop achtige shorts? Met een binnenbroekje erin. Schijnt niet door, passen je benen gewoon in en zijn ook niet heel kort. Ik vind ze zelf minder mooi dan strakke shorts maar die kan ik zelf echt niet chill aan dus ik vind het een goede oplossing.

3 likes

Als je geld teveel hebt, die van lululemon

2 likes

Girlfriend collective. Heb ze al jaren en was ze meerdere keren per week en zijn nog steeds heel mooi.

Ik kon het niet zo snel vinden maar zijn er hier ook mensen die creatine gebruiken? Ik zit op het moment al een paar maand in een mega lekkere flow van 4x per week sporten, soms 5x als ik daar zin in heb en ik lees wisselende verhalen over creatine. Wat vinden jullie?

Ik gebruik het zelf een tijdje en merk wel echt dat vooral in het begin ik meer gewicht aan kon, ook zie ik wel dat me spiermassa wat vergroot is

1 like