Fitnesstopic

Bij die huidige release van BodyPump zie ik de meeste mensen bij ons gewoon eigenlijk niet lungen en amper squatten omdat ze dan ook niet snel genoeg van positie kunnen wisselen.

Ik vind het echt een vervelende track want ik wil juist benen zwaar kunnen trainen en met zo’n hoog tempo kan je dus niet de volledige ROM uitvoeren en het lukt ook niet met gewicht. Dus je bent eigenlijk niks aan doen heb ik het gevoel. (Vind ik dus van mezelf) :rofl:

Maar ja, dus een tip hoe je sneller van positie kan wisselen is dus niet diep lungen maar gewoon je voet naar achteren op de grond tikken. Je kan misschien een beetje door je voorste been gezakt blijven staan zodat je wel iets van spierspanning hebt.

Oh en voor balans: core aanspannen.

Ik ben deze zomer begonnen met bootcamp (kracht/circuit training) buiten. Nu het kouder wordt en ik al een paar keer in de regen heb gestaan, heeft iemand misschien tips voor (regen/softshell) sportjassen, waarbij je nog goed bewegelijk in bent?

En misschien ook voor fitnesshandschoenen met dichte vingers?

Ik ben in het tweede trimester van reguliere bootcamp overgestapt naar Mom in Balance. Het is veel ‘softer’ dan krachttraining en een combinatie van cardio en kracht (met weerstandsband). De ene trainster maakt het ook uitdagender dan de andere maar je doet in ieder geval heel veel squats…

Los van de training vond ik het leuk omdat ik in contact kwam met andere zwangeren die ook sportief ingesteld zijn. Nog 2 vriendinnen aan overgehouden :slight_smile:

1 like

Wow!!

2 likes

Even een sportschoolergernis

Zit ik net in de sportschool op een apparaat, komt er iemand vragen hoeveel sets ik nog moet. Vind ik eigenlijk altijd al een beetje opdringerig maar vooruit, snap dat t misschien chill is om te weten of ik bijna klaar ben of dat je beter nog wat anders kan gaan doen.

Vervolgens zeg ik nou ik moet er nog vier. Begint ze helemaal moeilijk te doen van ja dat is teveel. Ik heb al twee oefeningen gedaan en rondgelopen en je zit hier nog steeds. Chatten kan je ook ergens anders (ik zat een appje te sturen maar ben zeker niet zo iemand die op een apparaat even 10 min op dr telefoon gaat zitten want daar heb ik zelf echt een hekel aan). Dus ik zeg ja dat kan kloppen, ik doe drie verschillende oefeningen en ik heb nu even rust tussen m’n sets. Begint ze weer van ja dat is veel teveel. Dus uiteindelijk zei ik maar nou dat is jouw mening en toen liep ze boos weg.

Maar sorry ik mag toch zeker zelf wel weten hoeveel oefeningen ik doe? Snap dat als je er 10 doet op hetzelfde apparaat als waar jij op wil dat dat misschien een beetje irritant is maar drie lijkt me geen idioot aantal.

En dan irriteer ik me ook weer aan mezelf want ik wil me er niks van aantrekken maar dan merk ik toch dat ik me opgejaagd voel en me ineens heel bewust ben van hoe lang m’n rust tussen sets is terwijl ik eigenlijk echt wel weet dat dat niet veel te lang is.

1 like

Niet om irritant te zijn, maar drie verschillende oefeningen waarvan elk 4+ sets(?) op 1 apparaat vind ik ook best veel, zeker als er maar eentje van is in de gym. Of mis ik context?

3 likes

Nee drie oefeningen met drie sets. Ik was dus bij de laatste set van de tweede oefening. Er zijn twee apparaten in de sportschool.

Hoe lang zit je daar dan op? Op zich mag het natuurlijk gewoon maar snap wel dat het irritant is :joy: ik weet niet om wat voor apparaat het gaat maar ik zou in zo’n situatie misschien aanbieden om sets af te wisselen? Hoewel ik wel snap dat je dat niet aanbied als zij boos komt doen hoor, maar als iemand normaal vraagt hoe lang je nog bezig bent en je weet dat je er wel echt lang gebruik van maakt

4 likes

Ik denk misschien net iets meer dan 10 min? Ik vind dat zelf geen abnormale tijd om op een apparaat te zitten. Ik vind het zelf ook echt weleens irritant als iemand lang op een apparaat zit, maar eigenlijk vooral als ik iemand dan heel veel op z’n telefoon zie. Anders denk ik tja dat is gewoon het nadeel van de sportschool, je hebt de apparatuur niet voor jezelf dus soms moet je wachten tot iemand klaar is of je verzint een alternatief.

4 likes

Oh nee 10 minuten moet kunnen lijkt mij! Ik dacht niet dat je 3x 3 sets in tien minuten zou redden

1 like

10 minuten moet kunnen lijkt mij! Ik vind het irritanter als iemand 2 apparaten tegelijk bezet houdt. Ik zag dat vanmorgen, maar had de ballen (nog) niet om er wat van te zeggen. Was nogal een grote kerel :grimacing::upside_down_face:

Dit haaaaaat ik ook zo erg. Er is ook een grote dude in mijn sportchool die een soort crosstraining doet met allemaal verschillende apparaten, ja doeeeei. Dan pak ik gewoon een van die apparaten hoor. Hij gebruikt ook als de hip thrust als de plek om zijn spullen te stallen terwijl er genoeg ruimte is om dit ergens anders te doen zodat niet elke keer iemand moet vragen of ie zijn rotzooi wil weghalen. Hij is ook altijd 4 uur in de sportschool ughhhh

Nog een gym frustratie. Megagrote gast die altijd 300 kilo op de leg press laadt om even ego lift te doen ofzo en dan die dingen er niet weer af haalt. Kan ik daarna de helft er af gaan tillen :rage: (bij hem heb ik ook nog ff niet het lef gevonden om er iets van te zeggen)

1 like

Dat laatste vind ik altijd zo asociaal. Is gewoon al een work out op zich om het er af te halen. Als ik jou was zou ik het de volgende keer echt zeggen hoor, hij heeft er zelf geen zin in dus moet een ander maar zijn zooi opruimen?

Hier loopt ook zo’n bullebak die eruit ziet of -ie je doormidden breekt als je iets verkeerds zegt. De policy in de sportschool is wel dat je je gewichten eraf haalt en als de eigenaar er is doet hij dat ook braaf. Maar als die er niet is, dan dus niet. Mijn tactiek tot nog toe heeft geholpen: als ik na hem op de machine wilde (legpress in dit geval) zei ik: hee man, als je klaar bent, wil je dan x-gewicht erop laten hangen als je ‘m leeghaalt? Scheelt mij weer sjouwen! :v:t2:

1 like

@pineapple ja ik moet er ook gewoon wat zeggen, maar durf het dan toch steeds niet :sweat_smile: Volgende keer dat het gebeurd en ik er op wil ga ik het doen! (Gaat wel even duren want mijn forever heupblessure zorgt er weer voor dat ik het moet houden bij de normale leg press nu, dus ik kan nog even moed verzamelen :joy:)

2 likes

Wat doen jullie qua cardio? Ik doe 4x per week krachttraining, maar behalve warming up niks qua cardio. Vind crosstrainer enzo ongelooflijk saai en kan niet hardlopen op een loopband (te veel impact voor heup). Heb ook niet zo’n zin om elke training nog cardio te doen want dan duren mijn trainingen te lang en vind het dus super saai, maar zou wel iets van cardio willen doen om conditie ook beetje te trainen. Hoe doen jullie dit? Dacht zelf aan intervaltraining ofzo want lekker kort haha

Ik weet niet wat ik in dit topic doe want ik ga nu niet naar de sportschool maarrrrr toen ik wel 4x per week ging deed ik in elk geval 1x per week HIIT.

1 like

Ik doe meestal hiit omdat ik merk dat ik dan niet alleen conditie train maar ook uithoudingsvermogen wat ik verder nog nittiger kan gebruiken dan bv alleen rennen

2 likes

Als ik bij de crossfit zelf wat ga doen in plaats van een groepsles dan doe ik meestal gewone krachttraining en dan sluit ik af met een korte workout om mijn hartslag nog even omhoog te krijgen. Lijkt een beetje op HIIT denk ik. Je zou eens kunnen kijken naar crossfit-wods voor inspiratie. Dingen als box jumps, kettlebell swings, burpees etc. zijn wat cardio-intensiever en vind ik niet zo saai. Vanochtend na mijn training afgesloten met 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 kettlebell swings en box jumps. Dus je begint bij 1 van beide, dan 2, dan 3, etc. en na 10 tel je weer af. 13 minuten bezig geweest en helemaal kapot daarna.

2 likes

1 a 2x per week hardlopen buiten op dagen dat ik geen krachttraining doe. Vind buiten lopen echt veel lekkerder dan binnen en met 20-30 min vind ik het qua duur ook prima te doen met wat muziek of een podcast op.

1 like