Fitnesstopic

Ik doe thuis HIIT, en na elke krachttraining nog 15-20 minuten op de stairmaster haha. Vind dat dus echt een top ding maar geloof dat de meningen daarover verdeeld zijn.

1 like

Ik ben sinds 2 maanden weer begonnen met zwemmen als vorm van cardio. Niet dan alleen maar schoolslag rustig dobberen maar 80% borstcrawl en dan met intervallen. Merk dat m’n conditie inmiddels wel wat beter al is want de eerste paar keer was ik echt na 2 baantjes al buiten adem haha

1 like

Ik begin er altijd mee. Nouja altijd, altijd, ben nu 3 weken bezig. Ik begon met 5 minuten, toen 10 en had er net 25! Wel een pittige oefening maar vind het wel lekker.

Welke app gebruiken jullie om je training en de apparaten op bij te houden? Mijn sportschool heeft Fitout Sport maar die vind ik niet fijn.

Ik doe ook nooit cardio in de sportschool, vind dat echt verschrikkelijk. Als ik cardio doe (bijna nooit haha), ga ik meestal gewoon 10+ km skeeleren.

1 like

Oké thanks allemaal! Ga wat Hiit trainingen opzoeken denk ik!

1 like

Ik wandel iedere ochtend op stevig tempo 50 min naar mijn werk. Dan ben ik meteen klaar voor die dag :laughing:

5 likes

Ik ga nu bijna een jaar 2x per week naar de sportschool en ik heb nog steeds het gevoel dat ik er nieuw ben en maar wat doe :tired_face: Hoe maak je voor jezelf nou een soort van plan van aanpak? Want nu kijk ik gewoon welke apparaten er vrij zijn en probeer ik wel alle lichaamsdelen te trainen maar ik merk geen vooruitgang.

Ik gebruik de app Lyfta, vind ik prima werken en de meeste apparaten/oefeningen staan er in. Alleen de stair master niet…

Ook gelijk reactie op @Moondust in Lyfta heb ik wat schema’s gemaakt. Zo heb je van te voren een plan en kan je ook kijken of alle spiergroepen (die je wil iig) getraind worden. En de oefeningen in die schema’s bedenk ik door filmpjes op YouTube/tiktok, door in de app zelf te kijken en gewoon in de sportschool zelf doe ik inspiratie op voor oefeningen
Oja en dan doe ik dezelfde schema’s gewoon weken achter elkaar om progressie te boeken

3 likes

Kun je niet vaker gaan?

1 like

Ik heb vandaag voor het eerst aan een stang gehangen, op weg naar trainen voor een pull up! Eerste x lukte het 20 seconden, de tweede keer 30 seconden! Ik ben nog een beginner dus ik heb een lange weg te gaan, maar ben al zo trots op mezelf!

8 likes

Tnx, ik zoek die even op!

Nee, ik heb een abonnement voor 2x per week en een duurdere is voor mij nu niet haalbaar. Ik heb thuis wel kettlebells en dumbells maar thuis hou ik het nooit zo lang vol :sweat_smile:

@Zilver oeh bedankt voor de tip, die app klinkt ideaal!

Ja weet niet wat je doelen zijn, maar voor bijna alles is 2 x per week wel weinig

2 likes

Ik ben hypermobiel en wil vooral mijn spieren wat versterken zodat mijn gewrichtsbanden het wat makkelijker hebben… Hoe vaak zou ik dan moeten gaan?

Oooh echt? :sweat_smile:

wat mij altijd is verteld is dat je om sterker te worden spiergroepen minimaal twee keer per week moet trainen en dat je dat het best kan verdelen over 3-4 trainingen. Maar dat ligt natuurlijk aan je belastbaarheid.

Is egym misschien wat voor jou? Hebben misschien ook wel bij je eigen sportschool. Ik doe dit nu 2,5 maand en merkte best snel al verschil. En je kan oefeningen niet echt verkeerd doen en het stelt allemaal zelf in, traint je hele lichaam.

Maar als beginner hoef je echt geen split schema aan te houden. Dus twee keer in de week full body is echt prima.

Maar ben je na een jaar nog beginner? Als je wilt kun je binnen een jaar best flinke progressie neerzetten.
Ik denk dat het er vooral aan ligt wat je doel is: als jij gewoon wilt blijven bewegen, je vindt krachttraining leuk en je wilt een beetje sterker worden dan is 2 keer pw vast prima. Maar als je echt verschil wilt zien in spiergroei en kracht zou ik ook aanraden om 3 of 4 keer per week te gaan (en dan ook progressive overload toepassen).

1 like

Ze is een jaar bezig en is niet tevreden over haar progressie. Dan zou je dus iets moeten veranderen denk ik zelf.

2 likes