Fitnesstopic

Ik ben het afgelopen jaar ook niet heeeel consistent geweest :persevere: Maar ik ben sinds kort 2 ochtenden kinderloos en wil die echt blijven gebruiken om aan mijn gezondheid te werken. Ik ga in ieder geval alles bijhouden vanaf nu en ook thuis wat oefeningen doen. @NotJealous wel een goed idee, maar het is hier een stuk duurder dan een gewoon abonnement dus ik wil het liever eerst zelf proberen.

1 like

Ik gebruik de app Strong. Daar heb ik verschillende trainingen in gemaakt en staat ook direct het gewicht per oefening. Is ook makkelijk aan te wijzigen! Is 30e per jaar volgensmij!

2 likes

https://xxlnutrition.com/nl/proteine-ijskoffie-shake
Ik vind dit echt een tip.
1 espresso, halve scoop proteine, havermelk en ijskontjes in een shakebeker en dan in een fancy glas. Lekkerste ijskoffie ooit.

Heeft iemand hier al eens hyrox gedaan? Ik ga met een vriendin de eerste keer in februari. Welke schoenen zijn het fijnst? Heb nu nike metcons maar omdat je 8km moet rennen zijn die niet de beste keuze en ik voel het ook wel een beetje.

Heb ook nog salomon trail schoenen maar ben ook wel in de markt voor nieuwe flashy schoenen.

2 likes

Ja ik! 1x op mn reebok nanos en 1x op mn hardloopschoenen. Hardloopschoenen was wel veel fijner! Met een beetje grip voor de sled push&pull, de rest van de oefeningen maakt je schoen niet zoveel uit.
Metcons lijkt me echt vreselijk maar ik wil daar ook nog geen 400m op rennen :sweat_smile:

1 like

Goede hardloopschoenen uitkiezen, degenen die jij het lekkerst vindt zitten. Dus even op advies gaan in een speciaalzaak. :smile:

Mocht je dat niet willen doen: Puma Deviate Nitro is dé schoen voor Hyrox. Neem minimaal 1 maat groter dan je gewone schoenmaat zodat je tenen genoeg ruimte hebben en niet de voorkant van de schoen raken.

1 like

Heeft iemand hier ervaring met de leggings van Joy Studio? Ik zoek sportleggings met een hoge taille, sculpting effect in een kleur die niet zwart/navy/grijs is. En zij hebben dus een mooie paarsige:

Ik ga binnenkort waarschijnlijk zumbales geven in een vrij donkere zaal en dan is het wel handig als iedereen mij goed kan zien. Geen scrunch op de billen want dat shockeert de oudere dames haha.

Ik ben eigenlijk heel tevreden van de corrigerende legging van Decathlon maar die hebben ze nergens in een fellere kleur in mijn maat (ik zoek al een paar weken).

3 likes

Dat heeft meer met algemene kennis te maken dan met fitnesservaring volgens mij :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Deze ken ik niet, maar misschien heeft oner active wel wat je zoekt. Mooie kwaliteit, sculpting en ook goed op vinted te vinden.

3 likes

Ik ben fan van de reebok Lux high waist, heb vrijwel dezelfde kleur van je foto, maar wel van een oude collectie

1 like

Wat dom

4 likes

Ik train sinds kort mijn billen en begin wel langsaam verschil te merken, alleen krijg er dus een soort hipdips van? Mijn bil “hangt” nog steeds een beetje en heeft niet perse meer volume, maar hoger op mijn heup is wel meer volume, ik denk de glute medius die meer ontwikkeld is. /dominant
Ik doe pilates waarbij veel oefeningen vanuit zijwaardse beweging zijn.
Is dit herkenbaar en zijn er tips? Wil de volume juist wat meer in de rand van bil naar been hebben (het liftend effect) glute bridges en hip trusts zijn dan een betere optie misschien?

Bulgarian split squats!

Thank me later :pray:t2:

6 likes

Oh maar die geven zieke spierpijn :smiling_face_with_tear:

1 like

Haha ja ik zat nog te twijfelen tussen thank me later of hate me later

3 likes

Ik denk een beetje van beide :grinning:
Maar jij merkt wel verschil sinds je deze oefening doet?

1 like

Of een single leg leg press, min of meer hetzelfde effect maar echt veel minder kut in uitvoering omdat je je evenwicht niet hoeft te houden

1 like

Maken squatschoenen nou echt het verschil?

Ja

3 likes

Ja!!

2 likes