Fitnesstopic

Nou vooruit dan maar!!

5 likes

Nice je hebt minimale aanmoediging nodig! Love it :joy::heart:

5 likes

Hebben er mensen hier een sportlegging van zowel Nike als Gymshark? Kan je voor beide merken dezelfde maat aanhouden? Of kan je van Gymshark beter een maat groter of kleiner bestellen?

Deze heb ik:
https://www.zalando.nl/nike-performance-one-legging-black-n1241e1vu-q11.html

Je kan van Gymshark dezelfde maat nemen, het valt eerder groot dan klein. Ik zou je even opmeten volgens hun maattabel en dan die maat bestellen.

2 likes

Ik wil mogelijk een bestelling doen bij AYBL. Normaal draag ik womens best en gymshark. Kan ik dezelfde maat aanhouden? En welke lijn vinden jullie het beste (leggings)?

Ik heb bij zowel Gymshark als AYBL mijn normale maat (M). De corelegging vind ik super comfortabel. Heeft geen butt-scrunch dus voor de superjuicy kont is -ie niet zo, maar ik hou zelf niet zo van zo’n scrunch dus vind dat helemaal prima. Fijne leggings en tops iig, blijven ook heel goed met wassen.

1 like

Van Aybl heb ik de Balance, Pulse en Motion. Vind ze allemaal fijn. Alleen de Motion heeft na 2,5 jaar nu een gaatje in de naad van mijn binnenbeen. Kan ik nog wel fixen. De rest heb ik ook al zo’n twee jaar en ik ben er zelfs mee tegen een box aan gesprongen. Been lag open, legging had niks :sweat_smile:

Maat is bij mij hetzelfde als Gymshark.

Edit: ik zie nu dat ze Pulse en Motion niet meer verkopen, jammer. Dan zou ik voor de Balance gaan.

1 like

Ik heb zaterdag mijn benen en billen getraind in de sportschool. Ik ben met de legg pres omhoog gegaan in gewicht. Maar ik heb ook deze oefening gedaan (zonder gewichten)

en ik denk dat dat de boosdoener is, ik heb echt zieke spierpijn. Maar echt heel erg, ik wil niet dramatisch doen maar ik geef de pijn echt een 8. Ik heb vaker spierpijn in mijn benen gehad en dan voel je het het meeste als je de trap afloopt, of als je gaat zitten. Nu voel ik heb ook als ik gewoon loop en als ik over mijn been aai. Soms als ik sta zak ik gewoon door een van mijn benen heen door de pijn.

Is er een manier om dit te voorkomen de volgende keer? Want als dit elke keer zo gaat zijn kan ik de dagen erna niet eens normaal lopen, laat staan sporten. Ik kon gister ook niet hardlopen

4 likes

Dit is een hele pittige oefening omdat je er naast je benen ook je balans mee traint. Kan goed zijn dat je er zo veel last van hebt omdat het de eerste keer is en dat de spierpijn de volgende keer al een stuk minder is?

3 likes

Eiwitten eten, goed stretchen na afloop, goed slapen, veel water drinken. Ik heb dit ook wel eens, voor als mijn trainingsschema wisselt qua volume of volgorde van oefeningen. Laatst al spierpijn toen ik nog niet eens thuis was :joy: maar vaak helpt het ook om gewoon wel te gaan trainen de dagen erna

2 likes

Genoeg eiwitten eten en voldoende slapen. Maar meestal heb je de keren daarna niet zo veel spierpijn als je dezelfde oefening nog een keer doet. Ik heb ook wel eens paracetamol genomen tegen spierpijn. En juist veel bewegen of gaan trainen helpt ook!

4 likes

Oh ik hoop het inderdaad want dit wil ik echt nóóit meer.

Oh wat erg he, al spierpijn voor je überhaupt thuis bent?

Ik wilde gister echt gaan hardlopen maar het deed zoveel pijn dat dat écht niet lukte. Meestal ren je het er wel uit ja maar nu niet. Heb wel stevig 6k gewandeld maar ik bleef het de hele weg voelen. Ik drink elke dag ruim 2l water, ik zal de volgende keer strechen en goed op mijn eiwitten letten dan!

Ik voel het ook echt in mijn billen dus heb wel de juiste spiergroep te pakken haha

2 likes

Ik had laatst een keer zulke zieke spierpijn (meer dan een week), was echt niet meer leuk. Ging fietsen met mijn ouders, zij op elektrisch en ik op een normale. Heb op een gegeven moment gezegd dat ze hun motor moesten uitzetten ondat ik ze niet kon bijhouden. Bleken ze dat al lang gedaan te hebben :clown_face:. Ze zijn beide rond de 70 :sob:. Ben toen naar een ander sportclubje gegaan, houd wel van uitdaging maar wil ook dat het leuk blijft om te gaan.

Betreft de spierpijn, veel water drinken, ev. met een pijnstiller. Blijven bewegen, zodra je stil zit wordt het erger. Of als je stil zit: Warm bad, een kruik of hittepit is ook fijn tegen de verstijving.

En de spierpijn wordt minder als je de oefening steefs vaker doet. En als je echt zo veel last ervan hebt, zou ik volgende keer proberen minder reps oid te doen, en vanuit daar langzaam opbouwen. Beetje spierpijn is wel goed, maar teveel is echt niet leuk.

2 likes

Zijn er nog meer mensen die gaan bulken deze winter? Ik zit er al lekker in, wil een paar kilo aankomen en zo hopelijk ook een paar kilo erbij op squat/bench/deadlift, meer spiergroei en dan vanaf februari weer rustig cutten

Aybl duurt wel echt achterlijk lang met bezorgen. Ik heb meer dan een week geleden besteld en heb nog steeds niks ontvangen :smiling_face_with_tear: Hoor van veel mensen dat het hetzelfde valt als gymshark die ik nu heb, maar vind gymshark aan de binnenkant van mijn bovenbenen altijd snel kapot gaan en als je een fijne legging van ze hebt, krijg ik op de website vervolgens nooit meer exact dezelfde gevonden

3 likes

Mijn aybl legging was echt binnen 3 maanden kapot (wel zo een scrunch legging) :smiling_face_with_tear: Misschien heb ik gewoon een slechte gehad als ik de reacties hier lees maar wel echt zonde. ik heb verschillende gymshark leggings al 2 jaar dus niet het idee dat het ligt aan hoe ik er mee om ga

1 like

Ik had altijd Lululemon Invigorate leggings, daarna Wunder Train omdat Invigorate niet meer verkocht werd, maar ik vind de kwaliteit echt achteruit gaan. De stof wordt dunner en dunner met elke nieuwe die ik koop. Ik heb nu Nike Go gekocht, ook een stevige stof met compressie, maar die moet ik toch vaak ophijsen. Dat hoeft met Lululemon dan weer nooit.
Heeft iemand nog een tip voor een ander merk dat hierop lijkt? Hoge taille, stevige stof, wat compressie en die netjes op z’n plaats blijft zitten?

Ik vind sweaty betty erg fijn en heeft dit alles. Wel aan de kleine kant kopen want hij loopt iets uit

Wat goed, dank je voor de tip! De Power denk ik, als ik hun verschillende types bekijk?

Yes, klopt! En denk dat ze mss ook wel zo black friday sale hebben als je paar dagen kan wachten (en je krijgt geloof ik 20% korting als je inschrijft voor de nieuwsbrief)

1 like