Fitnesstopic

Hebben jullie tips voor fijne korte broekjes voor in de sportschool ?
Ik zie er veel die je billen accentueren. Maar ik ben 34 en zie mezelf hier niet zo in lopen :joy:
Of stel ik me aan?

Of jij je er lekker in voelt is één ding. Maar je leeftijd heeft daar toch geen hol mee te maken, moet je na je 25e je lichaam verstoppen ofzo? Lekker boeie, als jij je billen wil laten zien gewoon doen.

6 likes

Eens, ik ben zelf ouder dan @Maison en draag leggings die mijn billen accentueren (ik train er ook hard genoeg voor). Alleen een scrunch legging draag ik niet, maar genoeg andere modellen die accentueren

Iemand hier ervaring met creatine en whey (sampleformaat) meenemen op reis in je handbagage? Zie het zo vaak bij fitfluencers dat ze het meenemen, maar het voelt toch een beetje illegaal ofzo :sweat_smile:

1 like

Kan gewoon mee, zowel in de handbagage als in het ruim

3 likes

Hahha ik ben hier ook altijd bang voor. Heb altijd van die grote potten, maar om nou een paar scoups in een ziplockzakje te doen…:joy: als je echt van die verpakte sample zakjes hebt dan zien ze gelijk wat het is dus dat zou ik wel durven

3 likes

Dankje!

@Sensatie ja sowieso originele samples! Dingen in ziplockzakjes lijkt me niet handig😂

1 like

Ik vind de Align van Lululemon heel fijn. Zakt niet af, zit heerlijk.

2 likes

Ook met ziplock nooit problemen gehad hoor, nog nooit überhaupt een controle wat er in zit na de scanner.

2 likes

Ook ik doe alles altijd in ziplockzakjes en geen haan (of scanner) die ernaar kraait. Europese vluchten, transatlantisch, Marokko, Colombia, China… maakt niks uit haha

5 likes

Is er hier iemand die ook te maken gehad heeft met te veel sporten/exercise addiction? Ik moet naar mezelf toegeven dat dit echt speelt bij mij, voel me schuldig als ik een dag niet gesport heb en kan het niet laten. Zeg ook soms dingen af zodat ik toch mijn work-outs kan doen etc. Mijn therapeut zegt dat ik helemaal moet stoppen, maar voel zoooveel weerstand. Dus was benieuwd of iemand van jullie er ervaring mee heeft…

1 like

Ik heb hier op gegeven moment last van gehad en ook echt met schuldgevoelens etc. Toen heb ik met veel moeite besloten niet minder te gaan sporten maar echt in 1x klaar. Dat was voor mij de enige manier om opnieuw na te gaan denken. Op het begin echt enorm lastig, maar ik had het zowekl mentaal als lichamelijk nodig.
Na een tijdje toen ik merkte dat ik er mentaal geen last meer van had zo een constante drang ben ik begonnen met rustig wandelen, yoga etc.
Toen dat goed ging rustig opbouwen en echt luisteren naar mijn lichaam en echt streng geweest. Met ook maar 1 echte verkeerde gedachte stopte ik. Voor mij was dat de enige manier om niet opnieuw erin te belanden.

Nu is de relatie met sporten ook weer normaal en doe ik echt waar ik zin in heb. Oja en als je het kan probeer het te delen met je omgeving. Liever samen wandelen of bewegen dan dat je je er in je eentje gelijk weer in stort.

De eerste stap ik het al doorhebben

2 likes

Wat goed dat je helemaal gestopt bent toen! Ik weet ergens ook wel dat dat het beste is, maar anderzijds wil ik dat gewoon niet haha (dat zegt natuurlijk ook over hoeveel dat juist wel nodig is). Hoe lang heeft het bij jou ongeveer geduurd denk je tot de drang weg was? En wat deed je op momenten dat je eerder sportte of de beweegdrang hoog was?
Ja, en met die laatste zin ben ik het zeker ook eens. Ik denk dat ik het heel lang heb ontkend als anderen erover begonnen en dat ik nu wel meer begin in te zien wat er speelt.

De echte drang was denk ik voor mij wel meer dan twee manden, maar ik merkte na een tijdje dat het vooral kwam omdat het ook gewoonte was geworden en iets als ik niets te doen had. Dat was ook nummer 1 wat ik verder veranderde, hobbys zoeken, want die had ik weinig. Voor mij werkte het om hobby’s te vinden waar ik wel met mijn handen bezig was, zoals lego bouwen of puzzelen. Ook probeerde ik de plek van sporten te vermijden als ik drang voelde. Ipv in mijn kamer blijven waar ik weet dat ik snel zou sporten ging ik bijvoorbeeld naar buiten of naar een plek waar het niet echt ging. Als het kan op momenten die moeilijk zijn zou ik aanraden naar iemand toe te stappen.
Als laatste verwijderde ik mezelf van triggers. Echt even veel sport/fitness accounts verwijderd etc

Ik wens je heel veel succes in het proces en hoop d at het lukt. Als je vragen hebt mag je altijd even een berichtje sturen

1 like

Thnx voor deze tip! De signature schijnt ook bij mij niet door :partying_face:

1 like

Ik heb de gymbro toename in mijn gym inmiddels omarmd :pray: en net het deadlift platform gedeeld met twee lieve jonges (jaar of 22 denk ik) die mij om tips vroegen en ook nog voor me gingen cheeren bij m’n top set :star_struck:

17 likes

Heeft iemand toevallig tips voor een programma voor een absolute weights / gym beginner? Ik heb daar nog nooit een voet binnen gezet, dus ik weet gewoon niet zo goed waar te beginnen… of hoe zijn jullie ooit gestart met gewichten?

Ik denk dat je het beste iemand kan vragen die daar werkt. Meestal kunnen ze een soort programma voor je maken en krijg je uitleg.

1 like

Beetje late to the party wellicht maar Upfront heeft creatine tabs, misschien dat dat iets is.

1 like

Instagram account Before The Barbell

4 likes