Fitnesstopic

Ja! Ik heb bij deze sportschool nu ook lessen in circuitvorm, dat vind ik echt leuk. Komt een beetje uit de hoek van CrossFit / calesthenics en dat vind ik dus ook echt tof en uitdagend.

Bodypump of iets anders met mega luide muziek is niet helemaal mijn ding, mede door dus ook het feit dat die muziek dan altijd zó hard gaat.

CrossFit zelf heb ik ook wel over nagedacht maar vind ik eerlijk gezegd ( althans in mijn stad) wel erg prijzig.

2 likes

Yaaasss daar gaan we weer. Vorige programma niet helemaal af kunnen maken omdat ik twee keer ziek was en te druk met werk. Dus daar ga ik hierna mee verder. Maar deze maand iedere dag 20 min. moet lukken.

8 likes

Ik heb vanmorgen een les bodypump gedaan en voor mn bovenlijf meer gewicht eraan gedaan dan normaal en ik heb nu zulke spaghetti armen 🫠 zelfs bij dit typen voel ik het trillen haha
Bovenlijf/armen is wel mn favoriet, vooral schouders

6 likes

Vandaag voor het eerst pushups gedaan met een gewichtje van 5kg op mijn rug en het ging eigenlijk alsnog zo makkelijk. Voelde me echt even ongelooflijk sterk haha

17 likes

@MaartenVanRossem @Zitzak hoe gaat jullie bulk? Ik zie nog niet verschil (in spiergroei maar de weegschaal gaat ook te langzaam), heb mn kcal al een keer extra opgehoogd en hou me er braaf aan. Maar misschien ben ik ongeduldig :smiling_face_with_tear:

1 like

Nou ik kwam vanuit een cut dus bij mij zag je echt na een maand al verschil omdat mijn spieren veel gevulder waren. En qua gewicht omdat mijn lichaam altijd heel sterk reageert op extra khd, dan hou ik veel meer vocht vast. Weet niet hoe dat bij jou zit?
Ik zit met training nu heel erg op mijn benen qua focus en daar zie ik echt al duidelijk resultaat in mijn glutes, die zijn veel ronder. Maar bovenlichaam blijft daardoor redelijk stabiel, dat probeer ik gewoon bij te houden maar verwacht ik geen enorme groei (ik doe 3x pw full body en dan elke training 3 a 4 leg oefeningen en rest van mijn lichaam 1).

Ik denk dat ik deze maand wel in een groter overschot zit ivm feestdagen, eens kijken wat dat nog doet.

1 like

Ah ja cool! Mijn (mini)cut was alweer een tijdje terug, dus vandaar dat het verschil ook minder groot is misschien.
Tof dat je al zo’n duidelijk verschil ziet qua glutes. Ik focus meer op upper body, zie wel wat verschil qua lats maar rug is toch ook wel lastiger te zien voor jezelf! Ben trouwens wel in een aantal oefeningen omhoog gegaan in gewicht dus het werkt wel :grin:

1 like

Hebben jij of @Zitzak tips voor een bulk? M’n bovenlichaam is naar verhouding veel sterker dan mn onderlichaam. Ik wil eens kijken of ik mn benen sterker en groter kan krijgen door deze winter 2x pw leg day te doen en een kleine bulk.

1 like

Ik vond deze video van Jeff Nippie top https://youtu.be/OqRvmJ2eyBA?si=j2XvUMwJXaLQEFGJ

Op de Insta en YT accounts van Frank den Blanken staat ook heel veel informatie over spieropbouw, energieinname en progressive overload. Hij deelt ook dingen als ‘regels’ voor hoeveel sets je aan kunt houden per spiergroep per week voor groei etc

1 like

Is er hier iemand die via bedrijfsfitness sport en dan zowel met een abonnement voor groepslessen als personal training? In heb nu een groepslessen abonnement, maar wil graag PT erbij gaan doen. Ik kan op de website van bedrijfsfitness niet voor pt’s kiezen. Weet iemand of een losse factuur van de sportschool icm je bedrijfsfitness abo genoeg is om de bruto/netto regeling te gebruiken?

1 like

Kun je dit niet beter op werk en/of bij bedrijfsfitness navragen?

1 like

Ik weet niet of je dezelfde ‘aanbieder’ hebt als mijn werk, maar bij ons is een factuur waaruit blijkt dat je lid bent van een sportschool en ook betaald genoeg. Op mijn factuur staat hele summiere informatie, maar dat was gewoon prima.

3 likes

Ah ik vind dit echt heel lief ook.

1 like

Ik was bij nummer 21 van 24 en hoefde dus nog maar 3 dagen. Verrek ik een spier in mijn nek. Echt zo lame. Maar ik doe verstandig en maak het na de kerst wel af :innocent:

4 likes

Echt knap dat je dat altijd doet!

3 likes

Thanks. Ja wel met een zeer grote dosis tegenzin :laughing: Ik zal het nooit leuk gaan vinden.

2 likes

En doe je dit dan elke dag? En als je klaar bent pak je weer een andere challenge die ook weer elke dag is?

Ik twijfel of ik dat ook kan/wil haha

2 likes

Ja deze is iedere dag omdat het maar 20 min is en een soort adventskalender is. Maar normaal is het ma, di, wo, vr en zo. Maar je kunt het ook zelf indelen.

Ze heeft op Youtube allerlei playlist die je gratis kunt doen: https://m.youtube.com/@CarolineGirvan/playlists

1 like

Echt knap. Leuk, ik ga eens kijken!