Haha oh nee! Ik vond het ook echt moeilijk? Heb nog extra calorieën erbij gedaan en nu lukt het wel. Dus meer eten en vaker de tram pakken ipv fietsen!!
Ik ben sinds kort begonnen met hardlopen op de loopband in de gym en merkte vandaag dat mijn (onder)benen tijdens het lopen pijn deden. Was door kerst een week niet geweest en ben ook ongesteld dus misschien gewoon een beetje stijf ofzo, maar zouden andere schoenen hier ook iets voor doen? Heb ik meer demping nodig ofzo? Draag wel hardloopschoenen al.
Dat kan van alles zijn, misschien ligt je tempo te hoog of breid je te snel uit in afstand, je paslengte kan te groot zijn ( cadans te laag), je schoenen wellicht niet geschikt ( mogelijk heb een een correctie nodig ivm overproneren), of inderdaad ‘gewoon’ hormonaal. Ik merk zelf wel dat ik minder fijn hardloop tijdens en net voor mijn menstruatie ( ik loop wel alleen maar buiten hard).
Ik vond een pull-up wel een leuk doel voor dit jaar. Schemaatje van megsquat gevonden, me voorgenomen om me te focussen op negative pull ups en daarnaast nog meer accessory werk te doen.
Nou, zelfs mét (dun) elastiek duurt mijn negative pull up 1,5 seconde ipv het voorbeeld van 10 sec uit het schema mijn god, dit is echt bij NUL beginnen. Dikker elastiek kopen dan maar
Pull-up is echt superlastig! Er zijn zo weinig mensen die het kunnen en zeker vrouwen. Bij mij in de gym gebruiken mensen soms 6 elastieken om überhaupt omhoog te komen. Niet te hard voor jezelf zijn en lekker blijven oefenen en veel lat pull downs doen!
Lief dat je dat zegt! Dank je lat pulldowns doe ik zeker, daarmee zit ik nu op 40 kg dus dat gaat wel lekker! En ik heb gelukkig een heel jaar (het zou iig leuk zijn om goede progressie te zijn) en ik ben op tijd begonnen
Dat gaat je zeker lukken dit jaar
Ik wil heel graag naar 5x:
Bench 100% body weight
Squat 150%
Deadlift 200%
Ik zit nu op
Bench 85%
Squat 110%
Deadlift 150%
Dus is wel ambitieus
Leuk, dat is ook een doel van mij! Op mijn sportschool hebben ze zo’n apparaat en dat duwt je omhoog. Je kunt deze met gewichten instellen. Ik zit nu op 27 kilo die mij helpt omhoog te duwen. En dan zo langzaam afbouwen naar 0. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren!
Ook mijn doel dit jaar! Ik kan lang blijven hangen, maar krijg er zonder elastiek echt geen beweging in.
Sorry als dit al vaker is gevraagd maar geen idee hoe ik dit kan terugzoeken. Ik wil wat vaker zelf gaan gymmen ipv groepslessen en ben op zoek naar een app of iets (mag betaald zijn) waar je de apparaten van mijn gym kunt selecteren (zijn er niet onwijs veel maar vind ze wel chill om te gebruiken) en die dan vervolgens een workout voor je maakt.
Iemand enig idee?
Bench op 85procent is echt al ZO goed en indrukwekkend! Mag je echt trots op zijn!
Gooi het eens in chatgpt?
Ik weet niet een app die aan je wensen voldoet. Maar ik gebruik Stronger By The Day en daar kan je heel makkeljk een oefening vervangen door een soortgelijke (obv van wat er wel bij jouw gym kan) als je de geplande oefening niet kunt/wilt. Ik sport thuis dus pas het dan ook aan aan mijn materialen, of do een body weight of banded alternatief. Heel tevreden over!
Die hebben wij ook! Maar die ga ik zelf niet gebruiken denk ik, omdat je daar op je knieën zit en je niet meteen de juiste lichaamshouding kunt aanleren (hollow body hold ). Ik ga zelf proberen deze video aan te houden https://youtu.be/x3NPAxiMRPw?si=9DnqEBue_J8tok24 misschien heb jij er ook wat aan
leuk dat we hetzelfde doel hebben! Succes
Aww dankje! 🥹
Misschien Smartwod?
Omg mijn eerste pull up zonder elastiek ooit lukte net Was eigenlijk mijn ultieme 2024 doel, maar pas later in het jaar begonnen en niet altijd even serieus dus prima dat het een weekje later is haha
Nu op naar meer
Deel je tips pls!!!
Ik denk niet dat ik per se de beste tips heb want heb er best ff over gedaan! Ik kon in april denk ik 1 pull up met een dik elastiek (45 kg weerstand) in juli was dat denk ik 5-6? Dus dat was niet top en bleef een beetje hangen.
Uiteindelijk ben ik eind september na 3 weken vakantie begonnen met 3 x per week voor mijn legdays/pullday oefenen waarbij ik 2 x per week echt alleen op pull ups met elastiek focuste en 1 x pw ook op negative pull ups met hier en daar ook dead hangs. Ik deed het bewust niet op pull day omdat ik merkte dat als ik eerst pull ups deed ik de rest van de rugoefeningen minder zwaar kon. Uiteindelijk heb ik ook elastieken van 35kg en 25kg gebruikt en ben ik toen ik ongeveer 3x6/7 met 25kg kon gewoon 1 pull up zonder elastiek gaan proberen voor mijn setjes. Daar kwam steeds meer beweging en vanochtend dus met kin boven de bar
@Kauai heeft ook een aantal berichtjes met tips over houding e.d. gepost in juli, die hebben me ook geholpen!
Leuk dat dat heeft geholpen zeg! Ik doe er inmiddels 3x7, ook met die oefeningen getraind!