Fitnesstopic

Ik vond deze video van Jeff Nippie top https://youtu.be/OqRvmJ2eyBA?si=j2XvUMwJXaLQEFGJ

Op de Insta en YT accounts van Frank den Blanken staat ook heel veel informatie over spieropbouw, energieinname en progressive overload. Hij deelt ook dingen als ‘regels’ voor hoeveel sets je aan kunt houden per spiergroep per week voor groei etc

1 like

Is er hier iemand die via bedrijfsfitness sport en dan zowel met een abonnement voor groepslessen als personal training? In heb nu een groepslessen abonnement, maar wil graag PT erbij gaan doen. Ik kan op de website van bedrijfsfitness niet voor pt’s kiezen. Weet iemand of een losse factuur van de sportschool icm je bedrijfsfitness abo genoeg is om de bruto/netto regeling te gebruiken?

1 like

Kun je dit niet beter op werk en/of bij bedrijfsfitness navragen?

1 like

Ik weet niet of je dezelfde ‘aanbieder’ hebt als mijn werk, maar bij ons is een factuur waaruit blijkt dat je lid bent van een sportschool en ook betaald genoeg. Op mijn factuur staat hele summiere informatie, maar dat was gewoon prima.

3 likes

Ah ik vind dit echt heel lief ook.

1 like

Ik was bij nummer 21 van 24 en hoefde dus nog maar 3 dagen. Verrek ik een spier in mijn nek. Echt zo lame. Maar ik doe verstandig en maak het na de kerst wel af :innocent:

4 likes

Echt knap dat je dat altijd doet!

3 likes

Thanks. Ja wel met een zeer grote dosis tegenzin :laughing: Ik zal het nooit leuk gaan vinden.

2 likes

En doe je dit dan elke dag? En als je klaar bent pak je weer een andere challenge die ook weer elke dag is?

Ik twijfel of ik dat ook kan/wil haha

2 likes

Ja deze is iedere dag omdat het maar 20 min is en een soort adventskalender is. Maar normaal is het ma, di, wo, vr en zo. Maar je kunt het ook zelf indelen.

Ze heeft op Youtube allerlei playlist die je gratis kunt doen: https://m.youtube.com/@CarolineGirvan/playlists

1 like

Echt knap. Leuk, ik ga eens kijken!

Haha oh nee! Ik vond het ook echt moeilijk? Heb nog extra calorieën erbij gedaan en nu lukt het wel. Dus meer eten en vaker de tram pakken ipv fietsen!! :smile:

1 like

Ik ben sinds kort begonnen met hardlopen op de loopband in de gym en merkte vandaag dat mijn (onder)benen tijdens het lopen pijn deden. Was door kerst een week niet geweest en ben ook ongesteld dus misschien gewoon een beetje stijf ofzo, maar zouden andere schoenen hier ook iets voor doen? Heb ik meer demping nodig ofzo? Draag wel hardloopschoenen al.

2 likes

Dat kan van alles zijn, misschien ligt je tempo te hoog of breid je te snel uit in afstand, je paslengte kan te groot zijn ( cadans te laag), je schoenen wellicht niet geschikt ( mogelijk heb een een correctie nodig ivm overproneren), of inderdaad ‘gewoon’ hormonaal. Ik merk zelf wel dat ik minder fijn hardloop tijdens en net voor mijn menstruatie ( ik loop wel alleen maar buiten hard).

1 like

Ik vond een pull-up wel een leuk doel voor dit jaar. Schemaatje van megsquat gevonden, me voorgenomen om me te focussen op negative pull ups en daarnaast nog meer accessory werk te doen.
Nou, zelfs mét (dun) elastiek duurt mijn negative pull up 1,5 seconde ipv het voorbeeld van 10 sec uit het schema :joy::sob: mijn god, dit is echt bij NUL beginnen. Dikker elastiek kopen dan maar

1 like

Pull-up is echt superlastig! Er zijn zo weinig mensen die het kunnen en zeker vrouwen. Bij mij in de gym gebruiken mensen soms 6 elastieken om ĂŒberhaupt omhoog te komen. Niet te hard voor jezelf zijn en lekker blijven oefenen :blush: en veel lat pull downs doen!

3 likes

Lief dat je dat zegt! Dank je :relaxed: lat pulldowns doe ik zeker, daarmee zit ik nu op 40 kg dus dat gaat wel lekker! En ik heb gelukkig een heel jaar (het zou iig leuk zijn om goede progressie te zijn) en ik ben op tijd begonnen :grin:

3 likes

Dat gaat je zeker lukken dit jaar :muscle:

Ik wil heel graag naar 5x:
Bench 100% body weight
Squat 150%
Deadlift 200%

Ik zit nu op
Bench 85%
Squat 110%
Deadlift 150%

Dus is wel ambitieus :sweat_smile:

Leuk, dat is ook een doel van mij! Op mijn sportschool hebben ze zo’n apparaat en dat duwt je omhoog. Je kunt deze met gewichten instellen. Ik zit nu op 27 kilo die mij helpt omhoog te duwen. En dan zo langzaam afbouwen naar 0. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren!

2 likes