Ook mijn doel dit jaar! Ik kan lang blijven hangen, maar krijg er zonder elastiek echt geen beweging in.
Sorry als dit al vaker is gevraagd maar geen idee hoe ik dit kan terugzoeken. Ik wil wat vaker zelf gaan gymmen ipv groepslessen en ben op zoek naar een app of iets (mag betaald zijn) waar je de apparaten van mijn gym kunt selecteren (zijn er niet onwijs veel maar vind ze wel chill om te gebruiken) en die dan vervolgens een workout voor je maakt.
Iemand enig idee?
Bench op 85procent is echt al ZO goed en indrukwekkend! Mag je echt trots op zijn!
Gooi het eens in chatgpt?
Ik weet niet een app die aan je wensen voldoet. Maar ik gebruik Stronger By The Day en daar kan je heel makkeljk een oefening vervangen door een soortgelijke (obv van wat er wel bij jouw gym kan) als je de geplande oefening niet kunt/wilt. Ik sport thuis dus pas het dan ook aan aan mijn materialen, of do een body weight of banded alternatief. Heel tevreden over!
Die hebben wij ook! Maar die ga ik zelf niet gebruiken denk ik, omdat je daar op je knieƫn zit en je niet meteen de juiste lichaamshouding kunt aanleren (hollow body hold ). Ik ga zelf proberen deze video aan te houden https://youtu.be/x3NPAxiMRPw?si=9DnqEBue_J8tok24 misschien heb jij er ook wat aan
leuk dat we hetzelfde doel hebben! Succes
Aww dankje! š„¹
Misschien Smartwod?
Omg mijn eerste pull up zonder elastiek ooit lukte net Was eigenlijk mijn ultieme 2024 doel, maar pas later in het jaar begonnen en niet altijd even serieus dus prima dat het een weekje later is haha
Nu op naar meer
Deel je tips pls!!!
Ik denk niet dat ik per se de beste tips heb want heb er best ff over gedaan! Ik kon in april denk ik 1 pull up met een dik elastiek (45 kg weerstand) in juli was dat denk ik 5-6? Dus dat was niet top en bleef een beetje hangen.
Uiteindelijk ben ik eind september na 3 weken vakantie begonnen met 3 x per week voor mijn legdays/pullday oefenen waarbij ik 2 x per week echt alleen op pull ups met elastiek focuste en 1 x pw ook op negative pull ups met hier en daar ook dead hangs. Ik deed het bewust niet op pull day omdat ik merkte dat als ik eerst pull ups deed ik de rest van de rugoefeningen minder zwaar kon. Uiteindelijk heb ik ook elastieken van 35kg en 25kg gebruikt en ben ik toen ik ongeveer 3x6/7 met 25kg kon gewoon 1 pull up zonder elastiek gaan proberen voor mijn setjes. Daar kwam steeds meer beweging en vanochtend dus met kin boven de bar
@Kauai heeft ook een aantal berichtjes met tips over houding e.d. gepost in juli, die hebben me ook geholpen!
Leuk dat dat heeft geholpen zeg! Ik doe er inmiddels 3x7, ook met die oefeningen getraind!
Ik had mijn weg naar 1 pull up opgegeven omdat ik maar niet vooruit kwam ondanks 2x per week echt met volledige toewijding mijn rug te trainen. Volgens mij was mijn weg ernaartoe gewoon geen goeie haha. Uiteindelijk gestopt toen ik bleef hangen op 4,5 kg tegengewicht op die assisted pull up/dip machine. Uiteindelijk kan ik nu 3 met een neutrale grip(?) iig een met je handen naar elkaar toe i.p.v. zoān wijde. Misschien toch maar weer een doel van maken voor dit jaar met behulp van de gegeven tips hier!
Er zijn ineens superveel broās in mijn gym en mijn oordopjes zijn leeg dus ik heb net naar een gesprek moeten luisteren over wanneer je het best een soa-test kunt doen (beter na je vakantie bro)
Nou, eerste workout van deze reeks zit erop. Dacht dat ik het heel kut zou vinden want ik haat circuits en cardio. Maar eigenlijk ging de tijd heel snel. Ga alleen wel extra gewichten bestellen want ik heb nu zoān dumbbell set die ik de hele tijd moet wisselen tussendoor en dat kost zoveel tijd.
Nou, dat was dus helemaal weg. Maar zul je altijd zien dat ik vannacht verkeerd heb gelegen en het nu weer pijn doet
Vandaag gaat het over start-ups
(Wel keihard benen getraind na een lange werkdag Ʃn 15 seconde negative pull-up-met-elastiek-record)
Wel lekker bezig!
Boeit mij niet! Lekker dragen wat je fijn vindt! En wel verfrissend iemand die niet alleen zwart draagt.
Als dit andere mensen iets boeit dan ligt dat 100% in de probleemsfeer van die mensen. Gewoon lekker dragen wat je wil.