Fitnesstopic

Bedankt voor je uitgebreide reactie, erg lief! Ik ga vanmiddag weer naar de sportschool en dan zal ik deze post bij de hand houden :muscle:t4:

Ik ook, ben er super positief over!

2 likes

@vitaminwater thanks, heb het ook een tijdje gebruikt en toen gainsbybrains maar ga miss dan toch maar weer terug.

Of hebben jullie nog andere goede aanraders voor meer ervaren krachttraining?

1 like

Maar eigenlijk heb je contrasterende doelen. Want je wilt afvallen maar ook groeien en dat kan niet tegelijkertijd.

1 like

Ik denk dat ze meer spiermassa probeerd op te bouwen, maar vet wil verliezen om er strakker uit te zien yk. Dus drogere spieren. Zo vat ik het tenminste op.

Ik hoef niet af te vallen maar wil inderdaad wel gespierdere billen en armen. En ik wil ook gewoon sterk en vitaal zijn en makkelijk dingen kunnen blijven tillen in het dagelijks leven.

@Mette12 ja als dat een optie is wil ik dat wel! Maar hoef dus niet per se af te vallen want ben tevreden met mijn huidige gewicht.

Als krachttrainerbeginner kun je wel redelijk droog groeien geloof ik, je zou nog kunnen googelen op body recomposition @ZusjevanJoost

@California wat vond je van de app van GBB? Ik vind zelf Ladder waar Kelly Matthews bij zit ook nog wel boeiend. Evolve You zou ik niet aanraden, SBTD is beter

2 likes

Ja je wilt je glutes groeien (bijkomen) maar je armen en rug meer getoned (afvallen)

2 likes

Ze wil spiermassa aankomen en vet verliezen, is best logische combinatie toch?

1 like

Hahahaha ik ben net echt gehumbled hahahaha ik deed de rear delt fly met dumbbells (HAAT ik) met 9kg en ik dacht yo dit gaat lekker? Ik ben echt sterk geworden ineens.

Tot ik ze teruglegde en zag dat ik 6kg had gepakt hahaha gvdddddd

10 likes

Huh nee, dat is eigenlijk een onlogische combinatie omdat je voor het een boven je onderhoud moet eten en voor het andere doel onder je onderhoud?

1 like

Ik snap wat je zegt maar voor beginners kan dit wel hoor, zelf ook ervaring mee. Genoeg trainen, gezond eten met genoeg proteïne, genoeg slapen.

1 like

Dragen jullie een normale bh onder jullie sportbh? Ik draag alleen een sportbh, want ja dat is een bh voor het sporten en zo loop je niet in je normale goede bh’s te zweten. Maar iemand die ik ken doet net of ik gek ben dat ik er geen gewone bh onder draag (‘jij moet echt een bh gaan dragen want dit ziet er niet uit!’). En nu ga ik aan mezelf twijfelen of ik het dan niet inderdaad fout doe?:joy: sportbh drukt het wel wat platter ja en het zit dan innderdaad minder mooi, maar eentje die minder stevig is en het niet wat platter drukt heb ik niks aan, want dan vliegt het er met 1 jumping jack al uit

1 like

lol nee een sportbh is vervanging voor een normale bh ja

Ik herinner mij wel meiden vroeger op de middelbare die vrij grote borsten hadden en waarvan een sportbh dan niet voldoende ondersteunde, die er een normale bh onder droegen (maar dan kan je nu denk ik beter gewoon een echt goede/stevige/ondersteunende sportbh kopen), en vroeger meiden die het anders te plat vonden. Dus ja nee in m’n volwassen leven zie ik dat niet om mij heen :joy:

Sportbh drukt het inderdaad wat plat bij mij (heb ook niet heel grote borsten) maar het is dan ook een functioneel ding

4 likes

Ik vond de app fijn, alleen de oefeningen soms een beetje all over the place. zeker als je met de barbell wil liften zou ik het niet aanraden, focus is vooral op machines

2 likes

Ja nee dat ligt echt aan die meid. Het is de hele functie van een sportbh om het plat en compact te maken, niet om je er geil uit te laten zien. Super zonde ook van je normale bh’s als je die zo vaak moet wassen.

15 likes

lol, wat is de leeftijd van deze persoon?

1 like

Ligt helemaal aan diegene. Is toch superraar om een gewone bh onder je sport-bh te dragen?

4 likes

Huh nee, lijkt me totaal niet comfortabel en ook nier chill met zweten. Ik draag high support sport bh’s.
Draagt zij dan low support met een normale bh of hoe moet ik dit voor me zien? haha

3 likes

Oke thanks voor de bevestiging allemaal dat ik niet raar ben met alleen mn sportbh😂

2 likes