35 euro voor een pt? Is dat zwart? Dat is echt zo weinig in mijn ogen.
Ligt aan de sportschool en hoeveel minuten? Vaak kan je kiezen tussen 30 en 60 minuten.
Ja klopt ik had een uur in mān hoofd! Hier krijgen mensen 35 voor een groepsles, pt is vaak 60-75.
Hoe warm je op voor een upperbody training? Hoe gaat dat überhaupt? Ik heb sinds vorige week weer een sportschool abo en na een keer gaan ben ik dit weekend van mijn fiets gevallen en lijk ik een knieblessure te hebben. Ik vind het zonde om dit abonnement voor niks te hebben dus wil proberen wat bovenlichaam te trainen. Buiten dat ik vrij weinig sport ervaring überhaupt heb, heb ik nooit gericht bovenlichaam getrained. Hoe warm je dan op. Is er een manier om cardio te doen zonder je knieën te gebruiken?
Ps. Ik snap dat ik beter eerst naar de huisarts moet, daar ga ik over een aantal dagen heen. Maar weet vrij zeker dat ik daar weinig goeds uit ga halen.
Klote van je val! Ik warm upper body vaak op met een elastiek of stok om schouders los te maken en doe daarna nog wat pull oefeningen met een dun elastiek (face pulls bijv en band pull aparts). Soms nog cat-cows op de vloer en ook polsen losmaken op de vloer door mn handen op verschillende manieren neer te zetten. Eigenlijk dus net zoals bij benen de betreffende spieren en gewrichten opwarmen. Zou even op youtube kijken voor de oefeningen!
Wat vervelend! Op YouTube vind je vast veel oefeningen. Ik zoek specifiek vaak op oefeningen om voor de handstand op te warmen en te trainen, en dan krijg ik er altijd veel zonder benen of knieƫn, veel zittend of liggend.
Wat is jullie favo vorm van cardio? Ik doe 2x/week een vorm van cardio bovenop kracht en deed tot dusver incline lopen op de loopband maar ben er beetje klaar mee. Ik heb het 5min geprobeerd op de stairmaster en toen dacht ik HELL NO.
Wielrennen
Wat doen jullie om misselijkheid tegen te gaan tijdens en na het sporten? Ik heb daar de laatste tijd veel last van en het is echt irritant. Ik drink al veel water, eet een half uurtje van te voren meestal een banaan oid, dus snap niet goed waar het aan ligt. Vandaag was wel een zware training met veel zweten (want warm) maar ook weer niet dat ik helemaal tot het gaatje ben gegaan ofzo
@lapzwans zwemmen
Heeft er iemand hier een walking pad, zo ja welke en ben je er tevreden over? Waar moet ik op letten bij aanschaf?
Boksen!
Oooh interessant
Is voor mij de enige cardio die ik echt leuk vind en waar mān hartslag voldoende van in zone 4 en 5 komt!
Oprecht nog nooit aan gedacht! Eens kijken of ze lesjes geven hier in de buurt. Thanks for the tip!
Meer mensen die meedoen aan de Hyrox in Heerenveen? Ik doe mee met de doubles. Maar ik ben nog nooit zo onvoorbereid aan een wedstrijd begonnen. Wat persoonlijke dingen en 2x flinke griep. Het is niet anders, beetje op karakter wordt het voor mij.
Respect, ik moet hier niet eens aan denken met mijn karakter
Nee maar zo heb ik wel Rotterdam gedaan, ook 2 x flink ziek geweest en niet veel kunnen rennen daardoor. Is uiteindelijk wel helemaal goed gekomen!
Ik ben pas begonnen met sporten in de sportschool, ik train nu (bijna) alleen nog op apparaten, omdat ik echt een beginner ben met krachttraining. Voor degenen die dat ook doen/gedaan hebben: is het herkenbaar dat je lang last houdt van je adductors/liezen als je dat apparaat hebt gedaan? Dus van buiten naar binnen met je bovenbenen. Ik heb ām gisteren maar even op halve kracht gedaan, meer deed pijn en het leek me niet goed om te forceren. En wat helpt? Ik probeer geregeld te stretchen.
Ja, dat is een spier die je in het dagelijks leven weinig specifiek target dus dat je daar lang spierpijn van hebt klopt. Wat helpt: vaker doen.
Ik pak die machine(s) (de adductor en de abductor) ook nog wel regelmatig mee hoor, die spieren versterken helpt ook bij je squat!
Haha omg de eerste keer dat ik dat had gedaan was echt de vervelendste spierpijn van mn leven, ik kon bijna niet rechtop staan. Maar ik heb het daarna nooit meer zo erg gehad en doe hem nu niet eens super regelmatig. Dus wordt vanzelf minder.