Waarom wil je niet meer voor je armen?
Consequent op 2 kg blijven gaat namelijk echt vrij weinig doen.
Waarom wil je niet meer voor je armen?
Consequent op 2 kg blijven gaat namelijk echt vrij weinig doen.
Volgens mijn PT wel om ietsje meer definitie in de schouders te krijgen.
Ik wil mijn armen eigenlijk niet trainen omdat ik van mezelf in verhouding al vrij brede armen en schouders heb. Ik vind dat niet mooi bij mezelf.
Edit: maar ik lees dat juist de armen trainen bij vrouwen in de perimenopauze toch wel erg belangrijk is. Gewoon je hele lichaam. Dus toch maar op zoek naar iets dat bij me past.
Het enige wat mij helpt als ik in zoân dipje zit is âgewoonâ gaan en me aan mijn schema houden, maar wel met lage verwachtingen/aardig zijn voor mezelf. Dus het enige doel van die training is gaan en de oefeningen doen. En meer niet. Dus niet geĂŻrriteerd worden als ik een lichter gewicht moet pakken of even een paar weken geen vooruitgang zie. Na een paar weken voel ik dan vanzelf weer motivatie om harder te trainen. Als ik mezelf echt heel lastig naar de sportschool krijg dan spreek ik met mezelf af dat ik maar 10 minuten hoef te trainen en dat als ik dan wil stoppen dat prima is. Maar vervolgens gebeurt dat nooit haha. Mij helpt dat echt om mezelf voor de gek te houden
Thanks. Het helpt om een ander dit te horen zeggen, over die lage verwachtingen. Ik merk dat ik als ik een keer legs/glutes doe ik achteruit ben gegaan (duh), en dat vind ik 1 a 2 keer oke maar als het structureel is dat ik niet vooruit ga, wat nu zo is want ik train niet meer consequent, zie ik er tegenop daarmee geconfronteerd te worden
En @vitaminwater, misschien is dat eens een goede shake up ja. Ik neem het in overweging
Ja ik snap dat gevoel wel goed! Heb dat ook wel eens. Maar dan bedenk ik me ook dat het echt onmogelijk is om van mezelf te vragen dat ik altijd maar omhoog/vooruit ga. Als je het op de lange termijn bekijkt is het echt totaal logisch dat het niet alleen maar een stijgende lijn is, maar dat dipjes er ook bij horen. Komt vanzelf wel weer!
Het lijkt me ook best saai om armen zo licht te trainen. En voor definitie in mijn schouders moest ik echt hard werken ![]()
Ik vind de tips van Strongershopie op insta in dit kader best behulpzaam. Zij is ook gestopt met zwaar trainen van bovenlichaam omdat ze te bulky naar haar zin werd. Ze doet nu pilates of pilates-geinspireerde oefeningen voor bovenlichaam om wel toned te worden/blijven maar niet bulky.
Een schema maken met oefeningen die wel wat doen, maar die je niet rammend saai vindt. Splitsquats zijn supergoed, maar meestal net zo gehaat. Om er terug in te komen kan je kiezen voor een schema met oefeningen die je leuk (of: minder vreselijk) vindt en vanuit daar weer opbouwen en andere oefeningen toevoegen zodra je je mojo hebt teruggevonden.
Ja elk lichaam is anders? Bij mij zijn dat soort oefeningen vrij snel zichtbaar.
@djodie dank, die ga ik eens opzoeken!
Ik heb vandaag met een nieuw programma (circuit) voor mijn gehele lichaam getraind. Best pittig maar weer een leuke uitdaging!
En we hebben weer even gemeten en ik ben in vet wat omgaat gegaan en in gewicht 2 kilo omhoog in spiermassa, erg leuk om te weten dat wat ik doe ook echt werkt!
Wat vinden jullie van mensen die een heel trainingscircuit voor zichzelf uitzetten in de gym?
Ik zit bij een heel kleine, rustige (female only) sportschool, waar normaal iedereen heel vriendelijk is voor elkaar. Maar vanmorgen toen ik binnenkwam was er een meid die de hele gym bezet hield. Ze had een matje, core bag, step, kettlebells, en van die lange touwen voor zichzelf neergelegd. Vervolgens ging ze rustig op de loopband. Iedereen moest om haar klaargelegde spullen heen werken.
Vervolgens ging ze haar circuit doen. Ik vroeg of ze een stukje kon opschuiven met een van de onderdelen, zodat ik ruimte had voor een deadlift en niet met de gewichten in haar buurt kwam. Toen zei ze ânee, liever niet, ik heb dit allemaal al klaargezetâ. Nb er was ruimte zat om op te schuiven.
Uiteindelijk pal naast haar die deadlift gaan doen (als ze een gewicht op haar teen krijgt, so be it, ik heb haar gewaarschuwd) maar ik ergerde me inmiddels dood en ben eerder naar huis gegaan.
Heb overwogen het tegen het gym personeel te zeggen maar ik dacht ook, wat ga ik zeggen? Ze neemt teveel plek in? Daar zijn niet echt regels voor.
Ik twijfel nu aan mezelf of dit gewoon een BEC situatie is of dat ik iets had moeten doen ipv weggaan. Wat denken jullie??
Irritant en lijkt me niet de bedoeling
Leuk dat ze voor zichzelf een heel parcour uitzet. Maar vind het aso dat je dan eerst nog even lekker gaat rennen op de loopband en het dus niet gebruikt? Was wel naar een werknemer gegaan als de rest van de sportschool hier maar een beetje omheen moet werken.
Ik vind iedereen die meer dan 1 station of apparaat bezet houd tijdens onuitgestorven uren een aso. Als je supersets wil maken in een commerciele sportschool moet je maar creatief zijn en meerdere dingen op hetzelfde station zien te doen.
Ik zou ruzie maken, want ik zou niet eens vragen of ze kan schuiven maar het gewoon doen. Doe ik ook met mensen die 3 verschillende gewichten voor zich hebben liggen. Dan zeg ik âik pak even deze dumbbelsâ vaak zeggen ze dan nee ben ik mee bezig oid. En dan zeg ik dat het geen vraag was. Echt een heuvel waarop ik zou sterven in de sportschool, net als filmen.
Maar misschien kun je beter meteen naar de medewerker van de sportschool gaan.
Ik zou echt willen dat ik meer zoals jou was. Ik vind het echt sterk van je dat je zo voor jezelf opkomt.
Ja dit haat ik ook echt! Mensen die dumbells en kettlebells in alle soorten en maten naast hun matje leggen zodat ze in 1x door kunnen. Het is niet je privé gym, gebruik gewoon 1 ding en leg het daarna terug zodat anderen ook kunnen sporten. Vraag me altijd af of die mensen denken dat ze alleen op de wereld zijn? Bedoel denk je even in dat iedereen in de sportschool het op die manier zou doen, dat zou toch totaal onwerkbaar zijn?
Ja dankje
maar bij mij zou het ook wel een tandje minder mogen denk ik!
Ik vind het al irritant als mensen met zân tweeĂ«n zijn en dan eindeloos twee apparaten bezet houden omdat ze tussendoor hele levensverhalen uitwisselen, of als iemand zit te doomscrollen en ondertussen een apparaat bezet houdt. Dit is alsof iemand zeven apparaten tegelijk gebruikt ![]()
Haha ik wou echt dat ik jou was! Ik ben veel te timide, manmanman
Erg bedankt voor de bijval iedereen, ik dacht echt even dat ik een zeur was dus fijn om te horen van medesporters dat dit geen normaal gedrag was van die meid. Volgende keer ga ik toch maar even naar de medewerker toe of nog iets sterker op mijn strepen staan.