Gelukkig ben ik niet de enige Ik had vorige week ook heel veel last van de pezen in mān elleboogholte door de arm curl, maar dat is nu al veel minder. Je lichaam moet ook wennen aan die geĆÆsoleerde belasting van spieren, denk ik.
Ah āchillā om te lezen, dank je!
Heb je hem al gehad? Hoe ging het uiteindelijk
Morgen! Ik zal een verslag doen
Ik vond het een hele toffe ervaring! 1 uur en 24 min over gedaan (double women).
Het was alleen ontzettend warm, jeetje. We moesten 20 minuten later starten omdat de zaal te warm was.
Ben wel heel trots op mezelf, echt een kuttijd achter de rug, dit was een leuke boost .
Ik ga vandaag voor het eerst in jaren naar de sportschool om zelf vrij te trainen en ik vind het weer spannenddddd. Ik post het hier zodat jullie mijn accountability partners zijn, anders ga ik het waarschijnlijk uitstellen naar later deze week.
You got this!!
Wat leuk! Benieuwd hoe het is gegaan!
Jeej! Wat ga je doen?
Ja dat was natuurlijk de grote vraag en ook een mega drempel maar ik heb ooit het hybrid programma van natacha oceane gekocht (heb ook haar andere programmaās) en de eerste dag daarvan ziet er wel oke uit. Lower body strength en oefeningen die ik ken en die niet te raar zijn: squats, contralateral KB rack lunges, hip thrusts, plate snatch to knee drive, step up to knee drive, en ball hamstring curls (of straight leg deadlifts, ik denk dat ik daar voor ga want ik herinner mij dat ik van die ball hamstring curls altijd helemaal kapot ging, het ziet er een beetje raar uit misschien en ik wil een beetje rustig aan beginnen). En ik denk dat ik qua gewichten gewoon een beetje rustig aan ga doen.
Fijne set! Veel plezier
Ik ben geweest!!! Was heel rustig, had bijna heel de tijd de gym voor mijzelf dat was wel fijn. Beetje zoeken en wennen weer, maar het ging wel ok! Begon na een korte warming up met squatten met een lege stang, dat ging qua gewicht prima maar meteen daarna waren mān quads stijf ben zulk soort belasting echt niet meer gewend. Rest van de training dus ook rustig aangedaan met lage gewichten, om de beweging en vorm te oefenen. Toch kan ik nu al niet meer normaal lopen, ben benieuwd hoe het morgen is
Ik ga proberen deze week nog eens te gaan voor upper body. En ik ben benieuwd hoe het verder is om daar te sporten, het is een kleine gym, wel persoonlijk daarmee dus dat is leuk, maar ze hebben eigenlijk heel de ochtend en heel de namiddag/avond groepslessen die een redelijk deel van de ruimte innemen, en dan kan je daar dus niet aan de gang. En de rest van de ruimte is weer best wel krap. Dus ik ben benieuwd hoe het is als ik 's ochtends of 's avonds ga, maar dat ga ik wel ff proberen.
Heeft iemand tips om RDLs echt in je bilspieren te voelen? Ik heb al eens uitleg gekregen van den personal trainer en volgens hem is mijn houding wel helemaal goed, maar ik voel het vaak gewoon niet in mijn billen en daarna ook geen spierpijn⦠heb volgens mij maar 1 of 2 keer spierpijn gehad daar, maar ik weet ook echt niet meer wat ik toen anders deed.
Heb je weleens RDLs geprobeerd terwijl je je kuiten tegen een bench aandrukt?
En single rdl? Dat was bij mij zoveel beter.
Nee nog niet geprobeerd. Bedoel je dan tegen een bankje aan staan zodat die je een beetje tegenhoudt of echt duwen met je kuiten?
@Baratheon ik heb dat wel eens geprobeerd, maar het gevoel dat ik veel onstabieler ben en dus minder gewicht kan. Heb je daar toevallig tips voor of heb je daar geen last van? Ik vind het zelf ook wel fijn om zoān barbell te gebruiken i.p.v. dumbells, alleen kan dat niet met single leg.
Hmm ja dat snap ik wel! Bij mij was het ook ff zoeken en ik was er wel achtwr dat ik het meest stabiel ben wanneer ik mijn gewicht aan de binnenkant van mijn been doe ipv naast mijn werkbeen aan de buitenkant zeg maar. Ik heb er geen last van, maar dat komt omdat ik niet heel zwaar train.
Een bankje achter je kuiten helpt, maar vooral de manier waarop je omhoog komt. Niet trekken vanuit je rug, maar jezelf inbeelden dat je metde kop van een bezem tegen je billen aan naar voren wordt geduwd. Dan beweeg je op een andere manier en reken maar dat je die in je billen voelt.
Idd single rdls, maar ik heb ook altijd veel moeite het te voelen (vanwege te veel flexibiliteit) en heb toen eens als tip gekregen om mijn dumbells/kettlebells ipv langs mijn schenen meer richting mijn tenen te brengen (dus schuin naar voor ipv recht omlaag). Helpt bij mij echt heel erg! Ik doe vrijwel geen ānormaleā meer
Bedankt voor alle tips! Ik ga ze de komende tijd allemaal even uitproberen