Fitnesstopic

Ja, daarom vind ik PBP wel leuk - die zeggen dus juist dat je alles moet eten wat je wilt, wanneer je maar wilt, zolang je maar binnen je macro’s zit.

Alhoewel PBP echt NIKS voor mij was en ik ermee ben gestopt binnen de 2 weken bedenktijd die je krijgt bij internetaankopen en het is echt nooit zo moeilijk geweest om iets te stoppen. Was echt mega frustrerend.

Ja in alcohol zit stiekem nog veel cal haha. Mijn probleem is vooral na het drinken, ik krijg altijd lekkere trek. Maar ik drink minder dan eens per maand, dus dan mag het wel vind ik. Maar goed dat je dry january gaat doen! Misschien ontdek je dan lekkere alcoholvrije drankjes?

Oh wat gaaf! Ja vind het hier leuk, maar toch een andere cultuur dan in NL vind ik. En heel vaak helpen mannen mij, vooral in de trein met bagage enzo, super lief, gebeurt in NL echt nooit. Maar gisteren ging ik die gewichten op mijn stang doen (zo’n schijf van 20kg), en toen kwam een man mij ongevraagd helpen… Voelde me echt een puppy, en die man “zou het wel ff doen”. Ik kan dat makkelijk zelf, thank you. Maar hij bedoelde het vast goed.

Ik heb laatst een PR clean neergezet na een avondje wijn tanken op een borrel. Bijzonder was dat. Had geen kater ook haha.

Gebruiken jullie naast extra proteïne nog iets anders om te herstellen? Ik merk dat proteïne toch niet altijd afdoende is en ik wil wel minstens 3 keer per week kunnen knallen. En ik wil niet meer proteïne eten en drinken dan ik nu doe, want ik krijg puistjes ervan.

Gebruik je al BCAA’s? Tijdens en na de training? Dat zegt mijn trainer altijd, dat dat herstel van de spieren nog verder ten goede komt.

Ik drink af en toe een blikje Nocco, maar is best duur haha. Zal eens kijken naar BCAA’s in poedervorm. Thanks!

Volgens mij ben ik echt een leuk vergeleken met jullie, maar ik kan heel trots zeggen dat ik voor het eerst een hipthrust heb gedaan met 30kg! (20kg stang, en dan 5kg aan beide kanten). Ook probeerde ik sumo deadlifts maar ik voelde daar eigenlijk niks in mijn billen van, echt alleen in mijn quads, dus misschien dat ik RDLs moet proberen? Ik vond het in ieder geval echt heel leuk dat ik met gewichten kon werken. Heb wel belachelijk veel last van spierpijn nu, haha.

Ik heb proteïnepoeder maar ik gebruik het eigenlijk amper, alleen als ik een smoothie maak wat ik bijna nooit doe.

Ah, nice! Ja, RDLs zijn inderdaad beter voor je glutes (en hamstrings)… Heb je al een resistance band? Ik heb een hele goedkope van Amazon en als ik daarmee van te voren wat activation oefeningen doe dan merk ik dat ik sumo deadlifts namelijk meer in m’n glutes trek.
Ik vind box step ups ook heel fijn voor billen, and bulgarian split squats (wel echt haat daaraan).

Ik probeer m’n calorieen en proteine losjes bij te houden op MFP, en ik kom aan de 1.5-2 gram proteine per kg lichaamsgewicht (Ik weeg ong 61 en eet vaak tussen de 100 en 140 gram eiwitten).
Ik ontbijt steevast met 75 gram gerookte kipfilet, twee eieren en twee crackers en dan zit ik al aan de 35 gram ofzo - en ik vind het echt meeeega lekker. Verder veel kwark en skyr eten (tenzij je daar last van krijgt met hormonen natuurlijk) en probeer altijd minstens 150-200 gram vlees of vis te eten bij het avondeten en de lunch.
Eiwitpoeders werken goed, maar ik zou ze dan dus als extra snack nemen - wat m’n calorieen ook omhoog zou laten schieten, en daar heb ik op het moment geen behoefte aan!

Ik heb inderdaad resistance bands! Na m’n warmup ben ik ong. 10 minuten bezig met activation oefeningen, ik zal het nog een keer proberen te doen om te kijken of ik het dan wel voel. Anders probeer ik RDLs :relaxed: Vond het heel moeilijk om een goede form te hebben bij de sumo deadlifts, misschien dat het daar ook aan ligt.

En dankjewel voor de tips! Ik kan niet goed tegen melkproducten zoals kwark, ik drink daarentegen wel altijd sojamelk in de ochtend. Ik ga eens meer letten op mijn eiwitinname! Ik vind het namelijk best moeilijk haha, ik wil heel graag slanker worden terwijl ik ook grotere glutes wil. Ik ben begonnen met een recomp, want ik wil niet teveel afvallen, gewoon wat lichaamsvet kwijt, maar ik moet natuurlijk ook genoeg eten om mijn spieren te kunnen laten groeien.

Ik doe zo lang over mn glute activation. Minstens een half uur. Echt wat ik ook doe ik voel amper pijn in mn billen :sob:. Die van mij slapen altijd ofzo denk ik pff.

genoeg slapen

Voor wie een brandende bil wil moet dit is een keer proberen als finisher

Naast wat als is genoemd vind ik cable kickbacks en back extensions ook mega chill

Dat lukt wel :grin:

Hier struggle ik dus ook steeds meer mee! Ik ben bezig met squats, RDL en hip thrusts leren en vind het steeds zo moeilijk welk materiaal ik moet gebruiken en waar ik alles vind.

Mijn sportschool heeft 3 soorten stangen, alleen op de zwaarste staat dat ze 20kg zijn. Op de rest geen gewicht. In het begin had ik dat niet door, waardoor ik dus steeds een ander gewicht had op het squatrack.

Leuk dat dit topic weer actiever is. Mijn doel is om de komende maanden Mn vetpercentage van 24-25% naar 20% te krijgen.

Hip thrusts vind ik echt een heerlijke oefening. Doe nu 3x8 met 90kg, doel is wel om dat uit te breiden naar de 100kg.

Lekker bezig met je hip thrusts! 90 kilo is echt al veel vind ik. Hoop daar ook binnenkort te komen. Vind het alleen niet zon heerlijke oefening haha. Merk jij verschil in je billen?

Oh en wat bedoel je met 24- 25%?

Hmm niet echt maar dat komt ook omdat ik niet consequent heb getraind de afgelopen maanden.

24-25% is waar ik in oktober op zat qua vetpct. Heb over een week weer een meting, denk wel dat ik nu wat hoger zit. Doel is om begin van de zomer op 20% vetpercentage te zitten.

Wat voor sport doe je? En wat eet je normaal? Eiwitten zijn iig belangrijk voor spierherstel!

Goed en lang genoeg slapen is belangrijk voor spierherstel, en zorg idd voor genoeg proteïne inname binnen enkele uren na je workout

Aan dit te zien eet je amper eiwitten. Die heb je wel echt nodig voor herstel. Bij is altijd verteld 1.5-2 gr per kg lichaamsgewicht.

Wat @Booklover zegt inderdaad! Verder zou ik eens bijhouden hoeveel calorieën je binnenkrijgt en vervolgens berekenen wat je calorieënbehoefte is… Met zoveel sporten kan het zijn dat je gewoon te weinig eet ook al voelt het van niet, had ik namelijk ook echt. Wil graag spier aankomen maar daarvoor moet ik echt meer eten!