Fitnesstopic

Hoi iedereen! Ik ben net begonnen met krachttraining. Het is allemaal zooooveeeel informatie, maar ik heb er zin in. Mijn doel is ieder geval een prachtige kont en een gezond lichaam.

Ik gebruik nu vaak minibands van insonder en ik wil een goede gaan kopen van gracefit uk. Hebben jullie daar ervaring mee?

Ik wilde ook heeeel graag een flexxfit legging, maar bij het afrekenen stond er opeens 12 pond verzendkosten, toen maar overgeslagen.

Dat was mijn spreekbeurt, dankjewel

1 like

Ik heb die van gracefitUK niet maar wel meerdere van aliexpress (hebben ze ook op ebay)!
Ook van die bands die niet oprollen etc. Scheelt wel veel geld en is denk ik zelfde soort kwaliteit. Die van grace hebben wel leukere kleurtjes, dat wel.

Goed bezig in ieder geval!

1 like

Ik heb de zwarte band van Gracefit UK.
Ik vind de diameter te smal, maar ik heb wel dikke benen. Ik heb kledingmaat 44(46) en heb echt stevige benen: lichaamsbouw, spieren + teveel vet.

Ik vrees dat ik dat probleem wel bij veel meer merken ga hebben. :frowning:

1 like

Ooh dat is vervelend. Dan moet je altijd al kracht erop zetten haha. Ik zag bij bret the glute guy wel meerdere maten en net op Ali ook! Ik zag dat zwart extra extra heavy was. Ik zat zelf te denken om heavy aan te schaffen zodat ik er lang gebruik van kan maken.

1 like

Dankjewel! Ik had nog helemaal niet aan Ali gedacht, vet slim. Ik zag dat grace haar banden ook redelijk goedkoop waren vergeleken met andere en ik vind het leuk om haar te steunen :slight_smile:

2 likes

Ik zit al weken te twijfelen en deze post trok me over de drempel, heb een medium en heavy band besteld!

1 like

Ik voel me nu echt een influencer

2 likes

Haha vandaag heb ik echt iets genants gedaan. Ik was lunges aan het doen met de Smith machine en wilde wat extra gewicht eraan hangen, dus ik ging op zoek en vond er wat in een rek naast me, moest me wel langs een man wurmen die op zijn smith machine bezig was, maar deed het even snel zodat hij er geen last van had. Dus ik ging weer lekker verder, zie ik die man naast me me heel indringend aankijkenā€¦ bleek dat ik die gewichten van zijn stang had gehaald waar hij mee bezig was :redface:

22 likes

Zo die banden zijn wel hip zeg. Ik had er toevallig ook vorige eentje gekocht, super fijn. Ik neem hem ook mee tijdens de les zodat ik hem ook bij squats kan gebruiken.
@carrotcake dat is mij zo vaak bĆ­jna gebeurd haha. Kan gebeuren toch.

1 like

Terecht, ik heb nl net ook een setje besteld op Ali!

1 like

Hebben mensen toevallig een goeie tip waar trainingsschemaā€™s vandaan te halen? Ik merk dat ik zelf toch elke keer weer te lui ben om zelf over een fatsoenlijk schema na te denken, maar wil wel wat meer gerichter gaan trainen dan weer deadliften omdat ik daar het meest zin in heb.

Hahaha dat heb ik ook een keer gedaan, dat vinden ze meestal niet zo leuk he :joy:

Ik ga zo lekker, ga nog steeds stug 3 keer per week en vandaag een hele goeie benensessie gehad

Ik vind de flexxfit leggings echt heeeeel erg fijn - Ik heb er 4 , haha.
Alhoewel er na 1.5 maand een gaatje in mā€™n zwarte zit en hij ook een beetje pilt - maar de andere die ik heb (roze, blauw, lichtgrijs) zijn echt goed.
Ze zitten gewoon super lekker hoog!

Verder heb ik de banden van gracefituk niet maar als je zit te twijfelen zou ik ze kopen - maar niet de zwarte want die is volgens mij voor iedereen te zwaar!

1 like

Levert flexxfit ook naar nl? Ik ben nog op zoek naar een goede met zakken en vind ze er mooi uitzien!

Volgens mij wel, maar ik woon in Engeland dus ik weet het niet zeker!

1 like

Gelukkig heb ik een schoonzusje in Engeland dus misschien wil die zo lief zijn om het in ontvangst + mee te nemen tijdens Pasen :ā€™)

@Itsu ik heb de peach banden (heavy) besteld! Kan ik er ieder geval lang mee doen denk ik. Samen met de ankle straps (misschien niet helemaal nodig maar he, kopen is leuk :ā€™)).

Ik wil nog steeds heel graag een flexxfit legging maar die verzending is echt too much. Welke maat heb jij? Ik keek een beetje filmpjes van reviews en ze zitten vaak tussen xs en s met maat 36. Nu zag ik 1 meisje met ongeveer mijn afmetingen en die heeft liever xs. Terwijl ik met broekmaat toch vaak breedte 28 heb.

@Kurisu 12 pond verzendkosten naar nl en 4,50 pond in UK (zzoooo veeeel)


Ik zou echt een keer complete informatie willen over hoe je nou op moet warmen, welke dynamic stretches je voor wat moet doen, welke work out voor welke spier, finishers, cooling down en eten etc. Gewoon het hele pakketje voor een goede work out. Is hier misschien een goed boek van of iets op youtube of?

2 likes

Ah nice! Yep, het ligt er ook aan waar je ze voor gebruikt. De peach zijn volgens mij top voor squats en leg press enz. maar voor oefeningen zoals crab walks weer wat moeilijker!

Ik zit er eerlijk gezegd ook tussenin, haha. Ik heb 1 S en 3 XSjes. Om eerlijk te zijn zijn ze ook bijna allemaal van ander materiaal, de zwarte en blauwe zijn veel dikker dan de lichtere kleuren. Ik vind zelf de S heel lekker zitten maar hij kan wel strakker, maar de zwarte is eigenlijk ietsjes te strak want hij zakt dus een beetje naar beneden. Moeilijk!

Ik zou zelf liever de Gymshark leggings hebben maar ik vind die net iets te duur en ik hoor ook echt wel heeeeel vaak dat het slechte kwaliteit is of niet squatproof.

1 like

Ja volgens mij is gymshark een en al marketing, ik zie ook de hele tijd youtubers/instagrammers die hun samenwerkingen hebben gestopt met gymshark. Dat zal ook wel een reden hebben.

Vind zelf gymshark heel chill, maar wel alleen bepaalde lijnen. Die joggers en flex bijv zien er uit als slechte kwaliteit vind ik maar die Energy Seamless en Ombre lijn vind ik wel heel nice!