Fitnesstopic


#473

Rundvlees, kip, zalm, tonijn
Tofu
Vega gehaktballetjes enzo zit ook vaak veel eiwit in
Ei (hahaa)
Bonen (die uit blik, kidneybonen enzo) en noten, en bijv kikkererwten want alle beetjes helpen
Groenten met relatief veel eiwit zijn volgens mij spinazie, broccoli en bloemkool

Mijn favo manier is gewoon een eiwitshake als after-workout snack of bij mn after-workout maaltijd.


#474

Een eetlepel pindakaas door je oats doen is ook goed (en lekker), in pindakaas zit ongeveer 30 gram eiwit per 100 gram. En de meeste soya producten (dus idd vega/vegan vleesvervangers). Je kunt ook zelf even kijken op https://www.voedingswaardetabel.nl. Ik heb ook als doel meer proteïne te gaan eten, dus ik moet me er ook meer in gaan verdiepen haha.


#475

@Booklover 2 gr per dag lijkt me wat overdreven, misschien enkel als je aan intensieve krachttraining doet.
@Karamba wanneer train je precies? Als ik in de ochtend train en ik eet niet binnen het uur na mijn training iets met veel koolhydraten, merk ik dat ik de hele dag futloos en zonder energie ben. Verder inderdaad zoals @vitaminwater al zei: voldoende slapen!

Sowieso is voeding ook redelijk persoonlijk, dus experimenteer wat met verschillende eetmomenten en soorten maaltijden. Het kan helpen om in het begin een soort logboek bij te houden en telkens te noteren wat je hebt gegeten en hoe je je voelde/hoe het sporten ging. Dat geeft meer inzicht in hoe je lichaam reageert op voedingswaren.


#476

Gebruiken jullie een app om een schema te maken? Ik heb Jefit gedownload maar ik vind hem niet erg fijn werken (of ik snap het nog niet helemaal). Of hoe weten jullie anders wat voor oefeningen je gaat doen in de sportschool?


#477

Ik gebruik ook Jefit, vind m heel chill! Heb er nu 3 dagen/schema’s in staan. Heel relaxed dat ie pauzes timet en gewicht en sets onthoudt en aangeeft als je een nieuw record aantikt. Wat vind je er niet chill aan?

Weet iemand trouwens waar ik chille leggings kan halen voor iets lagere prijzen dan gymshark? H&M zakt nu af bij mij na half jaar. Heb er 1 van myprotein die tot nu toe bevalt, meer mensen die daar kopen?


#478

Ik weet niet of je een tk maxx in de buurt hebt, maar daar vind je vaak veel verschillende merken. Ik ben zelf fan van 90 degree by reflex, zijn daar ongeveer 16 euro.


#479

Goeie tip!! Binnenkort eens kijken


#480

Ik heb er 2 van MyProtein en vind dat echt de fijnste die ik tot nu toe heb geprobeerd

Heb deze in 2 kleuren. Valt lekker high waisted, sluit goed aan, zakt niet af en er zit een klein zakje in voor je kluissleutel


#481

Hm ik moet eerlijk zijn dat ik misschien te snel heb geoordeeld. Ik vond het wat onoverzichtelijk omdat er zo veel opties waren en per dag een schema moest maken, maar na je reactie heb ik er nog eens naar gekeken en het is wel duidelijker nu :smile2:


#482

Het valt me sinds ik intensiever ben gaan sporten op dat ik hele ronde schouders heb, als in dat ik ze constant vooroverbuig in plaats van een rechte rug heb. Ik ben hypermobiel en heb daar wel veel last van in mijn schouders, krachttraining zou volgens de dokter ook helpen. Hebben jullie tips voor oefeningen die ik kan doen voor een rechtere houding in mijn bovenrug? Ik doe nu vooral van die lat pulldowns. Nu is het zo erg dat ik alleen een volledig rechte rug kan hebben wanneer ik intensief mijn schouders naar achter en mijn schouderbladen naar binnen duw.


#483

Misschien kun je spieren in rug versterken met bijv. bent over row (of zo’n roei apparaat met gewicht), en dan heel goed erop letten dat je je ellebogen recht naar achter beweegt, je schouderbladen naar elkaar toe en je schouders laag houden. Ook zijn pull ups misschien een goed idee, weet niet of je in de fitness zo’n machine hebt om pull ups met minder gewicht te doen maar die vind ik fijn (ben zelf nog niet sterk genoeg in bovenlichaam om zonder te doen haha)!

En ik weet niet of je dat al doet, maar stretchen zou ook kunnen helpen! Je armen naar voren doen en een bolle bovenrug maken, en daarna je armen naar achter (handen vastpakken) en je rug hol maken. Of je schouders helemaal optrekken en dan weer laten vallen.


#484

Heel erg bedankt voor je tips, ik ga morgen naar de sportschool en ga gelijk aan de slag met die oefeningen! Ik dacht altijd dat ik niet hoefde/mocht strekken door mijn hypermobiliteit omdat ik (niet door sporten maar wel door de hypermobiliteit) pijn in mijn schouders heb, maar ik ga eventjes extra research doen en evt de dokter raadplegen want wellicht kan dat ook helpen. Dankjewel! :relaxed:


#485

Oh of dat strekken wel oke voor je is zou ik inderdaad zeker nakijken en vooral niet doen als de arts heeft gezegd dat het niet verstandig is! Veel plezier in de sportschool vandaag!


#486

ik heb nu ook op aanraden vh een forumlid de heartbeat classic leggings van myprotein en die vind ik ook heel fijn! wel is het een beetje zo’n zacht stofje waarvan ik betwijfel of hij lang mooi blijft maar hij zit in ieder geval erg lekker.
Verder ben ik eigenlijk vooral een hardloper en zakken al die H&M leggings etc af, die myprotein maar een klein beetje. Heb wel ook eens eentje gehad van Onlyplay en die was ook heel fijn!


#487

Ik weet niet zeker of ik het hier kan vragen maar ik was benieuwd of jullie oefeningen kennen die het deel van boven je borsten tot en met je sleutelbeen / schouders traint? Ik deed push-ups maar mijn armen werden daar gespierd van en dat is juist wat ik niet wil haha


#488

Daar zitten geen spieren die je echt kan trainen.
Alleen de trapezius loopt daar gedeeltelijk overheen, maar dat is met name aan de achterkant. De spieren die daar zitten zijn met name om de schoudergordel te stabiliseren, dus die zijn niet effectief te trainen voor spiergroei.


#489

Ik heb eeeeeeindelijk weer tijd om te sporten :tada:
Ik heb de afgelopen 3 maanden een cursus certified personal trainer gevolgd, en dat was ZOVEEL leerwerk, en daarbij ook nog gewoon m’n baan als diëtist… echt compleet vol gepland.

Maar afgelopen zaterdag heb ik m’n diploma gehaald :tada::grin: dus ik kan weer!

Het mooie is dat ik nu ook precies weet hoe ik weer moet starten want dat was een opdracht, haha. Echt heel chill. Beetje gaar om de week voor kerst te starten, maar goed waarom ook niet he.


#490

Gefeliciteerd!! :blush: lijkt me heel gaaf, zoveel kennis erover.


#491

Gefeliciteerd met je diploma! Interessante combinatie met je werk


#492

Wat leuk zeg! Gefeliciteerd! Lijkt me ook een hele leuke combinatie van werk :smiley: