Fitnesstopic

Ik heb net pijnstilling genomen omdat de spierpijn van afgelopen maandag gewoon echt niet te doen is :smiling_face_with_tear: ik had nog wel zo rustig aan gedaan met de gewichten!!!

Ik wilde vandaag eigenlijk upperbody doen, maar als die spierpijn net zo erg is kan ik morgen niet normaal lopen én mn bovenlichaam niet gebruiken, dus ik stel het denk ik een dag uit :sweat_smile:

1 like

Ik heb vaak minder last van upper body hoor! Ook al train ik die ook hard :slight_smile:

Unrelated: ik heb een gym abbo erbij genomen maar deze weight stacks werken anders :sob: doe bij sportcity 45 kg lat pulldowns en hier (trainmore) 25 kg :rage:

2 likes

Spierpijn in je benen lijkt veel erger inderdaad! Misschien omdat het je vaak zo verhindert met lopen, naar de wc gaan (:sob:)

1 like

@vitaminwater @Kauai jaa dat herinner ik mij ook wel van “vroeger”, maar ik ben bang dat de eerste keer bovenlichaam trainen toch wel tot extreme spierpijn gaat leiden :joy: deze spierpijn in m’n benen was ook echt niet normaal :smiling_face_with_tear:

Het is nog steeds niet weg maar ik kan wel weer een beetje bestaan zonder pijn. Dus ik ga vandaag weer naar de sportschool voor upper body! En kijken of het lukt een stukje rustig hard te lopen :grimacing:

(ik heb de afgelopen dagen trouwens wel gewoon bewogen, want ik heb een hond dus ik wandel wel 2 uur per dag, maar mocht niet baten tegen de spierpijn)

Doen hiptrusts altijd pijn aan je heupen, ook met zo’n machine waar de rol op je heupen zachte padding heeft? Ik heb vandaag voor het eerst gehiptrust met zo’n machine. Eerst probeerde ik zo’n stang maar dat was een flop haha. Ik had laag gewicht (10 ) kg en vond het nog steeds erg pijnlijk. Doe ik het dan verkeerd?

Klopt het dat je voor hiptrusts lager gaat ik kg dan andere been oefeningen? Ik ben echt slap en een beginner, maar ik heb redelijk sterke benen als basis al. Bij de andere machine kan ik makkelijk hoger in gewicht zonder ervaring, maar hier was 10 kg echt zwaar zwaar.

Je kunt wel een beetje variëren qua waar je de stang/machine op je heupen plaatst. Erg comfortabel is het nooit maar dat het echt pijn pijn doet met 10kg lijkt me niet echt de bedoeling. Ik ben er nu een tijdje mee gestopt omdat ik de setup zo irritant vond en ik de oefening stom vond haha maar ik deed het met een barbell met een kussen eromheen en dan nog een dubbelgeklapt matje en dan was het licht oncomfortabel maar niet pijnlijk en dat was met 130kg (en dat kan ik eeeecht niet squatten dus ik herken het tweede deel van je bericht ook niet echt).

Je moet het ook een beetje doorkrijgen ofzo, hoe je het op je heupen plaatst en je spieren goed gebruikt. Zou vooral een beetje blijven proberen, misschien ook een dubbelgeklapt matje gebruiken tegen de pijn en vooral niet te snel omhoog gaan in gewicht want dan ga je waarschijnlijk inleveren op houding. En als je het kut blijft vinden lekker iets anders doen haha.

3 likes

Ik haat dat apparaat, hoeveel kussentjes ik er ook tussen doe het doet altijd zeer. Dus ik doe het iig niet meer.

2 likes

Met apparaat vond ik altijd veel pijnlijker en zwaarder dan met een gewone barbell. Ik sluit me aan bij @Keaton.

1 like

Ah, ik denk dat ik het dan toch niet helemaal goed doe. Ik ga blijven oefenen. Dank jullie wel

Met een gewone barbell op een bankje is idd veeel fijner! Op dat apparaat doet echt snel pijn vind ik, heb dan ook vaak blauwe en beurse plekken op mn heupen. Misschien kun je een trainer in de sportschool even mee laten kijken of je het goed doet?

2 likes

Ik ben van grow with jo overgestapt naar fitbymik, nu bijna 1 programma afgerond (8 weken), maar ik vind het soms lastig of ik de houding goed doe en vooral lunges vind ik ook gewoon heel moeilijk.
Heb vroeger wel in een sportschool getraind met begeleiding, maar dat is zo lang geleden dat ik ook nket alles herinner. Iemand tips hiervoor, naar een sportschool gaan / iets buitenhuis is geen optie momenteel.

En nog een ander meerweeks programma wat fijn is?

Ik Ben fan van Caroline Girvan.

4 likes

is een broek met zeem verplicht bij spinning lessen bij sportcity?

nee hoor!

2 likes

Echt goed zeg, veel bewondering voor hoe jij als een machine thuis sport, wat een discipline!

2 likes

Ik laat me af en toe wegen op de sportschool, al is het niet mijn doel om af te vallen, maar mijn spiermassa neemt alleen maar af terwijl ik krachttraining doe :smiling_face_with_tear: Wat doe ik fout? Daar konden ze het me niet vertellen in elk geval :sweat_smile:

Er zijn echt superveel factoren belangrijk bij het opbouwen van spiermassa.

Misschien een beetje een open deur, maar hoe is je eiwitinname?

En hoe ziet je krachttraining eruit? Ben je consistent, doe je aan progressieve overbelasting etc?

O, misschien wel goed om te zeggen, ja, maar ik sport niet heel intensief (1x per week krachttraining en nog 1x combi cardio en kracht), en ik eet daardoor niet anders dan voordat ik begon met krachttraining. Dus ik let nergens bewust op. Ik verhoog mijn gewicht wel als de oefening te makkelijk gaat, maar ik ben heel erg een beginner (nu ongeveer twee maanden bezig), dus al die gewichten zijn nog heel laag.

Nou dan som je zelf al goed op wat je fout doet denk ik dan

10 likes

Maar doe je dan random oefeningen of richt je je op specifieke? Want ik denk dat het er niet om gaat dat de gewichten heel zwaar zijn, maar dat ze jou uitdagen en dat je met (soms) met moeite de laatste herhalingen haalt.
Je zou eens advies en een schema kunnen vragen in een andere sportschool, want het is wel gek als zij geen tips hebben.