Ik ben begonnen met kickboxen en ik vind het echt heel leuk en lekker intensief, maar mn scheenbeen is blauw van het trappen tegen die zak
Zal vast een stukje wennen en absoluut een stuk techniek zijn die ik nog onder de knie moet krijgen, maar au.
Ik ben nu iets langer dan een half jaar aan het sporten en ik heb sinds een paar weken eindelijk het gevoel dat ik echt goed weet welke spieren ik gebruik haha. Echt leuk om te voelen! Eerder deed ik voor m’n gevoel altijd maar wat, maar nu snap ik het echt. En iedereen zegt altijd dat sporten goed is om je hoofd leeg te maken en ik dacht altijd “ja ja, zal wel” maar nu ervaar ik dat dat inderdaad zo is
En laatst keek ik in de spiegel en ik heb gewoon beginnende streep op m’n buik
Heb ik echt nog nooit gehad. Ben best wel trots op mezelf dat ik het nu al zo lang volhoud en ik vind het ook echt leuk. In augustus krijgen ze bij mijn sportschool nieuwe apparaten en ik heb daar gewoon zin haha. Wie ben ik???
Oja @vitaminwater ik heb dankzij jou 2 leggings van Oner Active (eentje van Vinted en eentje nieuw) en het zijn echt de beste leggings voor mij. Ze blijven goed zitten, zijn lang genoeg, zitten lekker en zijn ook nog mooi. Bedankt voor de tip!
Scheenbeschermers! Dit gaat niet echt wennen haha
Haha, ze liggen er wel, dus zal ze de komende lessen sowieso gebruiken!
Ik zou eigen kopen, die dingen kunnen echt ENORM stinken
ik ruik het gewoon nu! zo walgelijk
Ik doe dit nu meer dan een jaar en heb soms nog steeds blauwe schenen. Als ik met blauwe schenen ga trainen smeer ik ze in met tijgerbalsem zodat je ze minder voelt. Ohja en scheenbeschermers inderdaad, maar met techniek (dus op elkaar ipv op de zak) krijg ik dan nog steeds blauwe schenen
Ja dit zou ik ook doen @Insouciance! Zo goor die vieze dingen die al weet-ik-hoeveel mensen hebben gedragen en vol gezweet ![]()
Ik heb van die zachte, die kunnen ook in de wasmachine.
Ben benieuwd of je bij mijn sportschool zit!
Ik zit bij SCH! Heb proeflessen gedaan bij Sokudo, maar ben toch voor het uitgebreide aanbod van SCH gegaan.
Haha heeel herkenbaar. Mijn schenen waren na mijn eerste paar trainingen echt bont en blauw. Maar nu nooit meer! Hou vol haha
Hebben jullie tips voor scheenbeschermers?
Ik leen ze altijd bij mijn kickboxschool, maar die vallen ook nog eens bijna uit elkaar.
Gewoon nieuwe kopen, ipv die van de sportschool? Die zijn al honderden keren door anderen gebruikt. Nieuwe zullen gewoon goed zitten bij je.
Sorry ik was niet duidelijk. Iemand tips voor well merk/type scheenbeschermers te kopen?
Ik wil idd nieuwe kopen ![]()
Heb je een winkel in de buurt met boksspullen? Daar ga ik altijd heen en vraag advies in de winkel. Maar ik kies altijd gewoon Rumlbe en dan kun je een scheenbeschermer kiezen die als sok aangaat of die je met klittenband moet vastmaken. In denk dat het anders als met bijvoorbeeld hardloopschoenen voor scheenbeschermers niet zo ingewikkeld is, maar net wat je voorkeur is.
Dankjewel! Ik heb gegoogled en er zit een bokswinkel hier in de stad. Ik ga daar eens langs ![]()
Volgende week staat er weer een SBD 1RM test op het SBTD-programma, ben erg benieuwd. Heb 1 maand training van dit blok gemist door vakantie en heb wel het idee dat ik daardoor wel wat progressie heb gemist. Mijn squat is wel sterker geworden, zat op 60 kg en heb net 2 reps 62.5 kg gedaan! Doel voor volgende week is 1 x 65.
Bench hoop ik weer terug naar 1 x 40 te krijgen en deadlift 87.5, zit/zat op 85 kg maar voelt niet zo sterk.
Hoe zitten jullie qua 1RM progressie?
En ik kan nog steeds geen pull-up ![]()
Ik kan ook nog steeds geen pull up, lol.
Vandaag wel 2RM overhead squat gedaan op 42,5 kilo en 1RM snatch balance ook op 42,5 kilo. Focus nog steeds op olympische lifts, dus die pull up schiet er ook bij in haha.
Ik wil binnenkort weer mijn 1RM front squat testen. Doel is 80 kilo dan.
Keurig!!! Lijkt mij ook leuk om eens oly lifts te proberen
Ik had echt zo’n humbling experience vandaag. Normaal doe ik alleen pilates en yogalessen bij mijn sportschool. Ik dacht ik ga eens iets doen uit mijn comfortzone en had mij opgegeven voor een RPM les mills les. Was ook mijn eerste spinning class ooit. Maar ik viel na een kwartier al uit
![]()
Ik wist dat mijn conditie slecht was, maar dat het zo erg was hahahah. Ik denk dat ik beter kan gaan baantjes zwemmen.
I feel you, haha. Ik doe 3x per week krachttraining en dacht: iedereen is helemaal wild van hyrox dus dat moet ik ook een keer proberen. Nou, met 5 minuten was ik doorweekt van het zweet en had ik een hartslag van 250bpm ofzo, kon echt niks meer. “ZO, dit was de warming up, lets go, we gaan beginnen!” en ik dacht alleen maar: waaaattt, de warming up?? Moest bijna kotsen de inspanning. Very humbling ja, zeker als je denkt dat je best fit bent. Maar van die high intensity dingen is echt ff andere materie ![]()