Fitnesstopic

hahaha. Ik probeer mezelf nu ook wijs te maken dat ik de enige beginner was in die les en dat deze mensen het waarschijnlijk al maanden doen :joy: maar goed, ga morgen gewoon weer naar mijn yogales.

haha ik kwam hier om te posten dat ik na al die “pilates is echt meeeegazwaar hoor!!” verhalen een keer reformer pilates heb geprobeerd. Ik vond het zo erg tegenvallen, voor m’n gevoel heb ik misschien 3 oefeningen echt wat gedaan? :frowning: zonde van m’n tijd, maar wel goed een keer geprobeerd te hebben.

1 like

Haha bovenstaande berichten doen me denken aan mijn rocycle-ervaring waarbij ik er op een gegeven moment zo slecht aan toe was dat de instructrice kwam vragen of het wel ging :joy:

5 likes

Ja dat is ook mijn ervaring; heb 1 x een zware les gehad maar daarvan waren heel veel oefeningen naast de reformer. Maar vind juist chill als het niet zwaar is.

1 like

Ik heb nog nooit reformer gedaan, alleen maar mat pilates. Het wordt sinds kort wel aangeboden in mijn sportschool, maar dan moet je extra betalen, vind dat zo stom.

1 like

Matpilates vind ik wel anders, dat doe ik idd ook wel eens als ik een lichte dag wil zoals @Karl_Lagerfeld zegt

Ik ben ook echt een low-impact girl :joy: maar goed, nu nog iets leuks vinden qua cardio, want spinning wordt hem niet haha.

2 likes

Maar pilates gaat niet om hoe zwaar het is :smiling_face_with_tear:

1 like

Het is echt niet dat matpilates minder zwaar is dan reformer, gaat gewoon om wie het geeft en wat voor level het is. Na een les matpilates kunnen ook al je spieren trillen van inspanning.

3 likes

Haha ik zei juist dat ik het zwaarder vond dan reformer.

Ben ik eens hoor want bij die reformer heb je weerstand van die banden, op de mat mis je dat en moet je daar zelf voor zorgen dmv kracht.

Ik heb heel matige buikspieren dus ik vind sommige dingen op de reformer wel zwaar :rofl:. Ik haat vooral dingen waarbij je op het frame moet hangen maar vooral geen gewicht op je armen/handen laten rusten!!! Terwijl mijn romp ongeveer 70% van mijn gewicht is denk ik :smiling_face_with_tear:.

2 likes

Ja dit. Zoveel verschil tussen leraren, zwaarte, én effectiviteit en het verschilt ook per lichaam denk ik wat bij je past?

De beste pilatesleraren die ik heb gehad daar ging ik weg met amper gezweet te hebben maar wel met een ontspannen en sterk lijf. Noemde dat idd niet zwaar, wel heel effectief (wat voor mij was: sterkere core en houding weer goed op orde)

Heb ook lesjes gehad waar ik niet wist waar ik het zoeken moest qua zwaarte maar daarna het gevoel had dat het mn lijf en houding meer kwaad dan goed had gedaan. En alles tussen deze twee uiterste soorten lesjes in.

1 like

Ik weet niet zeker of dit het juiste topic is. Maar heeft iemand ervaring met het programma van Sterkher na een keizersnede? Of een soortgelijk online programma om met een gedegen plan weer terug te keren naar je oude sportniveau in krachttraining?

Misschien is Strong like a mother iets voor je? Je kunt eerst eens op haar insta kijken. Op @getmomstrong deelt ze al heel veel oefeningen.

1 like

Nog steeds geen pull-up :rofl: hoe gaat jullie progressie mede-oefenaars?

2 likes

Hoe lang ben je er al voor aan het trainen? Bij mij duurde het ruim 1.5 jaar voordat ik er 1 kon haha het is gewoon zooooo zwaar. Echt moeilijk om het oefenen hiervoor vol te blijven houden vond ik. Ik blijf nu ook al maanden steken op maximaal 3 en kom gewoon niet vooruit. En sommige dagen kan ik er opeens geen een meer. Vreselijke oefening eigenlijk haha

1 like

Ja ik hoor van mijn klanten dat dit echt een aanrader is! Hele gedegen kennis en oefeningen en heel down to earth

2 likes

Ah super. Ik denk dat ik ‘m dan gewoon ga bestellen, dankjewel voor je reactie!

2 likes

Ik ook niet! Heb het ooit gekund toen ik regelmatig crossfitte. Nu alweer een half jaar aan het oefenen. Maar een chin up lukt al bijna, dus progress!

2 likes

Sinds januari met regelmaat! Eerst een tijdlang een programma gevolgd om negatives met elastiek op te bouwen, toen veel machine assisted gedaan en nu ga ik nav deze video ook meer aandacht besteden aan de drie verschillende stukken met scap pull ups, bovenin vasthouden en reverse rows (die deed ik ook al). Word er al wel sterker in maar wel lastig om de motivatie vast te houden :face_with_spiral_eyes: Tof dat jij er al 3 kan!!

2 likes