Fitnesstopic

Ik heb gisteren mee gedaan aan de Hyrox doubles met een vriendin! Heb me enorm vergist in het rennen, dat ging erg langzaam, na 6x 1km zeiden m’n knieën nehhhh stop maar.
De stations gingen eigenlijk best goed! Lunges en wallballs zijn gewoon kut na zoveel rennen en doen maar over het algemeen niet ontevreden.
Nu echt focussen op meer gaan hardlopen.

13 likes

Ik zou dan misschien gaan trainen op ‘compromised running’ en niet alleen gewoon gaan hardlopen.

Wat goed! Ik ga zondag de gymrace doubles doen en schijt hem echt voor die wallballs :joy: Die zitten daar als eerst, maar ben ineens zo bang dat ik de hele tijd no reps te horen krijg. Heel insta en tiktok maakt mij huiverig. Hoe ervaarde jij dat?

3 likes

Ik zie op filmpjes dat ik zeker een aantal no reps had kunnen krijgen maar niet gehad heb. Denk dat ze er ook beter op letten bij mensen die een super snelle tijd neerzetten en zich kunnen kwalificeren, of ik had een judge die dacht meid prima.
Veel plezier!!

2 likes

Ah daar zit wat in! Dankjewel! Was het jouw eerste keer ook?

2 likes

Hoe was het?

Heel gaaf! Echt een hele leuke ervaring. We begonnen met de sled push en wallballs en daar startte ik toch te hard, dus zat hoog in mijn adem met kilometer 2, maar daarna gelukkig herpakt en alles wel goed doorstaan! Ik ga in mei weer meedoen, dus het is nu ook wel echt heel fijn om te weten waar mijn/onze verbeterpunten liggen!

2 likes

Hoe gaat het met jouw doelen??

En met jullie pull-ups @KipTokTok @ZusjevanJoost??

Mijn pull-up wordt denk ik 2026 :joy: maar wel 90 kg deadlift (doel was 85 geloof ik) en 67,5 kg squat (doel was 65). Nu nog naar mijn 45 kg bench aan het werken! Allemaal 1 rep

3 likes

Haha echt heel beroerd. Ik kan daarentegen inmiddels wel toes to bar en meer push ups :joy:

Ik merk dat ik er gewoon te weinig tijd voor maak. Ik doe liever makkelijk een crossfit-les mee en ga dan weer naar huis. Wie weet volgend jaar.

Ook weinig focus gehad op deadlift en squat, maar ik kan nog steeds 100 kilo deadliften en 85 kilo squatten, 1 rep. Toevallig stonden die laatst op het programma in de les om te testen. Ben wel blij dat ik mijn basis behoud zonder dat ik er veel voor train. En ik ben dit jaar ook 10 kilo afgevallen. Ik had verwacht dat ik daardoor wel meer moeite met die gewichten zou hebben, maar dat viel heel erg mee.

2 likes

Ik vind het allemaal keurig!

Ik had het hier niet gepost denk ik, maar ik wilde dit jaar een pull up en een push up leren. De push up lukt inmiddels! Een chin up ook op 5 cm na, de echte pull up lukt denk ik niet meer in 2025.

3 likes

Nou die pull op schiet écht niet op! Ik doe het 2 keer per week met een dik elastiek (de blauwe, weet niet of die overal dezelfde sterkte hebben) en ik kan nog geen 1 cm zonder elastiek mezelf optrekken?

Maar ik ga lekker door.

Verder train ik nu 2 keer per week met een circuit mijn hele lichaam. Heb niet meer het doel om een lichaamsdeel te trainen maar wil overall sterk worden en blijven.

Jij gaat wel echt goed met je doelen!

1 like

Dank je! Jij ook lekker bezig. En verschrikkelijk he die pull-up :joy:

2 likes

Nog 2kg erbij en ik squat 150% 5x, maar m’n deadlift en bench heb ik echt al een hele tijd niet gedaan. Ook totaal geen zin in haha

@ZusjevanJoost oefen je wel scapular pull ups?

1 like

Oh nee, nooit! Is dat beter om te doen?
Beetje starten en opbouwen zoals in dit filmpje?

https://vm.tiktok.com/ZGdasxqDa/

Dat is eigenlijk het begin van je pull up en daar leer je je lats (rugspieren) mee activeren. Dat is echt mega lastig maar wel nodig voor pull ups, daarom kunnen zo weinig mensen ze o.a.! Het is geen vervanger maar meer een oefening om je pull ups te leren kunnen of beter te kunnen.

Ik kan het filmpje niet zien, heb geen TikTok. Deze legt het wel goed uit https://youtube.com/shorts/WqCXcFrA1Iw

schouders weg van je oren is een duidelijke cue vind ik oh en alsof je een sinaasappel tussen je schouderbladen probeert te knijpen

1 like

Dank je wel! Dan moet ik dat maar eens gaan proberen :muscle:t3:

2 likes

Negatives (al dan niet met band) helpt ook heel erg.

Ga ik ook proberen. Tnx!

1 like