Ja, E-gym doen is geestdodend maar soms juist precies wat ik nodig heb. Krachttraining heb ik ook een tijd gedaan maar doordat ik soms even niet meer wist hoe en wat ik moest doen, liep ik vast en ging ik niet. Door egym ga ik weer regelmatig, doe ik nog wat losse krachtoefeningen en cardio er naast en dat is toch prima? En als anderen lekker alleen dat half uurtje willen doen, is dat toch ook prima @Karl_Lagerfeld ? Je weet immers ook niet wat ze er naast nog doen (wandelen, groepslessen). Dus waarom judgen?
Ik snap @Karl_Lagerfeld wel. En herken het ook. Ik vind sportschool ook geen fuck aan. Dus een half uur volhouden is al een opgave, omdat ik het niet leuk vind. Dus dan is het vaak 3 weken volhouden en dan niet meer. Ze bedoelt gewoon dat er andere manieren zijn om voldoende te bewegen. En tuurlijk prima als je de egym / sportschool wel leuk vindt maar dan is 30 minuten geen opgave.
Wow sowieso fuck die egym waarom moet ie zo haten
:
Ik denk (hoop) dat het komt doordat ik de onderlichaam oefeningen met één been heb gedaan ![]()
Waarom heb je ze met een been gedaan?
Vanwege hardlopen! Het kan goed zijn om oefeningen met één been te doen om er voor te zorgen dat je beide benen individueel sterk zijn en het ene been het andere niet compenseert; omdat dat met rennen niet kan en allebei je benen de klappen moeten kunnen opvangen van rennen. Sorry ik krijg het ff niet helder uitgelegd haha maar je snapt het idee denk ik
Ik ben dus 26-21-28 en in het echt 35 (en dik want mân overall bio age is 42 haha) dus dat zal echt wel met dat eenbenige te maken hebben.
Ik vind deze e-gym dan nog wel het âleukstâ van al die versies omdat ik me hier een beetje supermario voel die muntjes moet verzamelen
. Ze hebben âm laatst op egym+ gezet en daar heb je echt veeeeel soorten programmaâs maar daar moet ik nog eens goed naar kijken.
Hij telt bij benen ook maar één apparaat mee (die waarbij je de grote plaat wegdrukt (meteen exposed hoe weinig ik dit nog doe)). Dus daarom is die ook vaak hoger dan de rest. Ik vond het in het begin heel leuk om te doen, beetje door dat spelelement en omdat ik vaak niet zo goed weet wat ik moet doen met losse gewichten, maar ik was er ook heel snel weer op uitgekeken. Gewoon saai dat je elke keer hetzelfde rondje doet. Herken me wel in wat Karl zegt eigenlijk, ik deed het dus echt om in 30 minuten krachttraining gedaan te hebben, maar ben nu overgestapt op de lesjes omdat ik dat gewoon veel leuker vind en ik het beter volhou als ik varieer.
Ja ik moet zeggen dat ik nu wel al een uur aan het treuzelen/twijfelen ben met wel if niet naar de sportschool gaan en wat ik dan ga doen (wil ook hardlopen) - had waarschijnlijk beter ff dat egym kunnen gaan doen ![]()
Ik vind de egym ook fijn - 1x per week ongeveer, naast 2x gewoon fitness / een les - om negatief te trainen. Podcast op, niet nadenken en precies 32 minuten. Na 6 weken doe ik dan weer een nieuwe krachttest.
Of gewoon jezelf een schop onder je kont geven en gaan! Sowieso niet in discussie met jezelf gaan over dingen die je wilt doen maar geen zin hebt om te doen.
Ik had wel zin! Maar wilde ook hardlopen en worstel een beetje met wat ik wil gaan doen in de gym om wel nuttig bezig te zijn maar ook te kunnen blijven lopen/rennen. Dusja ik heb geen plan dat is het probleem!!
Ik heb net hardgelopen en ga morgen sowieso naar de gym
en ik heb een plan: ik ga gewoon natacha oceane haar hybrid programma volgen maar ik ga mân ego aan de kant schuiven en ECHT eerst een paar weken met babygewichten beginnen. Vorige keer dacht ik het ook rustig aan te doen maar had ik zoveel spierpijn dat ik een week niet kon lopen en dus ook niet kon rennen.
Maar dan ga ik nu dus niet met lege barbell squatten maar gewoon met max 10kg dumbells ofzo
Ja ik ga dus toch maar voor een single deelname; dat lijkt me al uitdagend genoeg. En heb voor morgen een eerste hyrox lesje geboekt. Wel echt lekker om weer even een doel te hebben, motiveert me ook weer om 8-10km te gaan rennen ipv easy 4-5.
Kan ook best allebei hoor! Doe ik iig vaak. Na de training nog even hardlopen
Ja dat heb ik woensdag ook gedaan, eerst gesport (haha maar wel de egym dus, omdat ik die intake had
) en daarna een temposessie rennen. Maar ik wilde/moest nu 11km hardlopen met pace targets, ben ook gewoon brak en gaar van kerst dus leek al uitdaging genoeg en ik wist niet echt wat ik wilde doen, helaas. Daardoor was de drempel te hoog.
Voor morgen heb ik een plan ![]()
Ik denk eigenlijk dat dat misschien veel uitdagender is, ik heb het nooit alleen gedaan maar denk dat dat zwaarder is dan doubles met mannen gewichten. Heb je geen vriendin die mee wilt doen?
Ohja 11km is ook wel een eind!
Ja dit is veel zwaarder want je moet alles alleen doen!
Zeg ik alsof ik ooit een hyrox heb gedaan haha
Maar een vriendin van me schreef zich samen met haar sportschool in en diegene die de kaartjes voor hun groepje haalde had per ze ongeluk voor de solo opgegeven. Hele groep balen want dat was zwaarder. Ze hebben nog gebeld met de organisatie om het aan te passen maar dat kon niet.
Toen is mijn vriendin nĂłg harder gaan trainen om de solo dan maar wel te gaan doen en te gaan halen. En het is haar gelukt!
Maar omdat ik meeleefde vanaf de zijkant begreep ik daardoor dat de single veel zwaarder is haha
Ik heb nog nooit een hyrox gedaan maar bij double kan je onderling bepalen wie welk onderdeel doet! Lijkt me dus sowieso makkelijker.
Lijkt me leuk om ooit te doen maar wel alleen double.
Ik heb een keer een solo gedaan en vond het prima te doen. Van tevoren zag ik er heel erg tegen op, maar nadat ik 'm in een training 1x helemaal had gedaan wist ik dat het moest lukken. Misschien kun je dat eens proberen? Ik was heel erg geintimideerd vooraf, maar daarna had ik wel vertrouwen.
Ik had zelf geen verwachtingen qua tijd, dus het ging mij puur om de uitdaging van het volbrengen.
Ik zou het ook zelf best moeilijk vinden om 'm samen te doen, tenzij ik iemand zou vinden die een beetje hetzelfde niveau heeft. En dan niet omdat ik zo goed ben (is namelijk niet zo) maar wel omdat ik heel fanatiek ben en wel met iemand zou willen die met dezelfde instelling mee doet.
Wat was je tijd en heb je ambitie om nog een keer mee te doen?