Ik snap het niet, kan aan mij liggen, maar waarom geef je je op voor een wedstrijd in iets wat je nog nooit gedaan hebt?
Omdat het me leuk lijkt en een goede stok achter de deur om weer anders / beter te gaan trainen. Ik raak altijd wel gemotiveerd van nieuwe dingen doen.
Meestal deel je alle onderdelen gewoon op en doe je niet alleen een heel onderdeel. Ik vond hyrox samen ook super leuk om te doen. Alleen lijkt me veel lastiger omdat je minder rust hebt en nog beter moet pacen om jezelf niet over de kop te racen.
Ik ga nog even met een knaller het oude jaar uit. Ik had een pr op de benchpress: 70 kilo ![]()
Ja maar op het rennen na mag je het wel verdelen! Dus dat kan je strategisch doen.
Lijkt me echt gaaf om een keer te doen maar niemand in mijn omgeving haha.
Ze doet al aan hardlopen en zit zo te lezen al bij een sportschool waar ze de oefeningen kan doen?
Ik ken zoveel mensen die zich opgeven voor Hyrox en dan in de maanden er naartoe zich gaan voorbereiden, maar die hebben het ook nog nooit gedaan. Niks mis mee toch?
Twee lesjes verder inmiddels! Het is ook leuk en goed voor je lijf om nieuwe dingen te blijven doen. Ik zal in een losse training mezelf nooit tot 50-100 walls balls zetten, maar als het in een les zit moet je wel. Lekker spierpijn vandaag, als de sneeuw weg is morgen weer 8k rennen.
Ik heb nooit Hyrox gedaan, maar wel triathlons. En ik weet niet of dit ook bij Hyrox speelt, maar bij een triathlon voelt het superraar in je benen als je van de ene sport overgaat naar de andere (met name fietsen naar hardlopen). Kan me ergens voorstellen dat je bij de overgang van een krachtoefening naar hardlopen dit ook hebt. Het is wel fijn om die overgang al eens getraind te hebben, zodat je een beetje weet wat je kan verwachten.
Ik ben door de tip hier nu ook mijn workouts aan het bijhouden met Hevy. Twijfel nu alleen wat ik moet doen met oefeningen die je eenzijdig doet (dus bijv single leg legpress). Ik doe dan bijv. 3x10 maar dan wel met twee kanten dus eigenlijk 6x10. Zetten jullie er dan 6x10 in, 3x20 of maak je twee oefeningen aan met 3x10? Of doe je toch gewoon 3x10 en je weet zelf wel dat je dat dus met beide kanten doet? Ik weet nog even niet wat nou het meest logisch is.
Oh nog niet over nagedacht, tot nu toe doe ik 3x10 en dan dubbel. Benieuwd hoe anderen dat doen.
Dus je bedoelt 3 sets van 10 herhalingen per kant? Dan zou ik er 3x20 van maken.
Ik zat in het begin ook een beetje te zoeken, maar ik doe nu 20x3 omdat ik vaak niet echt pauze houd tussen 2 benen. Alleen bij Bulgarian split squats moet ik echt ff bijkomen na 1 been ![]()
In het trainingsprogramma dat ik heb staat zoiets in de app als 6x10, maar bijvoorbeeld walking lunges staat dan weer als 3x16 (en dan dus 8 per kant) haha
Ik ben moed aan het verzamelen om me in te schrijven voor de sportschool (vind de stap eng, het sporten niet). Er is er eentje aan het eind van de straat dus dat zou echt ideaal zijn. Enige nadeel is dat deze best duur is. Ze bieden twee verschillende soorten abonnementen aan met een behoorlijk prijsverschil. De duurste is met begeleiding (schema maken etc.) en de mogelijkheid tot “eGym” en is de ander is goedkoper maar zonder begeleiding en eGym.
Is er iemand die ervaring heeft met eGym? Het ziet er wel interessant uit maar is het het waard? Ik vraag me af of ik persoonlijke begeleiding misschien too much vind. Aan de andere kant ben ik misschien verloren in het begin zonder? Heb ooit wel aan krachttraining gedaan maar dat was met de 5x5 app en ook niet echt lang. Wat zijn jullie ervaringen daarin?
Stukje teruglezen, het is pas uitgebreid over de egym gegaan!
Is er de mogelijkheid om het basis abonnement te upgraden naar de duurdere versie? Vaak is een duurder abo altijd mogelijk, maar terug wat lastiger.
Ik vind begeleiding bij de sportschool echt heel wisselend in kwaliteit, en tegenwoordig heb je online zoveel filmpjes/ apps/ schema’s die helpen, dat ik misschien eerst voorzichtig op eigen houtje wat zou proberen. Als je niet gelijk te hoog gaat in gewicht en puur even focust op vorm zou dat geen kwaad moeten kunnen.
Haha oeps sorry! Ga ik doen ![]()
@Bunnyslippers ooh dat staat niet op de website! Wel goed om te vragen inderdaad
Benieuwd naar jullie fitnessdoelen voor dit jaar!!
Ik ga zelf denk ik even de pull-up laten voor wat het is
misschien dat ik het later dit jaar weer oppak maar merk dat ik er echt geen plezier meer in heb
Mede door de trage progressie ![]()
Wat ik wel meeneem is mijn doel voor de 45 kg bench, en daarnaast wil ik 100 kg deadliften. Geen zin meer om squat PR te verhogen, vorig jaar 67.5 kg aangetikt en dat vind ik prima!
Daarnaast wil ik mijn conditie gaan verbeteren: roeien (machine), borstcrawl en wielrennen! Binnenkort even conditietest doen om te zien waar ik mee begin.
Ik heb zelf geen resultaatdoelen, maar meer kwantiteitdoelen (x keer per jaar cardiotraining), maar misschien moet ik het ook koppelen aan “nummers” of juist “conditieverbetering” van zoveel procent ofzo.
Hoe ziet die test eruit of welke ga jij doen?
Coopertest gaat voor mij niet lukken, maar je hebt bijvoorbeeld ook een 2 km wandeltest maar ik ben wel benieuwd hoe anderen hun groei in conditie meten.
Ik heb precies hetzelfde als jou, 45 bench en 100 deadlift. Daarnaast wil ik ook nog een halve marathon lopen.
Als je het kan missen overweeg dan een personal trainer. Heeft mij echt geholpen om van mijn gym anxiety af te komen en kan je vaak ook voor een korte periode afsluiten.