Fitnesstopic

70 kg bench vind ik echt zwaaaar impressive, wauw! De rest is ook tering impressive, maar van de bench press krijg ik na anderhalf jaar trainen ein-de-lijk 20 kilo 3x8 keer omhoog dus heel veel props voor jouw kracht

2 likes

Ja AI is echt prima voor voedings- en trainingsschema’s

Iemand tips voor goede schoenen in de gym voor krachttraining? ik ga nu op hardloopschoenen, maar ik begrijp dat je dat beter niet kunt doen

Ik draag altijd Allstars, lekker plat!

3 likes

Want hoe platter hoe beter begrijp ik? evt op sokken

1 like

Ja ik vind dat wel fijn voor de balans en stabiliteit. Sommige mensen gaan idd op sokken.

Ja, allstars of vans. Ik sport zelf op nike airmax en vind dat echt dikke prima, maar da’s niet helemaal hoe het heurt. Vooral voor squats met een stang is hoe platter hoe beter (maar die doe ik nooit, dus kom er mee weg).

Ik had vandaag een nieuw clean and split jerk PR van 60kg!

Kan het met weinig mensen delen, dus kom het even hier vertellen.

23 likes

Waarom heb je nooit genoeg sportkleren? Ik was me een ongeluk. Koop er elke keer weer iets bij, maar het lijkt een eindeloze cyclus.

5 likes

Heb net ook weer 2 leggings en een sportbh gekocht op Vinted :joy: maar dat komt ook doordat ik een gat trok in de buttscrunch van mijn nieuwste legging :sob: even kijken of iemand dat kan herstellen met een naaimachine.

1 like

Ja vreselijk! Ik ben dit weekend vergeten te wassen dus nu heb ik mijn minst favoriete sportbh en legging aan omdat die nog over waren :smiling_face_with_tear:

1 like

Ik stond laatst in een legging met witte verf erop in de sportschool :nerd_face: was even vergeten dat ik die legging zo kut vond dat hij was veroordeeld tot verfkledij

1 like

Nou de irritante legging en bh hebben wel geholpen. Ik heb zojuist mijn 1RM back squat verbeterd met 2,5 kilo naar 90 kilo :sweat_smile:

Echt een top begin van de week.

16 likes

Hoe ga jij om met het mentale? Ik doe wel eens heel zwaar laden en dan eraf tillen (geen squat) om eraan te wennen maar ik vind 150%+ bodyweight echt behoorlijk eng nog

Haha, door de week heb ik op dag 1 (en soms dag 2 als ik niet zweet) mijn favo sportlegging aan. Dan de volgende mijn iets doorschijnende en op de laatste sportdag mijn oude hardlooplegging met idd verf vlekken, vaak gecombineerd met een zwangerschapsshirt terwijl mijn kind al 3 is. Misschien tijd om wat nieuws te zoeken.

1 like

Ik heb daar bij de squat niet heel veel last van. Als ik hem niet red laat ik hem gewoon achter me vallen. Ik train bij een crossfit gym dus daar is dat geen issue.

Ik heb het wel met de snatch. Ik weet dat ik er fysiek helemaal klaar voor ben, maar mentaal blokkeer ik dan en dan wordt het niet meer dan een snatch pull. Voor mij is dat een teken dat ik moet ophouden eigenlijk. Weet niet zo goed of er dan iets is dat ik het kan doorbreken.

2 likes

Dankje voor je reactie! Met snatch ook idd! Hoe bedoel je een teken dat je moet ophouden? Dat je t die training even voor gezien houdt of dat dit je max is?

Dat het ff klaar is met de snatch op dat moment en dat ik andere dingen moet gaan doen.

2 likes

Wat zijn jullie favoriete sportkleding dan? Ik moet een boel nieuws dus kan wel wat inspiratie gebruiken :blush:

Bij mij helpt het als iemand anders (bijv. mijn trainer/coach) voor mij oplaad en ik niet precies weet hoeveel het is. Maar bij de snatch heb ik het ook @KipTokTok (lekker bezig trouwens!)

2 likes