Fitnesstopic

@Mgg @Zilver Thaaanks! Ja ik had hem wel echt “nodig” omdat ik gewoon op het gebied van sport geen advies kon geven, terwijl dat zo’n groot deel is van het totaalplaatje.
Maar godddd wat was het moeilijk, haha. Ik heb het een beetje onderschat (en mezelf overschat ook wellicht.)
Heeeel blij dat het nu achter de rug is in ieder geval! :smiley:

En als het gaat om vetjes die daar zitten? Ik weet dat ik op dat stik minder vet had zitten dan nu. Hoe kan ik er voor zorgen dat dat weer weggaat?

Sowieso kan je geen plaatselijk vet verbranden helaas.

Ik neem aan dat je het deel van de scalene muscles en sternoid / trapezius bedoeld toch?
De sternoid en scalene muscles zou je kunnen trainen doormiddel van borstspier oefeningen, maar die zullen met name de pectoralis major laten groeien (indien je ze goed uitvoert) en de andere spieren zullen daarin ondersteunend zijn.
Een push-up is wel een oefening die zich met name op de borstspier richt en secundair ook de armspieren meeneemt.
De trapezius train je door je rug te trainen.

Wat doen jullie tegen eelt op je handpalmen? Direct onder je vingers zeg maar, komt volgens mij door de barbell…

Zo veel mogelijk weghalen met een puimsteen onder de douche

Omg dit zegt mij echt helemaal niks haha

Hoeft ook niet hoor! Was alleen om te zien of we over dezelfde spieren praten, haha.

@Evi-lena Ik kwam dit net tegen: https://www.fitsociety.nl/trapeziusoefeningen/
Misschien heb je daar iets aan, maar zoals ik al zei: het gaat geen plaatselijk vet verbranden.

@Flexican Wat vet, gefeliciteerd! Lijkt me inderdaad leuk om zoveel inhoudelijke kennis te hebben!

Met mij gaat het even niet zo lekker, ben 2 keer achter elkaar een lang weekend weg geweest en daardoor minder kunnen sporten dan normaal. Ik keek er echt naar uit om vandaag weer te gaan! Maar nu heb ik mijn hoofd gestoten, waarschijnlijk een lichte hersenschudding. Ik baal er echt van maar moet toch even rustig aan doen.

Ik heb een nieuw schema en vandaag tijdens de lower body stonden m’n billen al in brand voordat m’n schema klaar was :sweat_smile: Ben benieuwd of ik morgen al als een pinguin rond waggel.

Welke oefeningen heb je gedaan?

Squat 4x6
Leg curl 4x6
Step up box 20’’ L/R 3x10
Hyperextension + gewicht 3x10
Hip thrust 4x6
45 degree leg press 3x12
Reverse lunge L/R 3x12
Seated leg press (calf raise) 3x10

Nice!

Woooh! Hoe lang ben je hier mee bezig?

Uurtje ongeveer

Ik heb eergisteren benen getraind en gisteren merkte mn vriend ineens op dat ik rare blauwe plekken had:

Samenvatting

Hoe dan??? Misschien door leg extensions of leg curl?

Lijkt op durkpunten. Misschien iets op het apparaart Gestoten? Zit altij donder random blauwe plekken op benen

Ja he? Gek wel dat het op 1 been zit. Hahah ja verder zitten er ook overal blauwe plekken verspreid, loop overal tegen aan in de gym

Ja een been is wel wat vreemd. maar kan best zijn, omdat ws buitenste been is, dat je daarom tegen de rand hebt gezeten?

Heb je geen ritsje of iets daar zitten in je sportbroek?