Fitnesstopic

Ik gebruik die van gracefituk, rollen niet op, rekken niet uit en ik vind ze super fijn!

2 likes

@pup @Mgg @Niettepruimen ik denk dat die pakketjes van 5 banden in kleurtjes bij bol allemaal uit dezelfde fabriek komen met een ander merkje erop

1 like

Vandaag een lekkere training gedaan. Heerlijk om die kou zo weg te sporten! Nu doet het alleen wel pijn als ik wil gaan zitten :laughing:

1 like

Bedankt voor de antwoorden! Ik ga er naar kijken

Ik ben gister voor het eerst sinds een jaar weer bezig geweest in het krachthonk. Als ik zo lang niet geweest ben voel ik me altijd zo niet op mn gemak :sweat_smile: Er zijn vaak alleen maar mannen en dan voel ik me toch een beetje awkward als ik bijvoorbeeld bent over rows of cable pull throughs moet doen :joy:

1 like

Hebben jullie tips voor fijne instap buikspieroefeningen?
Ik merk dat ik 2 dagen lang nadat ik heb gesport (buikspierkwartier), zoveel rugpijn blijf houden dat ik zelfs niet lekker van kan slapen.

Goeie tips thanks! Ik zal van de week aan de trainer vragen of hij wil kijken of ik het goed doe.
Ik snap de tips van het internet namelijk nooit zo goed mbt tot buikspieroefening, bijvoorbeeld je navel intrekken.

Ik zie hier heel af en toe wel eens iemand hun trainingsschema van de dag posten of welke oefeningen er gedaan zijn, maar zou het eigenlijk best leuk vinden om dat vaker van mensen hier te zien, om wat inspiratie ook op te doen? Soort van ‘show je workout schema’, of dat nou van 1 dag is, of een week, of wat dan ook?

Van vandaag, benen (achterkant)

Warming up 7min (spin fiets)
Beetje glute activation met resistance band: squats, seated hip abduction, glute bridge.
Barbell hip thrust
Feet elevated barbell glute bridge
Smith machine split squat
Smith machine calf raise (op stepje)

Superset:
Hamstring curl
Stiff legged dumbbell deadlift (met resistance band voor de eerste keer, holyballs dat geeft een extra kick)

Superset:
Cable kick back
Cable reverse lunge

3 likes

(ik ben een beginner dus ik weet niet heel goed wat ik doe, ik schrijf m’n work outs altijd op)

Week 3 do
Warming up:
10 minuten crosstrainer

Dynamic stretches:
Shoulder stick 10x
Shoulder roll 10x each side
Repeat

Dynamic lunges arms high 10x
Dynamic groiners (plank and step) 10x
Dynamic inchworm (plank walk back) 10x

Glute activation:

  1. Squat RB: 1x20
  2. Crab walks RB: 2x10
  3. Glute bridge RB: 1x20
    30 sec rest > repeat

Work out:

  1. Squat - 5x5 - 42,5 kg
  2. Pull-up - 4x8 - paars elastiek
  3. Bench press - 5x5 - 25 kg
  4. Deadlift - 3x5 - 30 kg
  5. Hip thrust - 3x10 - 40 kg
  6. Side kicks - 2x10 - 5 kg
  7. Back kicks - 4x12 - 7.5 kg
  8. Lunges - 4x6 - 6 kg

Cooling down:
5 minuten fiets/crosstrainer

Stretches:
Childs pose
Cobra
Downward dog
Hip flexor stretch (lunge like)
Glute stretch
Spinal twist (knee over and twist)
Side hamstring stretch (split to feet)
Shoulder stretch (arm forward sideways)
Overhead tricep stretch (arm up and down)

20 minuten foamrollen

Inspiratie voor warming up cooling down

Inspiratie foam rollen (ik beweeg niet bij pijn, maar ik blijf erop liggen)

1 like

Leuk!!! Hoelang ben jij met je training bezig?

Ladies! Geen idee of de vraag al gesteld is, maar wat zijn nou echt goede sport leggings? Ik zie regelmatig bij vrouwen dat de legging doorschijnt, mn als er squats worden uitgevoerd. Iemand ideeën? Ik las eerder iets over gymshark?

Dit is meestal wel twee uur denk ik, maar dan met z’n tweeĂ«n en heel uitgebreid rollen enzo. Misschien lukt het in je eentje in 1,5/1,25 uur?

Ojaa side kick was de bedoeling 4x10 maarja energie he haha

Ik vind de naadloze van myprotein heel erg fijn!

1 like

Oh chill dat merk kende ik nog niet! Erg betaalbaar ook. Thanks!

Zijn er toevallig ook nog fijne Nederlandse Facebook groepen voor fitness?

Klopt, en een fijne dikke stof. Ik heb die zwarte met rode band boven nu een aantal maanden en hij is nog mooi en lubbert niet :slight_smile:

Heeft iemand wel eens leggings geprobeerd van Til You Collapse of Buff Bunny?

Hoe vallen hun maten?

Ik heb van deze legging een S en heb normaal ook een S. Voor mij normaal dus.

1 like

Ja ik ben ook fan van MyProtein!

De verschillende modellen (en zelfs kleuren) vallen bij mij wel anders qua strakheid: ik heb er 3, allemaal maat s maar eentje zit perfect, eentje strak en eentje wat hoger in de taille en iets losser. Heb ze wel allemaal gehouden want nu zwanger en geen idee hoe mijn lichaam gaat worden/herstellen de komende maanden :see_no_evil:

1 like