Fitnesstopic

Welke app werd hier nou laatst een x besproken voor krachttraining? Kan ff niet vinden
O hevy!

2 likes

Hevy?

2 likes

Hevy denk ik!

oh sorry @boonie spuit elf hier. Maar deze app heeft me echt enorm geholpen!

4 likes

Jaa dank!

2 likes

Zou een geschenk voor je glutes moeten zijn! Zeker in combinatie met een gewicht in je handen.

Heb het gister geprobeerd! Met 8kg dumbell. Geen idee ofik het goed deed, voelde het wel een beetje in mn glutes, maar vandaag ook zeker in mijn rig haha

2 likes

Als je het voor je billen doet helpt dit: je voeten naar buiten draaien en je knieƫn een beetje buigen. Je schouders en bovenrug bollen en naar boven komen door je billen aan te spannen en je heupen tegen de pads aan te drukken, dus niet vanuit je rug omhoog komen. Je moet het even door hebben maar dan voel je hem goed in je billen en niet in je rug. Zijn veel filmpjes ook over te vinden! Als je hem voor je rug doet is het weer heel anders.

Die gebolde rug/kin op mijn borst deed ik! Je andere tips ga ik de volgende keer proberen!

Ik ben flink sportnoob dus vind mijn lichaam op de goede manier bewegen/gebruiken nog wel eens lastig. Ga flink met alles oefenen en hoor snel verbetering/progressie te zien!

Dankje!

1 like

Nou die 5k gaat er komen. Ik ga meedoen aan de Hilversum City Run. :joy:

Ben vorige week weer begonnen met hardlopen en mijn basis is nog zo goed dat ik vandaag een 5k heb gelopen in 33 minuten zonder dat het me al teveel moeite kostte. Ik ga voor de 5k onder de 30 tijdens de run op 12 april dan maar.

En dan misschien later in het jaar een 10k. Wil wel erbij blijven crossfitten, dus zie wel of ik daar de motivatie voor ga hebben.

10 likes

Ik blijf al langere tijd hangen op een gewicht waar ik niet blij mee ben. Nu zag ik een reclame van fat burners van Yolanthe. Kan dit een duwtje in de goede richting geven? Of heeft iemand nog tips voor andere fat burn producten voor ernaast?

Mijn enige tip is, doe het niet. Allemaal rotzooi, vaak ook bijwerkingen/ slecht voor je hart. Echt heel rot dat je blijft hangen, maar zou dan eerder iets anders aanpassen. Misschien kijken naar je voeding, andere beweging proberen evt met hulp van een professional (diƫtist/ goede personal trainer etc).

13 likes

Ik dacht al dat het te mooi was om waar te zijn. Ik heb mijn eetpatroon al helemaal omgegooid samen met een vriendin. Ik hoop dan maar dat het een (lang) tijdelijk iets is, want ik voel me gewoon niet fijn. Maar fijn dat je snel antwoord geeft. Ik blijf dan bij de fat burners uit de buurt.

Calorieƫn bijhouden en in een calorietekort eten is de enige manier. Als je op een x aantal calorieƫn niet afvalt dan beweging verhogen en/of calorieƫn verlagen. Er is geen andere magische oplossing.

2 likes

Ja want voornamelijk een hoog cafeĆÆnegehalte daardoor minder hongergevoel en meer energie. Maar is niet de meest gezonde optie.

Maar verder drinken mensen ook veel koffie. In redbull zit ook al 100mg koffie in zo’n burner vaak 150 oid.

3 likes

Of überhaupt meer verbranden natuurlijk. Als je al op dieet bent en dat helemaal hebt aangepast zou ik eerder (meer) gaan bewegen dan nog strikter eten.

2 likes

Dat zeg ik toch ook? Als je meer beweegt dan dat je binnenkrijgt is ook een calorietekort. Maar afvallen is 80% voeding en 20% bewegen. Als je meer beweegt ga je onbewust ook vaak meer eten als je het niet bijhoudt.

4 likes

Heeft iemand tips voor calorien bijhouden? Elke keer als ik zo’n app gebruik houd ik het soms niet eens een dag vol. Vergeet het steeds en vind het ook erg lastig om in te schatten hoe en wat ik eet. Ik eet veelal gerechten met flink wat ingredienten namelijk. Moet echt elke gram afgewogen? dan ben je toch standaard een half uur langer bezig met eten bereiden? Hoe werkt het als je niet zelf hebt gekookt?

Ik heb meerdere apps geprobeerd

Ik gebruik Yazio, at the end of the day hangt het van je eigen discipline. Ik eet wel iedere dag dezelfde lunch ongeveer, dus die heb ik bijvoorbeeld als een recept aangemaakt en die voeg ik toe met 1 klik. Je kan ook een foto maken en dan maakt de app zelf een berekening van de macro’s.

Bij mij hielp het dat ik betaald heb voor de app, dus dat was mijn stok achter de deur dat ik het bleef gebruiken. Ook gelinkt met mijn weegschaal en Apple Health, dus je kan ā€œallesā€ zien in 1 app.

1 like

Ik heb het een tijdje bijgehouden, en versimpelde dan heel erg mijn eten. Dus altijd een vast aantal gram havermout en vast ml sojamelk bijvoorbeeld, en een lunch was dan bijvoorbeeld x gram Hüttenkäse, een boterham, x aantal eieren en x aantal snackkomkommers en fruit. En ik dronk ook nooit alcohol of andere drankjes met calorieën. Zo kon ik eigenlijk de avond van tevoren al de app invullen voor ontbijt, lunch en snack. Als je uit eten gaat is het natuurlijk een gokje, want in bijvoorbeeld olie zitten veel kcal en daarvan weet je niet hoeveel ze in een gerecht doen.
Qua afwegen zou ik kruiden en salade/groenten ofzo niet zo nauw nemen, pasta of rijst kun je wel makkelijk afwegen denk ik?
Misschien kun je voor jezelf een 80/20 regel invoeren, dat je 80% afweegt en volgens je dieet eet, en dan wel wat ruimte hebt voor als iemand anders kookt.
Ik heb geen aanraders voor een app! Ik heb het een tijdje zo streng bijgehouden om te kijken wat ik gemiddeld binnen krijg en waar de winpunten liggen (mijn doelen waren meer eiwit en meer vezels) en nu eet ik weer zonder bijhouden, maar wel met de lessen die ik toen heb geleerd.

3 likes

Dit is een goed beginpunt wellicht, dankjewel!

@Cleopatra Het is vooral discipline die ik mis. Dat is wel vaker het probleem haha ! Ik vraag mij altijd af hoe accuraat die foto van je eten is!