Fitnesstopic

Heeft iemand tips voor een goed springtouw? Ik had er ooit eentje, maar die heb ik weer weggedaan omdat ik die helemaal niet fijn vond om te gebruiken.

1 like

Je kan bij decathlon ze proberen. Ik vind het een must als ze verstelbaar zijn (want anders altijd op mannen afgesteld dus te lang) en ik vind speed ropes het fijnst.

4 likes

Dankje! Welke heb jij precies?

Deze!

https://www.decathlon.nl/p/springtouw-voor-crosstraining-speed-rope-blauw/311896/c124m8807816

2 likes

ik wil een optrekstang kopen voor thuis, heeft iemand aanraders? Is zo een voor in de deuropening een aanrader? https://www.decathlon.be/nl/p/optrekstang-voor-in-deurpost/363508/m8938852
image

2 likes

Ik ben heel blij met m’n speedrope van Elevate Rope (ook bij bol te koop). We hebben ook een metalen, maar die vind ik zelf minder fijn.

1 like

Vooral even goed checken of dit in je deurkozijn past, geen aanraders verder, ik doe t altijd aan m’n kozijn zelf :joy:

2 likes

wow kun jij je optrekken aan dat kleine randje met je vingers?!
daar ben ik nog lang niet haha, sta echt nog aan het begin van deze skill.

Neee ik doe mn balkondeur open, daarboven zit een breed kozijn met een raampje en doe het daaraan

2 likes

Even mezelf quoten, maar wilde hier even een update delen nu er 3 maanden voorbij zijn.

Momenteel heb ik dit behaald:
Bench: 75 kg (gister deze PR gehaald, zo blij mee)
Deadlift: 140 kg
Squat: 125 kg
Pullups: nog steeds 3

Ga me komende tijd iets meer focussen op de pullups en dit 2 keer per week trainen i.p.v. 1 keer per week.

Hoe gaat het met jullie doelen?

13 likes

Sick!! Ik heb mijn bench training max wel ietsje verhoogd maar nog geen nieuw PR getest. Hoop dat mijn programma (SBTD) nog met een bench focussed block komt later dit jaar, anders zelf even training meer op bench gaan tweaken. Hetzelfde geldt voor deadlift.

Conditietraining gaat wel redelijk, vooral afstand aan het trainen met wielrennen (laatst 85 km gedaan en in juni 120 km op de planning), zwemmen niet zoveel aan toe gekomen nog!

Een tijdje geleden postte ik dat ik het plezier in sporten kwijt was, maar ik heb het weer helemaal terug :partying_face: Ik zit er echt lekker in, ga regelmatig in reps en/of gewicht omhoog en begin ook verschil te merken in m’n lichaam. Vind het weer echt leuk! Deadlift, hip thrust, bent over row en schuin bankdrukken zijn denk ik nu m’n lievelings oefeningen. Vrijdag ga ik weer met een instructeur kijken naar m’n schema en dan gaan we wat aanpassingen doen.

Ik kwam er alleen deze week achter dat mijn lievelings legging van Oner Active (Effortless) doorschijnt :upside_down_face: Die is dus echt op. Echt jammer, want die zat het lekkerst en vind ik ook heel mooi. Ik twijfel nu of ik weer zo eentje ga bestellen of toch een ander merk kies. Deze ging iets langer dan een jaar mee. Ik weet niet zo goed wat normaal is?

6 likes

Oner Active staat bekend dat ze pro zijn in produceren van doorschijnende leggings. Alleen zwart vertoont geen issues. Ik heb de donkerblauwe (Midnight) en zelfs die is niet squat proof. Heb geprobeerd met een maatje groter (Racing Green) is iets beter maar alsnog niet squat proof. Als het een lichtere kleur is zou ik de poging niet wagen.

Maar eens, de effortless zit verdomd fijn. Ik draag ze nu alleen maar als ik thuis sport. Verder ben ik teruggegaan naar basic H&M gezien al die fit merken tegenwoordig teveel vragen voor bagger kwaliteit.

Haha neeee wat stom zeg! Echt jammer, want ze zitten inderdaad superlekker. Ik heb een zwarte en een plum brown en die laatste schijnt zo gigantisch door zag ik laatst, die doe ik niet meer aan naar de sportschool. En die zwarte vind ik nog wel kunnen, maar weet niet voor hoe lang nog. Heb jij ook andere modellen van Oner Active? Ik dacht dat misschien de UnifiedMove nog iets kon zijn, maar vind het best duur en veel gedoe met terugsturen.

Ik heb eergisteren die van de H&M gepast en was verrast door de kwaliteit! De stof was lekker zacht en niet doorschijnend en de pijpen waren lang genoeg. Ik ben alleen wat afgevallen en zit nu soms tussen twee maten en heb hem daarom niet gekocht. Misschien pas ik het over een tijdje beter. Heb nu een Nike One seamless front legging besteld. Hopelijk is die wel fijn!

1 like

Bij mij schijnt echt geen enkele legging van OA door

1 like

Welke kleuren heb jij? Door jou heb ik ook eentje gekocht en ik was gewoon tevreden hoor! Alleen vind ik het jammer dat ie ‘nu al’ doorschijnt.

Ik heb geen andere want ik vond destijds de Unified niet lekker zitten vergeleken Effortless, maar dat is al een paar jaar geleden. Wil eigenlijk stiekem nog een poging wagen. Het hele gedoe rondom de prijsverhogingen en het verzenden weerhoudt me ervan. Toch blijft Effortless top notch en de zwarte zal ik wel altijd blijven kopen.

Van alles, lichtblauw, lichtgroen, zeegroen, paars, heel lichtblauw, lila, donkergroen. Verschillende collecties ook maar ik koop altijd via vinted dus weet niet echt zeker welke.
Enige die bij mij doorscheen was nike one na 3 of 4 jaar intensief dragen

Ik heb ook die van H&M gepast, maar hij zakte na een paar minuten bewegen/squatten al af :frowning: weet iemand of dat minder is al je een maatje kleiner neemt?
Nog steeds de enige legging die bij mij lekker zit en een fijne stof heeft is de Reebok Lux high rise, maar ik heb de indruk dat de laatste die ik daarvan heb gekocht veel eerder verwassen is dan degene die ik 5 jaar geleden heb gekocht, echt balen.

Ja bij mij wel iig. Ik vind die softmove leggings van de h&m zo heerlijk zitten dat ik nooit meer een dure legging hoef haha

3 likes