Fitnesstopic

Haha nee dit werkt helemaal niet lijkt me! Is meer voor tijdens het lopen dan tijdens je leg press ofzo

Ja dat dacht ik eigenlijk wel. :joy:

Ik sport altijd met mijn telefoon in mijn reebok lux legging, en ik heb er nooit last van.

Ik heb mijn telefoon ook in zo’n zakje aan de zijkant omdat ik hem gebruik voor muziek, geen last van hoor.

Ik had 3 weken niet gesport (wel lange afstanden gefietst, maar hel9 geen kracht) omdat ik reis was, en na m’n eerste training heb ik zo absurd veel spierpijn. Ik kan gewoon niet normaal lopen 2 dagen later :dizzy_face:
Echt bizar dat je dit effect zo snel hebt na een relatief korte pauze. De training was ook niet bijzonder zwaar voor m’n gevoel.

3 likes

Ja jammer is dat hè, dat je relatief snel achteruit gaat. Was ook 3 weken niet geweest en m’n meeste gewichten moesten omlaag.

3 likes

Omg ik haat dat zo. Ik was vorig jaar 2 weken extreem ziek en daardoor ook 10% van m’n gewicht afgevallen. Was voor mn gevoel al mn spieren kwijt :sob: en iemand in de gym zei wat ben je klein geworden :sob::sob::sob::sob: zit nog steeds niet op dezelfde gewichten terwijl het al 8 maanden geleden is!

1 like

Naaaa rude!!

Maar echt precies dat, zoveel werk om het een beetje op te bouwen, en het voelt alsof alle progress op een paar dagen volledig verdwenen is.

2 likes

Ik ben op zoek naar mini weerstandsbanden waar niet gelijk de rek uit is en liefst ook niet van die gladde elastieken die oprollen/wegschuiven. Heeft iemand een tip?

Ik heb nu de set van action maar daar is na een paar weken gebruik de weerstand volledig uit.

Hoe mini wil je t hebben? Heb nog wel een setje liggen

1 like

Dit qua formaat en dan in ieder geval medium, zwaar en extra zwaar. Denk liefst van textiel ivm glijden/oprollen?

https://www.decathlon.nl/p/mp/fitnessbanden-loops-van-textiel-weerstandsband-booty-band-mini-band/965ee418-e6cc-4d71-9fae-641333352291/c255

Edit - of zou iets breder juist beter blijven zitten?

1 like

Textiel is wel fijner idd! Die heb ik dan weer niet!

Zoiets:

Ik heb deze, glijden en rollen niet en gebruik ze al een jaar of twee zonder dat de rek eruit is:

https://www.decathlon.nl/p/set-van-3-stoffen-weerstandsbanden-10kg-14kg-en-22kg/353227/c266c6c220m8872877

1 like

Thanks voor de tip, ik heb deze gekocht en gisteren gelijk gebruikt. Voelde een heel stuk zwaarder en voel vandaag m’n spieren nog. Ze blijven ook echt veel prettiger zitten!

1 like

Ahh goed om te horen dat jij ze ook fijn vindt! :blush:

Voel me nu een beetje onzeker, maar heb weleens van die banden gekocht en mijn benen gingen er niet door met maat 44/46… :frowning: Zijn er ook banden die voor de dikkere benen zijn?

Het is eigenlijk ook best gek dat die dingen maar in één maat te koop zijn, aangezien er zoveel verschillende soorten benen zijn. Ik vind online alleen buitenlandse sites die glute bands in meerdere lengtes verkopen… Decathlon heeft ook een beperkt aanbod verstelbare zie ik (bijv. deze: https://www.decathlon.nl/p/in-lengte-verstelbare-glute-band-22-kg/324616/c295c382m8829911). Maar eerlijk gezegd weet ik niet of dat goed werkt en het lijkt me ook niet zo lekker zitten.

Misschien heeft iemand anders een tip?

2 likes

Ik sportte tot nu toe al 2-3 keer in de week waarvan 1-2x hardlopen en 1x fitness. Nu vond ik mijn rondje in de sportschool een beetje saai worden (full body workout) en heb ik een nieuw schema waarbij ik gerichter bezig ben met afwisselend onderlichaam en bovenlichaam. Volgens de instructeur is het dan aan te raden 4x per week te trainen zodat je beide spiergroepen 2x per week traint. Samen met hardlopen zou dat dan 6 trainingen per week zijn. Ik fiets daarnaast 3x per week 28km retour naar werk (weliswaar electrisch, maar het is wel beweging). Is dit nog verstandig om zo op te pakken? Ik wil niet overbelast raken, maar gewoon gerichter sporten, fitter worden en uiteindelijk afvallen (maar dit doe ik meer door voeding dan beweging).

Opzich kan het prima als je daarbij heel goed eet en slaapt voor je herstel, maar als je nu 2/3 keer sport vraag ik me af of het haalbaar voor je is om 6x te gaan trainen.

Edit: voor jouw doelen is 6x per week trainen ook niet nodig denk ik eigenlijk. Als je wil afvallen zou ik bijv 3x krachttraining doen en focussen op wandelen of andere low impact cardio.

4 likes

als je 4 keer per week kan trainen, dan is een upper lower split ideaal. Maar als dat niet uitkomt is er geen reden om dat op deze manier te doen. Herstel is minstens zo belangrijk voor spiergroei als trainen zelf. Als je een of 2 keer gaat dan is full body optimaal, bij 3 keer kan je push-pull-legs gaan doen.

2 likes