Fitnesstopic

Ik ben letterlijk nog nooit in een sportschool geweest, maar ik wil er eigenlijk wel mee gaan beginnen. Maar ik weet nu al dat ik me heel ongemakkelijk ga voelen, omdat ik van niks weet hoe of wat haha. Loopt er de eerste keer iemand mee van de sportschool om alles uit te leggen ofzo?

Woohoo got my gracefit bootyband. Jeetje wat is hij sterk, ik hoop dat het gaat lukken haha. Donderdag proberen.

3 likes

Ik ook! Vandaag geprobeerd (medium), chill wel!

Ligt denk ik aan je sportschool! Vaak kan je sowieso een uitleg van de apparaten krijgen van een personeelslid. Ik sport bij mijn universiteit en daar kan je een rondleiding, trainingssessie en een programma vragen. Ik zou het bij de balie vragen.

3 likes

Oh nice! Ik heb dus heavy en het is… heavy. Ik twijfelde nog tussen medium en heavy

1 like

Ik heb ook sinds kort de heavy, vind hem voor dingen als glute bridge, hip thrust, squats, leg press, stiff leg deadlift heel fijn, maar ik zou er echt geen crab walks (noem je die zo?) mee kunnen doen

Vandaag schouder, borst en rug getraind.

Warming up: 10min spinfiets
bench press barbell 1x12 (20kg) en 3x8 (30kg)
incline bench press barbell 1x12 (20kg) en 3x8 (30kg)
assisted chest dips

dumbbell lateral raise 3x10 (4kg)
dubbell front raise 3x10 (5kg)
upright barbell row 3x12 (15kg)
dumbbell shoulder press 3x10 (8kg)

assisted pull ups 3x10
seated one arm cable row 3x12 (25kg)
one handed lat pull down 3x15 (20kg)

3 likes

Vandaag:

Warming up met banded side Walks

Hip thrust 1x normaal 12 reps,1x banded met medium 10 reps en 1x met heavy 9 reps (120 kg)
Glute bridge zelfde idee (60 kg)

Cable abductions 3x10 (per been) (7,5 kg)
Superset met een oefening waarbij ik squat en als ik omhoog kom kick ik 1 been naar achter. Met een medium band om. Gegarandeerde burn (20 reps, wisselen per been. Dus 10 reps per been)

Cable kickbacks 3x10 (10 kg)
Superset met seated banded heavy abductions 20x voorovergebogen, 20x rechtop en 20x leunend naar achter

Gister(niet in deze volgorde trouwens)
Upper body trainen is heel erg zoeken nog voor mij

Lateral raises 3 sets met 8-10-12 reps (4kg)
Single arm shoulder press 3x 10 per arm (6kg)
Lat pulldown 3 sets met 8-9-9 reps (40 kg)

Dumbbell Bent over single arm row 3x10 per arm (8kg)
Superset met tricep extension 3x8 (8kg)

Dumbbell front raises 3x8 (3kg)
Assisted pull up machine 3x8 (zet m op 28kg)
Dumbbell chest press 3x10 (6kg)

1 like

Deze is top! Ik hou echt mega veel van upper body (vooral shouders).

1 like

Wauw 120 kg hip thrust! Zo zwaar. Hoe lang ben je al bezig?

Goed bezig @Hondje!

Ik heb vandaag m’n hip thrusts met 4x6 100kg kunnen doen! De laatste paar herhalingen waren wel echt zwaar :sweat_smile:

2 likes

Squatten jullie met een lifting belt? Ik twijfel of ik hieraan moet beginnen, of het misschien iets voor m’n houding doet. Merk dat ik niet veel zwaarder kom, terwijl ik eigenlijk nog steeds met relatief lichte gewichten squat. Misschien dat mentaal/angst voor blessures (bekend met scheefstand bekken/knie blessures) ook wel een grote rol speelt.

Beetje af en aan met trainen, maar begon denk ik een jaar geleden op 60!

2 likes

Ik doe het soms, maar enkel bij gewichten zwaarder dan 80% van mijn 1 rep max. Een riem zal je houding niet verbeteren maar duwt eigenlijk tegen je buikspieren zodat je iets efficiënter en stabieler kan liften. Ik zou het alleen aanraden als je geregeld zwaar (dus dichtbij je maximum gewicht) squat én als je vorm zonder belt goed is;

Nee nooit. Ik crossfit zelf en lift vrij regelmatig zwaar. (Squat bijv. 110 kg ter illustratie.) Ik ben zelf van mening dat je het gewoon zonder belt moet kunnen, anders ben je niet sterk genoeg en moet je gewoon lichter gaan totdat je dat bepaalde gewicht wel kan. Bij de squat train je in principe ook je core, waarom zou je die dan ineens ontlasten door een riem om te doen? Het is juist goed voor je houding om alles mee te trainen. Maargoed, dit is mijn mening. Crossfitters staan erom bekend dat ze nadat ze 1 week crossfitten meteen 100 foefjes in huis halen die zogenaamd noodzakelijk zijn voor crossfit dus ik ben hierin zo ongeveer de enige.

Als je echt een wedstrijd doet en er hangt iets af van de score die je behaalt snap ik het hoor. Maar ik vind gewoon niet dat je er standaard mee zou moeten trainen.

1 like

Ik ben opzoek naar een fijne betaalbare sport/yoga legging! Iemand tips? :slight_smile:

Ik vind een belt ook onnodig hoor. Snap niet zo goed dat iedereen in de box ernaar grijpt als ze een pr gaan deadliften. Ik voel echt niet dat ik het nodig heb en het zit alleen maar kut. Zelfde met gym grips. Kan het niet lekker vinden zitten.

2 likes

Nou de heavy band heeft me echt gesloopt, had voor medium moeten gaan. Nu wel 50 kg hip thrust gedaan omdat @Hondje zei dat ze begon in met 60 kg haha. Ging best prima!

2 likes

Nice!! Goed bezig :ok_woman:t2:‍♀:ok_woman:t2:‍♀

Je kan er heel veel mee! Hip thrusts, glute bridges, fire hydrants, crab walks, squats, side kicks, kick backs, donkey kicks and so on

Je kan op YouTube zoeken op resistance band, booty band & mini band.

1 like