Fitnesstopic

Tips voor grip training? Ik merk dat ik bij hangen al snel wegglijd… is dat dan grip of zweterige handen? Dan neig ik toch naar handschoentjes.

En: duim erbij of zonder duim? Dus zeg maar haak je je duim er onder of ligt hij in het rijtje van de rest van de vingers zeg maar…

1 like

Talkpoeder? Weet niet hoe chill je sportschool dat vindt bij apparaten, maar bij barbells of een bar om te hangen is dat denk ik wel ok. En gewoon blijven doen om te trainen, zoals @Kauai zegt.

Dat is grip, en vast ook een beetje zweterige handen maar hangen met 2 handen zou je wel moeten lukken als je een ok grip hebt. Duim eronder (gesloten greep) heb je de meeste grip.

Je kan met van die griptrainers aan de slag, maar het beste vind ik eigenlijk gewoon zware gewichten gebruiken. Als je alleen grip (en rug) wilt trainen pak je 2 zware db of kb en probeer je die 30 sec, dan een minuut, vast te houden. Begin met in totaal de helft van je lichaamsgewicht. Dus als je 80kg weegt, pak je 2 db van 20kg elk. Voor de afwisseling kan je een schijf met 1 hand vasthouden, dat gewicht kan je ook opbouwen.

4 likes

Het gaat sinds kort weer goed genoeg met me dat ik weer voorzichtig onder begeleiding mag starten met de sportschool (:partying_face:).

Alleen nu heb ik echt een dom probleem waarvan ik me afvraag hoe anderen dit doen. De oorkussens van mijn koptelefoon stinken naar zweet :joy: ik kan ze er in principe makkelijk afhalen en er andere op doen, dus ik zat er aan te denken om een tweede paar te kopen en dan een van de twee te reserveren voor tijdens het sporten. Maar wellicht zijn er betere ideeën? Ze afnemen is niet voldoende, het is van dat stof mesh materiaal.

Thanks! Zinvol, ik ga er mee aan de slag. :relaxed:

1 like

Geen koptelefoon op doen! :joy: Ik snap nooit dat mensen een koptelefoon opdoen bij het sporten want dat is super warm. Helemaal in de zomer. Ik gebruik al 10 jaar ofzo gewoon dit soort oortjes. (Het zijn sportoordopjes maar ik heb geen andere. Ik gebruik deze gewoon de hele dag door.)

4 likes

Ja dit, ik trek sporten met mijn koptelefoon echt niet, zo plakkerig! Ik gebruik gewoon mijn airpods dus ik zou eerder oortjes kopen dan een nieuwe koptelefoon @chiren, maar dat is persoonlijke voorkeur natuurlijk.
Soms kun je ook losse doppen kopen om ze te vervangen! Misschien kun je dat opzoeken voor jouw type koptelefoon? :slight_smile:

1 like

OMG ja ik heb hetzelfde probleem met mijn koptelefoon! Ik sport allen niet graag met oordopjes omdat oortjes nooit echt goed blijven zitten en ik liever noise cancelling heb in combinatie met een koptelefoon die de muziek dus niet echt IN je oren brengt. Ik heb ook al vanalles geprobeerd maar vind geen oplossing