Ik zou het met sommige dingen wel fijn vinden denk ik. Ik ben nog redelijk ‘nieuw’ wat betreft krachttraining in de sportschool en ben daarnaast gewend intensief gecoacht te worden. Nu doe ik soms een oefening en denk ik eh ja het zal wel? Maar als ik het beter anders kan doen zou ik het best fijn vinden als iemand op een aardige manier zou zeggen joh doe je dit al lang en misschien kan je het eens zo proberen en mn houding wat corrigeren. Denk wel dat het lastig is want veel mensen zullen hier niet op zitten wachten en dat kan je natuurlijk niet van buitenaf zien.
Ik heb ook nog twee vragen: hoe kiezen jullie het juiste gewicht voor je oefeningen? Ik ben dus net begonnen maar heb wel een sportverleden en ben opzich redelijk fit. Doel is vooral afvallen, weer sterker worden en een mooi strak lijf krijgen, ik hoef niet perse ‘grote’ spieren. Moet ik gaan voor het gewicht waarmee ik het nog net kan? Meer herhalingen (doe nu vaak 2x12 op de meeste dingen) of juist minder? Of een gewicht waar het wat makkelijker mee gaat?
En vraag twee: hoe hebben jullie alle oefeningen geleerd en vooral wat goed is bij elkaar? Ik doe nu 5 basics, maar wil het nu wat verder gaan uitbreiden. Ik ben verder best geintimideerd door alle apparaten en de andere mensen die allemaal lijken te weten wat ze doen haha. Er zijn wel lieve trainers in de sportschool, maar ik voel me soms bezwaard om ze steeds dingen te gaan vragen. Ik kijk regelmatig op youtube maar vind het zo lastig inschatten of ik de oefening dan goed uitvoer qua houding enzo…

en heel leuk dat je PT je juist uitdaagt om jezelf te verbeteren en zwaarder te kunnen gaan als je dat kan!!!