Fitnesstopic

Leuk! Ik vind die tubefit workouts ook heel leuk.
Wel even, ik vind zelf dat resistance bands heel erg handig zijn om meer glute activatie te krijgen (als je bijvoorbeeld een squat doet met een band dan span je je billen meer aan terwijl je een squat normaal meer in je quads trekt) - maar ik zou het toch altijd combineren met gewichttraining - je bouwt er namelijk niet echt veel spieren mee op!

Over de resistance bands trouwens, volgt iemand GraceFitUK op regelmatige basis? Ik vind het wel tof dat ze nu duidelijk wat aangekomen is en niet meer zo gefocusst is op sporten maar aan de andere kant vind ik het wel ironisch dat ze een ‘Fit’-brand heeft en ook guides verkoopt en op d’r facebookpagina een actie begint om met z’n allen te beginnen met haar plan (wat 5x per week sporten is) en ondertussen zelf toegeeft dat ze al 2 maanden niet naar de sportschool is geweest behalve om wat band-filmpjes te maken. Ik weet het niet, ze heeft een mooi lijf hoor maar dan wordt het toch wel duidelijk dat het bij haar eigenlijk vooral genetisch is (als in, ze heeft amper viceraal vet en hele ronde billen) dan dat het echt van het sporten is - en toch geef je met zo’n ‘booty guide’ vrouwen het idee dat ze het ook kunnen bereiken ofzo? Ben er zelf duidelijk een beetje van in de war wat ik daar nou precies van vind hahah.

1 like

Ik zag op guru gossip ook een foto van een aantal jaar geleden, toen had ze idd ook al curves. Wel ‘jammer’ maar ze ziet er wel goed uit en ik vind het leuk om haar te volgen.

Ergens vind ik t ook niet helemaal eerlijk als fitness influencers een boob job hebben gehad (niet grace dan maar anderen). ik heb kleine boobs en vind met grote borsten een lijf er toch gelijk anders uit zien. Maar goed you always want what you cant have :sweat_smile: En als ze duidelijk hun billen hebben laten doen dan word ik echt agressief, dat is toch gewoon pure oplichting :joy:

1 like

Haha echt he! Ik vind trouwens ChessieKing heel leuk, volg je die? Niet zozeer alleen sport (alhoewel ze wel d’r eigen sportrange heeft bij Sportsdirect en heel veel sport) maar ze is ook helemaal van de bodypositivy en heeft best wel grappige foto’s/videootjes waar ze de draak steekt met Instagram/fitnessinfluencers.

Ja ik lees dus ook die thread op Gurugossiper maar ik vind ze daar wel heel extreem, schrik er altijd best van. Vorige week noemden ze d’r een vadsig wijf met borsten alsof ze net een tweeling had gehad(???) en geven steeds aan dat ze ‘d’r zus niet alleen beter maar ook knapper vinden’ etc etc. Het wordt allemaal zo persoonlijk daar en of het nou jaloezie is of niet, ik zou nooit op die manier over iemand praten.
Ik vind ook niet zo zeer dat ze zich niet zou moeten profileren als ‘fit’ omdat ze iets zwaarder is (want ze ziet er nog steeds suuuuper goed uit en sowieso ook al zou ze dik zijn dan nog kun je dat best combineren met ‘fit’ zijn en een fitte levenstijl hebben en van sporten houden) maar meer dat ze dus duidelijk niet echt een passie heeft voor echt sporten. En dat blijkbaar nog maar 1 keer per maand doet


Hmmm, haar zus heeft niet zoveel vormen. Dus of het genetisch is of niet idk. Denk als je hard traint voor een booty dat ze niet in twee maanden verdwenen zijn. Als er dan nog meer vet op je spier gaat zitten dan lijkt het ook alleen maar groter.


Haha deze foto zag ik als eerst, mag dr nu al

Vind GG ook echt overdreven hoor meestal!

1 like

Ik vind het niet mooi dat de leggings van gracefit helemaal in dr kont zitten. Kan geen 1 foto vinden waarbij ze niks tussen dr bil heeft.

1 like

Vandaag schouders, borst en rug getraind.

7min warming up (loopband)

Rug
Straight arm lat pulldown 4x15
Cable face pull 4x12
Single arm cable row 4x12
Single arm lat pulldown 4x15
Dumbbell row 3x12

Schouders
Dumbbell front raise 3x15
Dumbbell lateral raise 3x15 (zittend, fijner voor mn onderrug)
Dumbbell shoulder press 4x8

Borst
Barbell bench press 4x8
Dumbbell chest press 4x12
Squeeze weight press 4x12

5 likes

Ik ben ziek dus heb al sinds zaterdag niet getraind, komt er deze week ook niet meer van. Damn, eerste week sinds ik ben begonnen dat ik 7 dagen niet ga sporten :sleepy:

Ik voel die dingen altijd zo in mn onderrug, heb je daar geen last van?

Dat voelt zo kut!!! Misschien kan deze video je gerust stellen

En heel veel beterschap!

Oeh die ga ik zo kijken. Lief zeg, dankjewel!

1 like

Mmm goed idee! En sta je dan echt in een hoek van 90 graden?

Je moet ongeveer in dezelfde houding staan als wanneer je zou deadliften en de bar tot net boven je knie houdt.

1 like

Ja ik moet heel erg wennen om in die deadlift houding niet meteen mn benen teveel te gebruiken en me voornamelijk op mn rug te focussen. Zoals @9000 ook zei, nog een hoop werk aan de winkel :+1:

Misschien kan het helpen om op voorhand specifiek je bovenrug/lats al op te wamen zodat deze spieren al geactiveerd zijn aan het begin van je training?

Ja dat zou wel een goed idee zijn ja, doe ik eigenlijk wel altijd met mn benen, maar nooit met mn rug. Wat voor oefeningen zou jij daar specifiek voor doen?

straight arm lat pull downs bijvoorbeeld, met een licht gewicht. Op zich is het best normaal, ik merk dat veel mensen moeite hebben om hun lats te activeren. Je moet er tijdens de beweging ook bewust mee bezig zijn en echt die mind-muscle connectie maken. Als je de rows uitvoert, duw je schouderbladen dan naar achteren en beneden (weg van je oren), het kan ook helpen om je in te beelden dat je twee sinaasappels onder je oksels hebt die er niet tussenuit mogen vallen :sweat_smile:
Als je leert om je lats echt te gebruiken zal je ook merken dat je opeens meer kan deadliften!

Bedankt zeg!!! Ik ga je tips zeker dit weekend uitproberen, ben heel benieuwd :blush::blush:

succes! Het is soms moeilijk om de juiste cues te geven omdat ieder lichaam anders is, maar hopelijk helpt het!

Het activeren lijkt me sowieso een heel goed begin en heel bewust nadenken en focussen tijdens de oefening. Ik heb zelf een hele holle rug, maar gelukkig geen last van die anterior pelvic tilt, mn houding is verder niks mis mee. Het zorgt er alleen voor dat ik met bepaalde oefeningen, voornamelijk staande, net wat meer aandacht moet hebben voor een rechte rug zonder die onderrug teveel te belasten. Met oefeningen die ik al jaren doe is het allang geen probleem meer, maar die bent over row ben ik altijd een beetje van weggebleven :smirk:

1 like