Fitnesstopic


#554

Ik heb zelf S/36 en uk size 8 past altijd (vroeger ook bij asos enzo), weet niet of je daar wat aan hebt?
Meestal rekken leggings toch op als je ze aantrekt dus om dan voor een XS te gaan lijkt me dat je dan minder ademruimte hebt


#555

Ik ga bij sportleggings die op de taille zitten eigenlijk altijd een maatje kleiner ipv groter omdat ik een smalle taille heb - en bij je billen rekt 'ie meestal toch wel op.
In het geval van Flexxfit werkt dit prima, alleen ik draag vaak crop tops + flexxfit legging end an vind ik een S net iets fijner omdat je dan ook geen vetrolletje hebt als je zit, terwijl dat bij de xs dus wel gebeurt. Maar als je lange sporttops draagt zou ik altijd een maat kleiner doen als het high waisted is.

Bij gymshark ga ik wel een maat omhoog want die dingen zien er echt uit als mijn maillots van toen ik 8 was,.


#556

Ik wil graag beginnen met krachttraining, maar weet niet echt waar en hoe ik moet beginnen. Waar vind ik goede schema’s en misschien oefeningen die uitgelegd worden?

Ik ga nu te weinig naar de sportschool en wil 2x per week gaan , heb wel last van hielspoor dus kan niet elke oefening doen, maar een heleboel ook wel natuurlijk


#557

Ik heb heel veel geleerd en gezien op instagram en youtube! Vind megsquats en natacha oceane en stephanie buttermore erg goed uitleggen op youtube, op insta vind ik bijv getfitwithgrace/gracefituk leuk om te volgen. Vaak verkopen dit soort “”fitfluencers”” ook schema’s, maar die zijn ook makkelijk zelf samen te stellen met bijv de hulp van de jefit app. Hierin zijn van elke oefening ook gifs en uitleg te zien!


#558

Thanks! Ik ga ze direct volgen en die app downloaden :blush:


#559

Sorry dat ik zo kom binnenvallen! Ik heb geen activity tracker (behalve stappenteller op telefoon), maar wil wel graag een overzichtelijk lijstje per keer dat ik sport kunnen maken.

Dus bijvoorbeeld:

  • crosstrainer 20min - 120 kcal
  • 3x20 (insert krachttraining)

En meer niet, en dat per keer dat ik ga sporten handmatig bij kunnen houden. Kent iemand hier een fijne app voor? Dank!


#560

Ik heb pas jefit gedownload, maar nog niet gebruikt. Ik hou gewoon bij met notitie op mijn telefoon


#561

Haha ik probeer altijd ‘onzichtbaar’ door de sportschool te lopen en alles subtiel te doen, maar op een of andere manier laat ik altijd wel iets vallen en krijg ik bankjes niet op een andere stand en loop ik na 10 minuten proberen naar een ander bankje. Die verstelknoppen op apparaten heb ik ook altijd heel veel moeite mee :sweat_smile:


#562

Leuk! Op youtube kan je inderdaad heel veel vinden, ik zou eerst bekijken wat je doel is en dan aan de hand daarvan opzoek gaan! Wat ik vaak doe bij een nieuwe oefening is meerdere filmpjes van dezelfde oefenening opzoeken, uitgevoerd door verschillende mensen zodat je goed weet waar je op kunt letten. Zelf vind ik de routines van Whitneysimmons, taychayy en linowes fijn, zij zetten in de beschrijving ook altijd de oefeningen en reps neer.


#563

Ik speel de laatste tijd met het idee om meer te gaan trainen met resistance banden. Ik heb er een paar mogen proberen op de sportschool, maar die rollen heel erg op. Welke gebruiken jullie? Hebben jullie meerdere maten voor verschillende oefeningen?


#564

Ik gebruikte die van insonder, die rollen ook op. Nu heb ik die van stoffen banden van gracefit besteld. Op Ali zijn ook van die banden. Verschillende oefeningen kunnen verschillende sterktes gebruiken idd!


#565

Ik gebruik resistance bands van workout gear, besteld op bol. Is zo’n setje voor iets van 13 euro met vijf banden en een handig zakje om ze in te doen. Ik ben er opzich wel tevreden over want ze rollen niet echt op (bij mij in ieder geval). Ze rekken alleen wel een beetje uit, herkennen andere mensen dit? Misschien zit het tussen mijn oren haha…


#566

Ik heb die ook! Maar bij mij zijn ze (nog?) niet echt uitgerekt of uitgelubberd, gelukkig. Ik gebruik eigenlijk alleen de rode en zwarte banden, geen idee of er daar wat verschil in zit!


#567

Ik ben vanochtend ook weer naar de gym gegaan en ik ben op zo’n goede manier stuk gegaan in de gym. Het was voor mij legday, dus daar een uur mee bezig geweest (want ik zat er zo lekker in dat ik extra oefeningen heb gedaan) en daarna nog een halfuur wandelen op de loopband. Ik heb een coach die mijn training- en voedingsschema’s maakt en heb aangegeven dat ik nu wil toewerken naar zo’n professionele fotoshoot en wil dan in mijn beste shape ever zijn. Ze gaat ermee aan de slag dus ben benieuwd wat ze voor me gaat maken :grin:


#568

Ik gebruik die van gracefituk, rollen niet op, rekken niet uit en ik vind ze super fijn!


#569

@pup @Mgg @Niettepruimen ik denk dat die pakketjes van 5 banden in kleurtjes bij bol allemaal uit dezelfde fabriek komen met een ander merkje erop


#570

Vandaag een lekkere training gedaan. Heerlijk om die kou zo weg te sporten! Nu doet het alleen wel pijn als ik wil gaan zitten :laughing:


#571

Bedankt voor de antwoorden! Ik ga er naar kijken


#572

Ik ben gister voor het eerst sinds een jaar weer bezig geweest in het krachthonk. Als ik zo lang niet geweest ben voel ik me altijd zo niet op mn gemak :sweat_smile: Er zijn vaak alleen maar mannen en dan voel ik me toch een beetje awkward als ik bijvoorbeeld bent over rows of cable pull throughs moet doen :joy:


#573

Hebben jullie tips voor fijne instap buikspieroefeningen?
Ik merk dat ik 2 dagen lang nadat ik heb gesport (buikspierkwartier), zoveel rugpijn blijf houden dat ik zelfs niet lekker van kan slapen.