Nee, zou je het aanraden?
Als je grip de limiting factor voor deadlifts is zeker en vast!!!
Hier staat een overzicht van populaire programma’s: https://thefitness.wiki/routines/
Zelf doe ik nu Strong Curves, als je daarop zoekt op Reddit vind je ook een hoop info en ervaringen.
@CTFxC net als @oliverqueen heb ik ook slechte ervaringen met de AALO. Ik heb fitnesstrainer 1 en 2 gevolgd. Ik ben voor allebei geslaagd, maar vond de inhoud van deze opleidingen achteraf gezien niet bijzonder. Af en toe had ik ook het gevoel dat ze maar wat deden. Ik merk ook dat sportscholen niet echt serieus kijken naar de AALO als opleiding. Als ik jou was zou ik het geld niet hierin steken
Zijn er hier toevallig meiden die billen trainen en ook overwegen zo’n booty programma te kopen? Die van king anthony (bootyking op insta) lijkt me best legit. Ik vind 44 euro best duur, maar dacht als er meerdere meiden zijn die hier ook over nadachten dan kunnen we die misschien samen kopen en splitten ?
Heel erg bedankt voor jullie antwoorden @oliverqueen @Jay. Ik heb idd ook een goed gevoel bij de NASM opleiding.
Ik heb deze als je er een wilt? Heb ze niet gevolgd
Foto
Oh hier heb ik ook wel interesse in haha
Rookies die gratis programma’s willen toegestuurd krijgen in 1…2…
Hopelijk weet hier iemand het! Van alles wat ik lees op internet en wat ik hoor om me heen zie ik door de bomen het bos niet meer.
Ik ben het afgelopen jaar heel veel afgevallen door gezonder te eten. Nu wil ik er nog 16-18 kilo af en ben ik er bij gaan sporten om fitter te worden en strakker en ik hoop hiermee overtollige huid een beetje tegen te gaan. Nu merk ik dat het langzamer gaat (mogelijk door spieropbouw?) maar ik wil sowieso die 16-18 kilo kwijt. Qua eten gaat het dus heel goed, daar ben ik in eerste instantie zoveel mee afgevallen. Als ik nu naar de sportschool ga doe ik het volgende:
- 20 min 6 km/u lopen op een helling van 10%
- 10 min roeien
- verschillende krachtoefeningen zoals hip abductor heet het volgens mij waarbij je je benen naar binnen en buiten duwt, een soort van squatapparaat waar je je benen naar buiten duwt, leg press, buikspieren. De meesten in een set van 1x15, 1x12 en 1x10 waarbij ik het gewicht steeds 5 kilo omhoog doe.
Alleen nu val ik dus niet echt meer af. Heeft iemand van jullie tips?
Hoe vaak ga je? Ik gok dat het toch door je voeding komt aangezien veel spieropbouw (massa) echt moeilijk te bereiken is voor vrouwen.
Dat je niet meer afvalt heeft mogelijk meer te maken met wat je in de 23u per dag buiten de gym doet dan met je training. Hoe eet je? Ben je verder nog actief of zit je vooral neer gedurende de dag?
@MrFahrenheit en @Pabbles thanks! Door mn eten lijkt me raar, ik heb niets anders gedaan dan ik afgelopen jaar deed, eet gezond en gevarieerd en zorg elke dag voor een calorie tekort. Ik ga 2x in de week naar de sportschool (1x vrij sporten, 1x groepsles zoals bijv kickboksen) en ik dans nog 1x in de week. Dit biedt me wel minder uitdaging dan het sporten op de sportschool maar vind ik gewoon leuk :). Verder heb ik een zittend beroep dus overdag beweeg ik veel minder. Maar ben dus niet meer gaan eten door het sporten
Heb je je calorie-inname ook verlaagt naarmate je kilo’s verloren hebt? Want als je minder weegt dan destijds moet je nu ook minder calorieën eten om af te kunnen blijven vallen.
Ja een klein beetje, de ene dag eet ik er 1400 en de andere dag 1600. Maar misschien even een side note: ik ben nu dus 47.2 kilo afgevallen. Het gaat dus niet om een paar kilo’s wat nu stopt. Weet alleen niet of ik me meer moet focussen op cardio of kracht om dit proces gaande te houden en die laatste 16-18 kilo kwijt te raken. En sorry wil dit topic niet overnemen, maar dacht dat hier misschien mensen zaten die t qua sport goed zouden weten
Het is moeilijk om echt uitspraken te doen over hoe het komt dat je nu niet meer afvalt, maar hou er sowieso rekening mee dat jouw metabolisme ‘trager’ is geworden door het afvallen - zeker als je de eerste 50 kg (waarvoor petje af trouwens! goed gedaan!) bent kwijtgeraakt zonder te sporten. Je lichaam past zich aan aan de lagere calorie-inname en verbruikt daardoor gewoon minder kcal, dit is onvermijdelijk bij het afvallen.
Je hebt dan 2 opties om door dit plateau te breken: je intake verlagen (probeer 5-10%, niet te veel!) of je verbruik verhogen. Als het klopt dat je gemiddeld rond de 1500 kcal per dag eet denk ik niet dat het momenteel nodig is om minder te gaan eten, als je wil blijven afvallen zal je dus meer moeten gaan bewegen.
Omdat je al flink wat kilo’s kwijt bent is het sowieso een goed idee om krachttraining te doen om je lichaam wat meer vorm te geven. 1 dag per week is een goed begin, maar eigenlijk te weinig om snel resultaat te merken. Ik zou je daarom aanraden om zeker twee of als dit haalbaar is zelfs 3 dagen per week een vorm van krachttraining te doen (misschien biedt jouw sportschool ook meer kracht-gerichte groepslessen aan behalve kickboxen?). Daarnaast kan je ook proberen op de dagen dat je niet sport toch ook een beetje actief te blijven bv door een wandeling te maken (zet bv een dagelijks stappendoel).
Als je na een aantal weken nog steeds geen resultaat merkt (hou daarbij ook rekening met wat je ziet in de spiegel!) dan kan je tenslotte toch proberen om je kcal inname met 5-10% te verlagen
Dankjewel, hier heb ik echt wat aan! Het is ook zo verwarrend want de ene zegt: je moet cardio doen om af te vallen en de ander zegt weer krachttraining. Ik denk dan moet ik die krachttraining pas gaan doen als ik mijn streefgewicht mede door cardio behaal of juist nu al? Ik merk zelf wel dat ik centimeters nog verlies en ik voel mezelf echt wel beter (misschien ook tussen mn oren maar oke). Ik kijk wel wat de weegschaal vrijdag zegt en ga t idd meer afwisselen en probeer vaker te gaan! In ieder geval 1000 maal dank voor je uitgebreide antwoord!
Er is niet 1 juiste manier om af te vallen, maar ik zou zeker niet wachten om met krachttraining te beginnen tot je jouw doelgewicht bereikt hebt! Met een cardioworkout verbruik je allicht de meeste calorieën, maar op lange termijn bereik je er niet zo veel mee.
Het is een beetje zoals bij afvallen door diëten: je lichaam zal zich aanpassen door minder te gaan verbruiken, zéker als je voor de rest vooral sedentair bent door een zittend beroep. Als je doel is om je conditie te verbeteren en fitter te worden is cardio een goeie tool, maar als langetermijnoplossing voor gewichtsverlies is het niet ideaal.
Als je op de juiste manier aan krachttraining doet gaat je lichaam zich ook aanpassen, maar dan door sterker te worden, wat net goed is voor je metabolisme, want meer/grotere spieren verbranden ook meer
Dit is een simplificatie maar maakt hopelijk wel duidelijk waarom het een goed idee is om ook nu al te focussen op krachttraining.
Vergeet niet dat spieren zwaarder wegen dan vet, dus als je krachttraining gaat doen moet je je niet laten ontmoedigen door het getal op de weegschaal. Ik zou het zeker doen in ieder geval.
Knap dat je al zoveel bent afgevallen!