Fitnesstopic


#574

Misschien eerder kijken naar of je de oefeningen wel goed uitvoert? En ipv er kwartier buikspieren trainen, afwisselen met andere oefeningen. Een oefening die ik zelf wel fijn vind voor als je rugpijn hebt, is op je rug liggen met je handen onder je billen en dan je benen omhoog en omlaag doen tot net boven de grond. Kan ook met benen intrekken en weer uitstrekken. Doordat je je handen onder je billen doet, hoef je het minder uit je rug te halen/kan het ook als je nog wat slappere buikspieren hebt.


#575

Goeie tips thanks! Ik zal van de week aan de trainer vragen of hij wil kijken of ik het goed doe.
Ik snap de tips van het internet namelijk nooit zo goed mbt tot buikspieroefening, bijvoorbeeld je navel intrekken.


#576

Ik zie hier heel af en toe wel eens iemand hun trainingsschema van de dag posten of welke oefeningen er gedaan zijn, maar zou het eigenlijk best leuk vinden om dat vaker van mensen hier te zien, om wat inspiratie ook op te doen? Soort van ‘show je workout schema’, of dat nou van 1 dag is, of een week, of wat dan ook?

Van vandaag, benen (achterkant)

Warming up 7min (spin fiets)
Beetje glute activation met resistance band: squats, seated hip abduction, glute bridge.
Barbell hip thrust
Feet elevated barbell glute bridge
Smith machine split squat
Smith machine calf raise (op stepje)

Superset:
Hamstring curl
Stiff legged dumbbell deadlift (met resistance band voor de eerste keer, holyballs dat geeft een extra kick)

Superset:
Cable kick back
Cable reverse lunge


#577

(ik ben een beginner dus ik weet niet heel goed wat ik doe, ik schrijf m’n work outs altijd op)

Week 3 do
Warming up:
10 minuten crosstrainer

Dynamic stretches:
Shoulder stick 10x
Shoulder roll 10x each side
Repeat

Dynamic lunges arms high 10x
Dynamic groiners (plank and step) 10x
Dynamic inchworm (plank walk back) 10x

Glute activation:

  1. Squat RB: 1x20
  2. Crab walks RB: 2x10
  3. Glute bridge RB: 1x20
    30 sec rest > repeat

Work out:

  1. Squat - 5x5 - 42,5 kg
  2. Pull-up - 4x8 - paars elastiek
  3. Bench press - 5x5 - 25 kg
  4. Deadlift - 3x5 - 30 kg
  5. Hip thrust - 3x10 - 40 kg
  6. Side kicks - 2x10 - 5 kg
  7. Back kicks - 4x12 - 7.5 kg
  8. Lunges - 4x6 - 6 kg

Cooling down:
5 minuten fiets/crosstrainer

Stretches:
Childs pose
Cobra
Downward dog
Hip flexor stretch (lunge like)
Glute stretch
Spinal twist (knee over and twist)
Side hamstring stretch (split to feet)
Shoulder stretch (arm forward sideways)
Overhead tricep stretch (arm up and down)

20 minuten foamrollen

Inspiratie voor warming up cooling down

Inspiratie foam rollen (ik beweeg niet bij pijn, maar ik blijf erop liggen)


#578

Leuk!!! Hoelang ben jij met je training bezig?


#579

Ladies! Geen idee of de vraag al gesteld is, maar wat zijn nou echt goede sport leggings? Ik zie regelmatig bij vrouwen dat de legging doorschijnt, mn als er squats worden uitgevoerd. Iemand ideeën? Ik las eerder iets over gymshark?


#580

Dit is meestal wel twee uur denk ik, maar dan met z’n tweeën en heel uitgebreid rollen enzo. Misschien lukt het in je eentje in 1,5/1,25 uur?

Ojaa side kick was de bedoeling 4x10 maarja energie he haha


#581

Ik vind de naadloze van myprotein heel erg fijn!


#582

Oh chill dat merk kende ik nog niet! Erg betaalbaar ook. Thanks!


#583

Zijn er toevallig ook nog fijne Nederlandse Facebook groepen voor fitness?


#584

Klopt, en een fijne dikke stof. Ik heb die zwarte met rode band boven nu een aantal maanden en hij is nog mooi en lubbert niet :slight_smile:


#585

Heeft iemand wel eens leggings geprobeerd van Til You Collapse of Buff Bunny?


#586

Hoe vallen hun maten?


#587

Ik heb van deze legging een S en heb normaal ook een S. Voor mij normaal dus.


#588

Ja ik ben ook fan van MyProtein!

De verschillende modellen (en zelfs kleuren) vallen bij mij wel anders qua strakheid: ik heb er 3, allemaal maat s maar eentje zit perfect, eentje strak en eentje wat hoger in de taille en iets losser. Heb ze wel allemaal gehouden want nu zwanger en geen idee hoe mijn lichaam gaat worden/herstellen de komende maanden :see_no_evil:


#589

Ik ben letterlijk nog nooit in een sportschool geweest, maar ik wil er eigenlijk wel mee gaan beginnen. Maar ik weet nu al dat ik me heel ongemakkelijk ga voelen, omdat ik van niks weet hoe of wat haha. Loopt er de eerste keer iemand mee van de sportschool om alles uit te leggen ofzo?


#590

Woohoo got my gracefit bootyband. Jeetje wat is hij sterk, ik hoop dat het gaat lukken haha. Donderdag proberen.


#591

Ik ook! Vandaag geprobeerd (medium), chill wel!


#592

Ligt denk ik aan je sportschool! Vaak kan je sowieso een uitleg van de apparaten krijgen van een personeelslid. Ik sport bij mijn universiteit en daar kan je een rondleiding, trainingssessie en een programma vragen. Ik zou het bij de balie vragen.


#593

Oh nice! Ik heb dus heavy en het is… heavy. Ik twijfelde nog tussen medium en heavy