Fitnesstopic


#594

Ik heb ook sinds kort de heavy, vind hem voor dingen als glute bridge, hip thrust, squats, leg press, stiff leg deadlift heel fijn, maar ik zou er echt geen crab walks (noem je die zo?) mee kunnen doen


#595

Vandaag schouder, borst en rug getraind.

Warming up: 10min spinfiets
bench press barbell 1x12 (20kg) en 3x8 (30kg)
incline bench press barbell 1x12 (20kg) en 3x8 (30kg)
assisted chest dips

dumbbell lateral raise 3x10 (4kg)
dubbell front raise 3x10 (5kg)
upright barbell row 3x12 (15kg)
dumbbell shoulder press 3x10 (8kg)

assisted pull ups 3x10
seated one arm cable row 3x12 (25kg)
one handed lat pull down 3x15 (20kg)


#596

Vandaag:

Warming up met banded side Walks

Hip thrust 1x normaal 12 reps,1x banded met medium 10 reps en 1x met heavy 9 reps (120 kg)
Glute bridge zelfde idee (60 kg)

Cable abductions 3x10 (per been) (7,5 kg)
Superset met een oefening waarbij ik squat en als ik omhoog kom kick ik 1 been naar achter. Met een medium band om. Gegarandeerde burn (20 reps, wisselen per been. Dus 10 reps per been)

Cable kickbacks 3x10 (10 kg)
Superset met seated banded heavy abductions 20x voorovergebogen, 20x rechtop en 20x leunend naar achter

Gister(niet in deze volgorde trouwens)
Upper body trainen is heel erg zoeken nog voor mij

Lateral raises 3 sets met 8-10-12 reps (4kg)
Single arm shoulder press 3x 10 per arm (6kg)
Lat pulldown 3 sets met 8-9-9 reps (40 kg)

Dumbbell Bent over single arm row 3x10 per arm (8kg)
Superset met tricep extension 3x8 (8kg)

Dumbbell front raises 3x8 (3kg)
Assisted pull up machine 3x8 (zet m op 28kg)
Dumbbell chest press 3x10 (6kg)


#597

Deze is top! Ik hou echt mega veel van upper body (vooral shouders).


#598

Wauw 120 kg hip thrust! Zo zwaar. Hoe lang ben je al bezig?


#599

Goed bezig @Hondje!

Ik heb vandaag m’n hip thrusts met 4x6 100kg kunnen doen! De laatste paar herhalingen waren wel echt zwaar :sweat_smile:


#600

Squatten jullie met een lifting belt? Ik twijfel of ik hieraan moet beginnen, of het misschien iets voor m’n houding doet. Merk dat ik niet veel zwaarder kom, terwijl ik eigenlijk nog steeds met relatief lichte gewichten squat. Misschien dat mentaal/angst voor blessures (bekend met scheefstand bekken/knie blessures) ook wel een grote rol speelt.


#601

Beetje af en aan met trainen, maar begon denk ik een jaar geleden op 60!


#603

Ik doe het soms, maar enkel bij gewichten zwaarder dan 80% van mijn 1 rep max. Een riem zal je houding niet verbeteren maar duwt eigenlijk tegen je buikspieren zodat je iets efficiënter en stabieler kan liften. Ik zou het alleen aanraden als je geregeld zwaar (dus dichtbij je maximum gewicht) squat én als je vorm zonder belt goed is;


#604

Nee nooit. Ik crossfit zelf en lift vrij regelmatig zwaar. (Squat bijv. 110 kg ter illustratie.) Ik ben zelf van mening dat je het gewoon zonder belt moet kunnen, anders ben je niet sterk genoeg en moet je gewoon lichter gaan totdat je dat bepaalde gewicht wel kan. Bij de squat train je in principe ook je core, waarom zou je die dan ineens ontlasten door een riem om te doen? Het is juist goed voor je houding om alles mee te trainen. Maargoed, dit is mijn mening. Crossfitters staan erom bekend dat ze nadat ze 1 week crossfitten meteen 100 foefjes in huis halen die zogenaamd noodzakelijk zijn voor crossfit dus ik ben hierin zo ongeveer de enige.

Als je echt een wedstrijd doet en er hangt iets af van de score die je behaalt snap ik het hoor. Maar ik vind gewoon niet dat je er standaard mee zou moeten trainen.


#605

Ik ben opzoek naar een fijne betaalbare sport/yoga legging! Iemand tips? :slight_smile:


#606

Ik vind een belt ook onnodig hoor. Snap niet zo goed dat iedereen in de box ernaar grijpt als ze een pr gaan deadliften. Ik voel echt niet dat ik het nodig heb en het zit alleen maar kut. Zelfde met gym grips. Kan het niet lekker vinden zitten.


#607

Nou de heavy band heeft me echt gesloopt, had voor medium moeten gaan. Nu wel 50 kg hip thrust gedaan omdat @Hondje zei dat ze begon in met 60 kg haha. Ging best prima!


#608

Nice!! Goed bezig :ok_woman:t2:‍♀:ok_woman:t2:‍♀


#609

Goed, na 2 maanden niet gesport te hebben en dit topic angstvallig te hebben gemeden, ben ik gisteren en vandaag weer de fitness ingedoken and I love it.

Die resistance bands vind ik wel interessant. Heeft er iemand laagdrempelige en leuke workouts hiervan die ze wilt delen?

Ik heb wel vaak tubefit gedaan met deze vriendjes:
image
En hou echt van dat semi-brandende gevoel in m’n benen na een tijdje


#610

Je kan er heel veel mee! Hip thrusts, glute bridges, fire hydrants, crab walks, squats, side kicks, kick backs, donkey kicks and so on

Je kan op YouTube zoeken op resistance band, booty band & mini band.


#611

Thanks! Ik ga eens op zoek.


#612

Leuk! Ik vind die tubefit workouts ook heel leuk.
Wel even, ik vind zelf dat resistance bands heel erg handig zijn om meer glute activatie te krijgen (als je bijvoorbeeld een squat doet met een band dan span je je billen meer aan terwijl je een squat normaal meer in je quads trekt) - maar ik zou het toch altijd combineren met gewichttraining - je bouwt er namelijk niet echt veel spieren mee op!

Over de resistance bands trouwens, volgt iemand GraceFitUK op regelmatige basis? Ik vind het wel tof dat ze nu duidelijk wat aangekomen is en niet meer zo gefocusst is op sporten maar aan de andere kant vind ik het wel ironisch dat ze een ‘Fit’-brand heeft en ook guides verkoopt en op d’r facebookpagina een actie begint om met z’n allen te beginnen met haar plan (wat 5x per week sporten is) en ondertussen zelf toegeeft dat ze al 2 maanden niet naar de sportschool is geweest behalve om wat band-filmpjes te maken. Ik weet het niet, ze heeft een mooi lijf hoor maar dan wordt het toch wel duidelijk dat het bij haar eigenlijk vooral genetisch is (als in, ze heeft amper viceraal vet en hele ronde billen) dan dat het echt van het sporten is - en toch geef je met zo’n ‘booty guide’ vrouwen het idee dat ze het ook kunnen bereiken ofzo? Ben er zelf duidelijk een beetje van in de war wat ik daar nou precies van vind hahah.


#613

Ik zag op guru gossip ook een foto van een aantal jaar geleden, toen had ze idd ook al curves. Wel ‘jammer’ maar ze ziet er wel goed uit en ik vind het leuk om haar te volgen.

Ergens vind ik t ook niet helemaal eerlijk als fitness influencers een boob job hebben gehad (niet grace dan maar anderen). ik heb kleine boobs en vind met grote borsten een lijf er toch gelijk anders uit zien. Maar goed you always want what you cant have :sweat_smile: En als ze duidelijk hun billen hebben laten doen dan word ik echt agressief, dat is toch gewoon pure oplichting :joy:


#614

Thanks! Dat idee had ik ook ja, want ik had de eerste keren dat ik een TubeFit-les deed wel veel spierpijn, maar dat was meer gewenning denk ik ja, want na een tijdje was mijn lichaam eraan gewend en had ik het niet meer. Maar juist de combi met krachttraining lijkt me interessant ja! :smile: