Fitnesstopic

Hmm ja ik iig wel? Het is vooral hoe het uitdroogt en ik daar zoveel jeuk van krijg tussen m’n vingers (cringe zelfs vh typen erover :confounded:). Daarnaast gebruik ik dus een best wel vette creme op m’n handen tegen de eczeem, waardoor ik moeilijk eelt opbouw.
Ik probeer dus m’n gewicht op te bouwen, maar de pijn in mn handen werkt echt tegen :confused: loop al 2 maanden ofzo met magnesium maar het werkt niet echt, vandaar dat ik het met handschoenen wil proberen.

Al eens met straps geprobeerd?

1 like

Voor pull ups kan je ipv handschoenen ook eens kijken naar van die lederen lapjes die gymnasten ook gebruiken:
image https://www.roguefitness.com/media/wysiwyg/grips2.jpg
Misschien helpt dit?

2 likes

Heb zelf een slechte ervaring met AALO dus die zou ik echt niet aanraden. De praktijktoetsen waren echt heel stom en ik ben gezakt omdat ik niet op het “juiste” moment een “small talk” met de klant deed. Dat was trouwens een Fitness Trainer A opleiding maar het heeft een negatieve ervaring achter gelaten dat ik dus nooit meer voor hun zou kiezen.

Start2Move heb ik geen ervaring mee maar ik denk dat het niveau vergelijkbaar is met AALO.

EFAA kende ik niet maar ik zie dat ze een opleiding van NASM aanbieden, die is volgens mij wel goed. Heb je al eerder een fitnessopleiding gedaan? Voor de basis is het wel handig en die kun je daar ook als combi doen.

Deze is ook goed: https://www.overloadworldwide.nl

Of deze: http://www.hva.nl/kc-bsv/professionalisering/cursussen-en-workshops/certified-personal-trainer/certified-personal-trainer-kopie.html

Beide wel duur maar ook hoog niveau. Dan heb je ten minste echt waar voor je geld. (net als NASM) Denk dat je dan meer leert dan bij AALO of Start2Move.

1 like

@CTFxC ik zou ook de opleiding van NASM aanraden! Dan moet je wel eerst een opleiding physical trainer volgen tot je echt personal trainer kan worden, maar physical trainer is op zich ook al een interessante voorbereiding

1 like

Nee, zou je het aanraden?

Als je grip de limiting factor voor deadlifts is zeker en vast!!!

1 like

Hier staat een overzicht van populaire programma’s: https://thefitness.wiki/routines/
Zelf doe ik nu Strong Curves, als je daarop zoekt op Reddit vind je ook een hoop info en ervaringen.

2 likes

@CTFxC net als @oliverqueen heb ik ook slechte ervaringen met de AALO. Ik heb fitnesstrainer 1 en 2 gevolgd. Ik ben voor allebei geslaagd, maar vond de inhoud van deze opleidingen achteraf gezien niet bijzonder. Af en toe had ik ook het gevoel dat ze maar wat deden. Ik merk ook dat sportscholen niet echt serieus kijken naar de AALO als opleiding. Als ik jou was zou ik het geld niet hierin steken

1 like

Zijn er hier toevallig meiden die billen trainen en ook overwegen zo’n booty programma te kopen? Die van king anthony (bootyking op insta) lijkt me best legit. Ik vind 44 euro best duur, maar dacht als er meerdere meiden zijn die hier ook over nadachten dan kunnen we die misschien samen kopen en splitten :grin:?

Heel erg bedankt voor jullie antwoorden @oliverqueen @Jay. Ik heb idd ook een goed gevoel bij de NASM opleiding.

1 like

Ja daar heb ik ook het beste gevoel bij! @MrFahrenheit

1 like

Ik heb deze als je er een wilt? Heb ze niet gevolgd

Foto

29

Oh hier heb ik ook wel interesse in haha :blush:

Rookies die gratis programma’s willen toegestuurd krijgen in 1…2…

10 likes

Hopelijk weet hier iemand het! Van alles wat ik lees op internet en wat ik hoor om me heen zie ik door de bomen het bos niet meer.

Ik ben het afgelopen jaar heel veel afgevallen door gezonder te eten. Nu wil ik er nog 16-18 kilo af en ben ik er bij gaan sporten om fitter te worden en strakker en ik hoop hiermee overtollige huid een beetje tegen te gaan. Nu merk ik dat het langzamer gaat (mogelijk door spieropbouw?) maar ik wil sowieso die 16-18 kilo kwijt. Qua eten gaat het dus heel goed, daar ben ik in eerste instantie zoveel mee afgevallen. Als ik nu naar de sportschool ga doe ik het volgende:

  • 20 min 6 km/u lopen op een helling van 10%
  • 10 min roeien
  • verschillende krachtoefeningen zoals hip abductor heet het volgens mij waarbij je je benen naar binnen en buiten duwt, een soort van squatapparaat waar je je benen naar buiten duwt, leg press, buikspieren. De meesten in een set van 1x15, 1x12 en 1x10 waarbij ik het gewicht steeds 5 kilo omhoog doe.

Alleen nu val ik dus niet echt meer af. Heeft iemand van jullie tips?:grin:

Hoe vaak ga je? Ik gok dat het toch door je voeding komt aangezien veel spieropbouw (massa) echt moeilijk te bereiken is voor vrouwen.

Dat je niet meer afvalt heeft mogelijk meer te maken met wat je in de 23u per dag buiten de gym doet dan met je training. Hoe eet je? Ben je verder nog actief of zit je vooral neer gedurende de dag?

@MrFahrenheit en @Pabbles thanks! Door mn eten lijkt me raar, ik heb niets anders gedaan dan ik afgelopen jaar deed, eet gezond en gevarieerd en zorg elke dag voor een calorie tekort. Ik ga 2x in de week naar de sportschool (1x vrij sporten, 1x groepsles zoals bijv kickboksen) en ik dans nog 1x in de week. Dit biedt me wel minder uitdaging dan het sporten op de sportschool maar vind ik gewoon leuk :). Verder heb ik een zittend beroep dus overdag beweeg ik veel minder. Maar ben dus niet meer gaan eten door het sporten :confused:

Heb je je calorie-inname ook verlaagt naarmate je kilo’s verloren hebt? Want als je minder weegt dan destijds moet je nu ook minder calorieën eten om af te kunnen blijven vallen.

2 likes