Fitnesstopic

Nee klopt ook idd!

Mega leuk die resistance bands van grace fit uk, wordt geleverd met gratis cardio aangezien ik m bij ieder apparaat vergeet mee te nemen en dan weer terug moet om m op te halen. Hoop dat ie niet gejat wordt, dan moet ik de heavy in gebruik nemen en vind de medium al vrij pittig :thinking:
Wel mega goeie burn tijdens bijv hip thrust!

3 likes

Haha ja, jij legt eigenlijk precies uit wat ik bedoel. Overal lees ik spieren zijn zwaarder dan vet etc. En dat zal idd wel, maar dat getal moet nog steeds omlaag. Maar dat kan dus wel op deze manier als ik het zo lees?

En thanks voor jullie complimenten, ben er ook blij mee, voel me al heel goed maar heb nu zo de smaak te pakken dat ik echt mijn streefgewicht wil bereiken.

Blijf je wel eenzelfde hoeveelheid calorieƫn verbranden met wandelen als je lichter wordt? Ik wandel redelijk veel, minstens anderhalf uur per dag en wil daarnaast 2 x pw krachttraining doen. Heeft dat wandelen dan ook een positief effect op mijn metabolisme of niet omdat het onder cardio valt?

Heb ook mijn prep tot 2 maanden voor de wedstrijd volgehouden. Was voor bikini fitness overigens. Zou nu misschien wel voor body fitness willen gaan maar misschien eerst nog wat groeien.

1 like

Ik ben geen dokter dus ik durf het niet met 100% zekerheid te zeggen, maar ik denk niet dat het een negatief effect heeft - of toch niet op een merkbaar niveau.
Voor zover ik het begrijp gaat je lichaam zich aanpassen aan het ā€˜stressignaal’ dat het door cardio krijgt, maar wandelen is daarvoor volgens mij niet intensief genoeg. Sowieso heeft cardio in de ruime zin zeker wel zijn nut en is het ook gezond, het is volgens mij gewoon geen goed idee om het als belangrijkste onderdeel van je trainingsroutine te zien. Een paar korte sessies per week of een aantal wandelingen zoals jij doet zijn ideaal denk ik.

Edit: ik had je vraag blijkbaar maar half gelezen. Dat het positief effect heeft op je metabolisme denk ik niet. Je wordt lichter dus zal daardoor wel minder gaan verbruiken, de combinatie met krachttraining is daarom sowieso een goed idee

1 like

Flexxfit :scream:

Hoe lang duurde verzendtijd bij jou? Ben vanaf maart het land uit haha (en heb voor mijn verjaardag gevraagd maar ik weet niet of iemand het gaat geven). Struggles

Besteld :smiley:
Wist niet precies de maat maar contour merlot in xs (was de enige) en hunter green classic in s.

2 likes

Wow, dat is een hele mooie klasse! Ik volg een aantal dames op Insta die aan die klasse meedoen of tot die klasse behoren en vind het best mooi. Net als de wellness klasse, ook supermooi. Aan welke wedstrijd zou je meedoen als ik vragen mag?

1 like

Zou dan volgend jaar zijn; denk dan aan de open Limburgse kampioenschappen want dat is echt een leuke kleine wedstrijd. Of misschien Juliette Bergmann cup.

1 like

Oh ik ben heel benieuwd! Ik hoop voor je dat het gaat lukken. Het is nog wel een jaartje, maar denk dat in prep dat zo voorbij vliegt. Het lijkt me zo’n toffe ervaring. Ik ga ook voor 2020 en zat dan ook te denken aan de JBC. Wellness lijkt me een toffe klasse. Maar goed, ik moet ook dit jaar gaan gebruiken om te bouwen.

1 like

Ik wil weer back on track. Aantal jaar geleden sportte ik 4/5 keer in de week en daarna wel wat minder maar was het wel te onderhouden. Nu inmiddels al weken niet geweest en merk gewoon dat ik bijna al mijn spiermassa kwijt ben (mis mijn kont). Baal er echt van.

Maar het is bij mij wel een beetje alles of niks en het moet ook snel gaan. Zoals toen in die tijd zag ik niet echt verschil maar als ik nu vergelijk met toen… Nu merk ik het pas.

Maargoed het plan is om 2 keer naar de sportschool te gaan. En ik wil van die elastieken aanschaffen dat ik ook thuis wat kan doen.

1 like

week later reageer ik ook eens een x, sorry!!

ik train zelf 3x per week benen, 1 dag focus voorkant benen en 1 dag focus achterkant benen en dan 1 dag een combinatie. Ik heb zelf afgelopen zomer wekelijks getraind met een personal trainer en doe dat nu nog 1x per maand, om het nieuwe schema door te nemen en metingen te doen, dus in principe krijg ik al mn trainingsschema’s van hem. Maar ik vind het ook heel leuk om inspiratie op te doen op instagram en youtube. Beetje nieuwe oefeningen uitproberen en ervaren wat goed voelt, waarmee je goed voelt dat er wat gebeurt met je lichaam, maar ook oefeningen die je uitdagen en niet te makkelijk voelen.

Op het moment heb ik de oefeningen op de volgende manier verdeeld:

Voorkant benen

• barbell squats
  • goblet squats of hack squats
  • leg press gewoon en single leg
  • leg extensions
  • bulgarian split squats
  • walking lunges

Achterkant benen

• stiff leg deadlift met dumbbells
  • hamstring curl
  • cable kick back
  • cable pull through
  • reverse lunges
  • (reverse) hip abduction
  • barbell hip thrust
  • (elevated) barbell glute bridge

En dan voor de 3e dag doe ik gewoon een beetje van beide workouts door elkaar, maar net waar ruimte voor is in de gym. En dan niet iedere week hetzelfde.
Ik heb nu alleen maar even de oefeningen genoemd, maar als je specifieker wil weten hoeveel reps en sets, laat maar weten. Ik heb nu sinds een maand of 2 ook een resistance band toegevoegd aan sommige van de oefeningen en moet zeggen dat dat het ook wel weer wat uitdagender maakt!

2 likes

Hee leuk, ik kom ook al 2,5 jaar bij HAB! Ik ben ook echt supertevreden over ze. Hoewel ik altijd bij Zwier kwam, maar ga er van uit dat de rest net zo kundig is. Kan niet wachten om na mijn zwangerschap weer aan de bak te gaan met hun schema’s

2 likes

Dank voor je uitgebreide antwoord, hier heb ik echt wat aan! Dit klinkt ook wel als een fijne manier om het te verdelen, je kan zo echt veel volume pakken met benen. Doe je dan op de overgebleven dagen nog bovenlichaam?

Ik heb nu geĆÆnspireerd op dit een beetje lopen schuiven in mijn programma. Ik heb dezelfde oefeningen die ik normaal in 3x full body had, verspreid over 4 dagen. 2 dagen bovenlichaam, 2 dagen benen. Nu gewoon eens proberen hoe dat bevalt!

Ja ik doe de andere 2 dagen bovenlichaam. Ik doe de ene dag borst, schouders en rug en de andere dag biceps, triceps en weer rug.

Ben ook heel benieuwd hoe het je gaat bevallen :slight_smile: In ieder geval heel veel succes!!!

1 like

Haha even een hele late reactie, maar dit is mijn trainingsschema momenteel;

Warming up: 10 minuten crosstrainer

Benen/billen:
Leg press
Abductor
Adductor
Squat met een kettlebell, waarbij ik met mijn voeten op een verhoging sta, dan kan ik wat dieper
Glute bridges

Rug/schouders
Latmachine
Reverse fly
Shoulder press

Borst
Chest press

Armen
Bicep curl
Tricep (geen idee meer hoe dit heet haha)

Buik
Plank
Crunch
Leg raises

Daarna nog als cool down 5 minuten op de crosstrainer en 2 minuten stairmaster.
En als laatste rekken en strekken. Ik doe iedere oefening in 3 setjes van 12.

Ik ben wel benieuwd of jullie leuke buikspieroefeningen weten, ik zou graag weer eens wat anders willen doen!

Ik vind de Dead Bug altijd wel fijn, kan je makkelijk aanpassen ook. Dit is de oefening:

Dus armen en benen omhoog en dan laten zakken. Kan je ook doen met gestrekte benen, armen en benen om en om of allebei tegelijk. Zorg dat je onderrug plat op de grond blijft liggen en als je echt advanced ben of zin hebt om stuk te gaan kun je ook nog je hoofd en schouders van de grond halen.

De plank kan je ook makkelijk aanpassen, afwisselend een arm of been de lucht in of je heupen links en rechts naar de grond laten zakken, zoals hier bij #2 https://physicalkitchness.com/10-minute-plank-workout/

Of de Captain Morgan side plank, waarbij je afwisselend je voeten naar je borst brengt. Zie hier: https://www.youtube.com/watch?v=p4DoZMKTI-A

Als je een medicijnbal hebt kun je ook deze doen https://www.acefitness.org/education-and-resources/professional/expert-articles/5289/8-creative-ways-to-use-a-medicine-ball
1, 3 en 7 zijn goed voor je schuine buikspieren

Of als laatste de wood chopper:
https://www.popsugar.co.uk/fitness/photo-gallery/41086115/image/41086098/Low-High-Woodchop, kan met een dumbell, kettlebell of een elastiek
Deze site heeft sowieso wel een aantal buikspieroefeningen: https://www.popsugar.co.uk/fitness/Best-Bodyweight-Core-Exercises-45451431

5 likes

Super! Bedankt voor je uitgebreide reactie :smiley:

2 likes