Ik zit er aan te denken om een abonnement op de fit for free (=dichtst bij) te nemen alleen voor de groepslessen.
Ik heb nog nooit 1 stap in de sportschool gezet en heb het altijd iets engs gevonden.
Is het een aanrader vinden jullie?
Haha herkenbaar. Ik sport sinds begin dit jaar ook bij Fit For Free en het bevalt me best goed. Ik voel me nog wel een loser in de sportschool, maar voel me steeds iets meer op mijn gemak. Ik vind het wel chill dat je onbeperkt naar de groepslessen kan. Nu doe ik bijna wekelijks Pilates en soms Body Balance.
Ah ja dat losergevoel ben ik bang voor ja. Sport jij ook buiten de groepslessen daar?
Je kan gratis een proefles doen om te kijken of het iets is voor jou. Ik doe zelf alleen maar krachttraining dus heb zelf geen ervaring met de groeplessen. Iedereen is ooit eens begonnen. Ik vond het eerst ook echt super eng. Maar uiteindelijk komt iedereen daar gewoon om te trainen.
Ja, ik probeer nu 2x in de week ook krachttraining te doen. Ik heb daar een trainingsschema gekregen voor 3 maanden geloof ik. Dus ik doe nu vooral die oefeningen en sommige die ik er zelf bij bedacht heb. En ik had 10 euro betaald voor een kennismakingsles om de apparaten te leren kennen. Maar bij sommige apparaten weet ik nog steeds niet zeker of ik het goed doe en nu durf ik het niet meer te vragen omdat ik nu al een paar maanden verder ben
Zou leuk zijn als dit Forum Feminarum Fitness zou zijn toch?
Volgt iemand hier vrouwelijke youtubers die zich veel bezig houden met fitness en/of gezonde voeding? Mogen zowel Nederlandse als buitenlandse zijn
Natacha oceane vind ik altijd leuk!
Abby Pollock, voor iets meer inside informatie over oefeningen en de wetenschap erachter, alhoewel natacha daar ook wel op in gaat.
Hanna Oberg, vind haar niet heel leuk of fijn om naar te luisteren, maar de heeft wel goeie workouts!
Megsquats, wel weer heel anders dan de andere 3 van hierboven, maar ook leuk!
Hoi! Ik kom hier even een beetje binnenvallen.
Sinds een maand ben ik weer aan het fitnessen en ik merk dat mijn schoenen (die al 5 jaar oud zijn en amper gebruikt) echt niet goed zitten. Ze zijn te smal. Ik heb echt wel brede voeten en ook nog een hallux valgus aan beide voeten.
Zijn er hier dames (met brede voeten) die mij kunnen adviseren qua schoenen, op welk merk kan ik letten wanneer ik nieuwe ga aanschaffen?
Thanks! Ik ga ze eens checken.
Oh ik vergeet krissy cela nog!
En grace fit uk
Het verschilt nogal. Op maandag doe ik een fitness circuit in groepsles waar het vooral squatten, push-ups, buikspieren en gewichten is. Verder fitness ik nog 2x per week in de Basic Fit en daar is het een combinatie van crosstrainer, hardlopen, traplopen en apparaten. Ik doe dus vanalles, vooral om wat kiloās kwijt te raken op dit moment. Dus het is inderdaad een beetje lastig om daar direct een passende schoen bij te vinden.
Dankjewel voor je uitgebreide reactie!
New Balance heeft schoenen voor bredere voeten! Heb ik zelf niet, maar een kennis van mij wel.
Zijn hier trouwens meer meiden bezig met sterker worden in de compound oefeningen etc? Ik ben er zelf nog niet heel ver mee maar wel steeds gemotiveerder en geĆÆnteresseerder. Zou het wel leuk vinden om hier met anderen over te praten omdat ik de enige ben in mijn eigen omgeving.
Ja ik! Ik ben nu langzaam aan het oefenen met barbell deadlift en barbell squat, vind het echt zooo moeilijk! Probeer vooral verschillende vormen squats tussendoor af te wisselen (goblet squat met db laatst geprobeerd, lukt goed) om wat sterker te worden. Deadlift eerst vooral met dumbbel geoefend en nu bezig met sumo deadlift opbouwen.
Welke compound oefeningen doe jij?
Deadlift, squat, bench press en row.
Ik heb barbell row beetje verwaarloosd dus die kan ik met 30 kg.
Verder kan ik deadlift nu 70 kg, bench press 35, en squat 55.
En squat vind ik wel leuk juist! Maar goed blijven opletten op je houding. Vind bij squat wel leuk dat je daarin nog verschillende variaties hebt.
Met deadlift moet ik oppassen dat ik op het einde toch niet mijn rug boller maak.
Ik doe ze ook! Alleen de row niet. Ik ben nog niet zo lang bezig (en nu even pauze) maar ik zit op deadlift 40, squat 45, bench press 27.5.
Ahh goed bezig! Doe je ook bepaalde isolatie oefeningen of andere dingen in de sportschool? Volg je een schema?
Heb je de jongens nog gezien en gevraagd?
Ik heb een heel algemeen schema, vaak nog met pull ups, hip thrusts, cable kick back/side kick en lunges erbij.