Fitnesstopic


#615

Haha echt he! Ik vind trouwens ChessieKing heel leuk, volg je die? Niet zozeer alleen sport (alhoewel ze wel d’r eigen sportrange heeft bij Sportsdirect en heel veel sport) maar ze is ook helemaal van de bodypositivy en heeft best wel grappige foto’s/videootjes waar ze de draak steekt met Instagram/fitnessinfluencers.

Ja ik lees dus ook die thread op Gurugossiper maar ik vind ze daar wel heel extreem, schrik er altijd best van. Vorige week noemden ze d’r een vadsig wijf met borsten alsof ze net een tweeling had gehad(???) en geven steeds aan dat ze ‘d’r zus niet alleen beter maar ook knapper vinden’ etc etc. Het wordt allemaal zo persoonlijk daar en of het nou jaloezie is of niet, ik zou nooit op die manier over iemand praten.
Ik vind ook niet zo zeer dat ze zich niet zou moeten profileren als ‘fit’ omdat ze iets zwaarder is (want ze ziet er nog steeds suuuuper goed uit en sowieso ook al zou ze dik zijn dan nog kun je dat best combineren met ‘fit’ zijn en een fitte levenstijl hebben en van sporten houden) maar meer dat ze dus duidelijk niet echt een passie heeft voor echt sporten. En dat blijkbaar nog maar 1 keer per maand doet…


#616

Hmmm, haar zus heeft niet zoveel vormen. Dus of het genetisch is of niet idk. Denk als je hard traint voor een booty dat ze niet in twee maanden verdwenen zijn. Als er dan nog meer vet op je spier gaat zitten dan lijkt het ook alleen maar groter.


#617


Haha deze foto zag ik als eerst, mag dr nu al

Vind GG ook echt overdreven hoor meestal!


#618


Deze voor vijf euro gescoord bij de Decathlon, ga ze direct uitproberen!


#619

Ik vind het niet mooi dat de leggings van gracefit helemaal in dr kont zitten. Kan geen 1 foto vinden waarbij ze niks tussen dr bil heeft.


#620

Vandaag schouders, borst en rug getraind.

7min warming up (loopband)

Rug
Straight arm lat pulldown 4x15
Cable face pull 4x12
Single arm cable row 4x12
Single arm lat pulldown 4x15
Dumbbell row 3x12

Schouders
Dumbbell front raise 3x15
Dumbbell lateral raise 3x15 (zittend, fijner voor mn onderrug)
Dumbbell shoulder press 4x8

Borst
Barbell bench press 4x8
Dumbbell chest press 4x12
Squeeze weight press 4x12


#622

Ik ben ziek dus heb al sinds zaterdag niet getraind, komt er deze week ook niet meer van. Damn, eerste week sinds ik ben begonnen dat ik 7 dagen niet ga sporten :sleepy:


#623

Ik voel die dingen altijd zo in mn onderrug, heb je daar geen last van?


#624

Dat voelt zo kut!!! Misschien kan deze video je gerust stellen

En heel veel beterschap!


#626

Oeh die ga ik zo kijken. Lief zeg, dankjewel!


#627

Mmm goed idee! En sta je dan echt in een hoek van 90 graden?


#629

Je moet ongeveer in dezelfde houding staan als wanneer je zou deadliften en de bar tot net boven je knie houdt.


#630

Ja ik moet heel erg wennen om in die deadlift houding niet meteen mn benen teveel te gebruiken en me voornamelijk op mn rug te focussen. Zoals @9000 ook zei, nog een hoop werk aan de winkel :+1:


#631

Misschien kan het helpen om op voorhand specifiek je bovenrug/lats al op te wamen zodat deze spieren al geactiveerd zijn aan het begin van je training?


#632

Ja dat zou wel een goed idee zijn ja, doe ik eigenlijk wel altijd met mn benen, maar nooit met mn rug. Wat voor oefeningen zou jij daar specifiek voor doen?


#633

straight arm lat pull downs bijvoorbeeld, met een licht gewicht. Op zich is het best normaal, ik merk dat veel mensen moeite hebben om hun lats te activeren. Je moet er tijdens de beweging ook bewust mee bezig zijn en echt die mind-muscle connectie maken. Als je de rows uitvoert, duw je schouderbladen dan naar achteren en beneden (weg van je oren), het kan ook helpen om je in te beelden dat je twee sinaasappels onder je oksels hebt die er niet tussenuit mogen vallen :sweat_smile:
Als je leert om je lats echt te gebruiken zal je ook merken dat je opeens meer kan deadliften!


#634

Bedankt zeg!!! Ik ga je tips zeker dit weekend uitproberen, ben heel benieuwd :blush::blush:


#635

succes! Het is soms moeilijk om de juiste cues te geven omdat ieder lichaam anders is, maar hopelijk helpt het!


#636

Het activeren lijkt me sowieso een heel goed begin en heel bewust nadenken en focussen tijdens de oefening. Ik heb zelf een hele holle rug, maar gelukkig geen last van die anterior pelvic tilt, mn houding is verder niks mis mee. Het zorgt er alleen voor dat ik met bepaalde oefeningen, voornamelijk staande, net wat meer aandacht moet hebben voor een rechte rug zonder die onderrug teveel te belasten. Met oefeningen die ik al jaren doe is het allang geen probleem meer, maar die bent over row ben ik altijd een beetje van weggebleven :smirk:


#637

Krullen deze niet om?

Want heb al bandjes maar die krullen om dus neig naar die van grace fit, maar als deze ook werken…