Fitnesstopic

Het verschilt nogal. Op maandag doe ik een fitness circuit in groepsles waar het vooral squatten, push-ups, buikspieren en gewichten is. Verder fitness ik nog 2x per week in de Basic Fit en daar is het een combinatie van crosstrainer, hardlopen, traplopen en apparaten. Ik doe dus vanalles, vooral om wat kilo’s kwijt te raken op dit moment. Dus het is inderdaad een beetje lastig om daar direct een passende schoen bij te vinden.

Dankjewel voor je uitgebreide reactie!

New Balance heeft schoenen voor bredere voeten! Heb ik zelf niet, maar een kennis van mij wel.

1 like

Zijn hier trouwens meer meiden bezig met sterker worden in de compound oefeningen etc? Ik ben er zelf nog niet heel ver mee maar wel steeds gemotiveerder en geïnteresseerder. Zou het wel leuk vinden om hier met anderen over te praten omdat ik de enige ben in mijn eigen omgeving.

Ja ik! Ik ben nu langzaam aan het oefenen met barbell deadlift en barbell squat, vind het echt zooo moeilijk! Probeer vooral verschillende vormen squats tussendoor af te wisselen (goblet squat met db laatst geprobeerd, lukt goed) om wat sterker te worden. Deadlift eerst vooral met dumbbel geoefend en nu bezig met sumo deadlift opbouwen.

Welke compound oefeningen doe jij?

Deadlift, squat, bench press en row.
Ik heb barbell row beetje verwaarloosd dus die kan ik met 30 kg.
Verder kan ik deadlift nu 70 kg, bench press 35, en squat 55.

En squat vind ik wel leuk juist! Maar goed blijven opletten op je houding. Vind bij squat wel leuk dat je daarin nog verschillende variaties hebt.
Met deadlift moet ik oppassen dat ik op het einde toch niet mijn rug boller maak.

Ik doe ze ook! Alleen de row niet. Ik ben nog niet zo lang bezig (en nu even pauze) maar ik zit op deadlift 40, squat 45, bench press 27.5.

Ahh goed bezig! Doe je ook bepaalde isolatie oefeningen of andere dingen in de sportschool? Volg je een schema?

Heb je de jongens nog gezien en gevraagd? :slight_smile:

Ik heb een heel algemeen schema, vaak nog met pull ups, hip thrusts, cable kick back/side kick en lunges erbij.

Hip thrusts is ook wel een lekkere killer haha.
Doe jij de cable kick back aan zo’n kabelstation oid?

Ja! 10 kg 4x12 per been kickback en 5 kg 4x10 per been side kick

Ik heb een miband 3 voor mijn verjaardag gekregen :smiley:

1 like

Jongens wel gezien, maar tegenwoordig staan ze de hele tijd samen met van die 16-jarige broekies die aan het trainen zijn en die irriteren me mateloos, dus ik waag me er niet meer aan.

1 like

Hebben jullie nog wat leuke schema’s voor beginners? Ik sport bij de basic fit Ladies dus een groot aanbod is er niet, maar ik wil wel veel oefeningen doen met barbells en dumbells etc!

Ik doe zelf in het weekend boodschappen voor de hele week, anders heb ik 's avonds niet meer voldoende tijd! Het huishouden doe ik ook in het weekend. Dan kan ik 's avonds na het sporten gewoon lekker chillen.

Bij mij ziet een dag inclusief sporten er ongeveer zo uit:
07:40 - Richting werk
18:30 - Thuis, eten etc.
19:30 - Naar de sportschool
21:00 - Thuis (ik douche bij mijn sportschool)
23:30 - Naar bed

2 likes

Ik heb dit bericht ook geplaatst in wat je even kwijt wilt, maar het is hier misschien beter op z’n plek.

Zijn hier mensen member bij OneFit? Ik wil me aan gaan melden, maar met vriendenkorting zou dat voordelig zijn voor ons allebei.

Hoe ervaren ben je met sporten verder? Weet je hoe je goed bepaalde oefeningen moet uitvoeren etc? Want houding is wel belangrijk! Maar ik wil straks wel wat tips aan je geven voor beginners!

1 like

Op dit moment werk ik parttime bij mijn bijbaan en zoek ik nog een ft-baan dus ik heb best wel veel tijd om te sporten. Ik vind het dan ook heel knap van mensen die naast volledig werken dat kunnen combineren!

Maar ik zou proberen boodschappen te beperken naar 1/2 keer per week als dat mogelijk is voor je, en misschien je trainingen iets inkorten? In een uur kun je ook veel bereiken.

1 like

Ik heb me na mijn berichtje vanmiddag inmiddels ingeschreven bij OneFit! Heel benieuwd wat ik er van ga vinden. Hebben jullie tips/aanraders in Rotterdam of zijn er misschien mensen die samen een lesje willen volgen?

Sorry ik kom nog even zagen over de groepslessen bij fit for free. Ik wil graag een proefles doen maar zijn de lessen zoals bodypump en/of spinning heel heftig? Ik heb op zich een goede conditie maar met hardlopen kun je altijd stoppen als het niet meer gaat. In zo’n les kan dat denk ik niet?