Fitnesstopic

Op dagen dat ik sport:

07:00 wekker
07:30 - 08:45 sporten, douchen en klaarmaken in de sportschool
09:15/09:30 op kantoor
17:30/18:00 thuis
19:00 - 20:00 koken en eten
22:00 naar bed

Boodschappen bestel ik in het weekend. Als je niet wilt of kan bestellen, zou ik in het weekend boodschappen halen voor de hele week. Schoonmaken en opruimen doe ik ook altijd op zondag.

1 like

Je kunt altijd en overal in elke les wel even rust nemen als het niet gaat.

Moet geen probleem zijn hoor! Bij pump pak je de eerste keer gewoon het minimale aan gewichten en bij spinning hoef je de stand van de fiets niet meteen op heel zwaar te draaien. Even bij de docent aangeven dat je voor de eerste keer komt en dan letten ze goed op je houding. Beter dat je de eerste keer voelt alsof je weinig hebt gedaan dan direct te diep gaan. Iedereen heeft een eerste keer!

1 like

Er zitten trouwens ook vaak korte drinkpauzes tussen!

1 like

Ik heb een tijdje gespinned bij fit for free. Het is echt heel intensief, maar je kan gewoon op adem komen als je het niet trekt en niemand die dat boeit.

1 like

Ik doe afrodansen, zwemmen en soms boksen.
Waar zat je qua lessen aan te denken?

Ik wil sowieso gaan boksen en dansen (hiphop/afrodance), en paaldansen lijkt me ook heel leuk om te proberen! Waar boks en dans jij?

Thanks allemaal, hier heb ik wat aan.
Nog een laatste vraag: ik wil absoluut niet gespierd worden maar wil gewoon wat variatie in mijn sporten. Ik tennis nu elke maandagavond en de rest is hardlopen. Welke lessen raden jullie dan wel of juist niet aan?

De bekendere oefeningen zoals Squat, sumo squat en deadlift doe ik (volgens mij) wel goed. Andere oefeningen moet ik nog goed letten op mā€™n houding denk ik. Heb je miss tips hoe je je houding kan verbeteren? Of goede filmpjes die kunnen helpen?

Ik ken mā€™n weg in de sportschool wel, alleen is het krachthonk nog niet heel bekend terrein voor mij, maar die zou ik ook graag willen incorporeren in mijn routine! Heb voornamelijk altijd lesjes gedaan zoals body pump.

Ja voor echt gespierd worden moet je steeds zwaardere gewichten trainen en weinig lichaamsvet hebben wil je daar echt wat van terug gaan zien. Als je meer gaat trainen op uithoudingsvermogen (dus bijv. hogere herhalingen in de setjes met lager gewicht) dan ben je niet zomaar zwaar gespierd.

Ik wil juist wel gespierder worden en sterker worden en ik pak dan hoog gewicht met iets lager aantal herhalingen

Je zou de barbel row kunnen doen, die kan je eerst met stang alleen doen om er aan te wennen) https://www.youtube.com/watch?v=vT2GjY_Umpw&t=113s&frags=pl%2Cwn
(let er op dat je je navel bij wijze van naar de grond duwt, dit helpt voor je houding)

Hip thrust is ook een hele goede voor je billen, dit kan je bijv. met een elastiek doen of een zandzak, wat je zelf prettig vindt.

Verder zou ik er vooral op letten dat je compound oefeningen afwisselt met isolatie oefeningen. De compound oefeningen zijn de grote oefeningen als deadlift, squat, row en bench press. Die kan je het beste aan het begin van je workout doen want vergen veel energie, een hele goede houding en je pakt hier heel veel spieren mee. Met de isolatie oefeningen kun je daarna nog bepaalde gebieden versterken.

Hebben jullie op de sportschool ook een cable station? ik zou op youtube daar filmpjes over opzoeken, daar kun je ontzettend veel oefeningen doen. Ook de leg press machine vind ik een chille, en die wissel ik dan af met beide benen, 1 been duwen en kortere bewegingen maken

1 like

Oh en nog tips voor je houding: als je begint met een oefening echt even de tijd nemen om te kijken hoe je staat: sta ik recht, voeten naast elkaar en niet scheef etc, rug recht, buik aangespannen, voel je je rug op een manier dat niet moet (toch te bol misschien?) etc. Duurt misschien 15 seconden langer voor je begint maar het heeft mij echt geholpen om hier geduldig mee te zijn in plaats van direct aan een gewicht lopen sjorren.

1 like

Ik heb een vraagje aan jullie, want de vrienden van mijn eigen vriend en mijn vriend + ik hebben altijd een eindeloze discussie hierover.
Ik ben een paar jaar terug (3 jaar ongeveer) best veel afgevallen en redelijk strak geworden door vooral mijn uithoudingsvermogen met betrekking tot kracht te trainen, dus veel herhalingen met minder gewicht en dat je die laatste vijf nauwelijks kan doen door verzuring, omdat mijn vriend zei dat dat moest om vooral strakker te worden (en niet per se krachtiger).
Alleen onze vriendengroep zijn er heilig van overtuigd dat je beter weinig herhalingen kan doen met relatief veel gewicht. Ik wil niet groter worden (en vooral niet mijn benen, want het verschil heupen + benen en buik is al vrij groot, mijn buik is altijd vrij plat en zeker als ik ga trainen en mijn benen blijven mijn dikste deel). Nu weet ik het niet meer, vorige jaren hielp het zeker maar ook omdat ik daarbij heel veel afviel (-20kg). Nu wil ik wel 5-7 kg kwijt, maar ik wil vooral lean worden, maar ik wil ook niet voor niets trainen. Jullie advies is heel welkom.

Ik zag iemand iets sturen over pole fitness. Als je het kan doen zeker doen! Echt ontzettend leuk!

1 like

Als je met je voet op die stang drukt komen de stangen met handvatten naar je toe. Ik heb het bijvoorbeeld bij deze: https://www.technogym.com/nl/chest-press-selection-med.html
Dan komen die stangen die je vast moet houden wat naar voren toe, anders zou je zelf heel krampachtig moeten zitten om ze naar voren te kunnen drukken.

@anon95960165 Volgens mij gebruik je bij voorbeeld de bikini body guide van Kayla Itsines enkel een matje en wat gewichten/kettlebells als je die hebt. Die oefeningen zijn helemaal ingesteld om ze thuis ook te kunnen doen.

2 likes

Je kan op YouTube dumbell of kettlebell only workouts zoeken, staan er heel veel op!

Ik kan je evt de bootyburners van Grace Fit mailen als je wilt, heb je ook bijna niks voor nodig!

Natuulek, drop je mail maar ff :blush:

1 like

Dragen jullie handschoenen? Ik heb mega eeltplekken op mā€™n handen door gewichten, en ik heb er geen last van, maar ik pulk er wel onbewust aan en dat is niet goedā€¦

1 like

Ik ben verschrikkelijk zenuwachtig voor mijn allereerste stappen in de sportschool vanavond om te gaan spinnen. Mijn vriend maakte me als eerste bang dat het mega veel zweten wordt en dat ik veeeel water mee moet nemen(??) en daarna zei mijn moeder: oei, je knieƫn. Daar ga je last van krijgen morgen.

Iemand verder nog last minute tips, doā€™s/donā€™ts en wat ik mee moet nemen?