Fitnesstopic


#722

Ah die groene is suuper mooi. Jaloers. Heb nu even een stop want ik heb er te veel. Merlot is ook mooi, net donker genoeg denk ik! Ik heb zelf zo’n huidskleurroze maar 1 kleurtje lichter dan Merlot en als ik dan hip thrusts doe ofzo ziet het er echt uit alsof ik een naakte Sim ben. Heb m sindsdien ook niet meer aangehad.


#723

Love deze vergelijking :joy: helaas past mijn kont niet in die merken hahaha


#724

Wow, dat is een hele mooie klasse! Ik volg een aantal dames op Insta die aan die klasse meedoen of tot die klasse behoren en vind het best mooi. Net als de wellness klasse, ook supermooi. Aan welke wedstrijd zou je meedoen als ik vragen mag?


#725

Zou dan volgend jaar zijn; denk dan aan de open Limburgse kampioenschappen want dat is echt een leuke kleine wedstrijd. Of misschien Juliette Bergmann cup.


#726

Oh ik ben heel benieuwd! Ik hoop voor je dat het gaat lukken. Het is nog wel een jaartje, maar denk dat in prep dat zo voorbij vliegt. Het lijkt me zo’n toffe ervaring. Ik ga ook voor 2020 en zat dan ook te denken aan de JBC. Wellness lijkt me een toffe klasse. Maar goed, ik moet ook dit jaar gaan gebruiken om te bouwen.


#727

Ik wil weer back on track. Aantal jaar geleden sportte ik 4/5 keer in de week en daarna wel wat minder maar was het wel te onderhouden. Nu inmiddels al weken niet geweest en merk gewoon dat ik bijna al mijn spiermassa kwijt ben (mis mijn kont). Baal er echt van.

Maar het is bij mij wel een beetje alles of niks en het moet ook snel gaan. Zoals toen in die tijd zag ik niet echt verschil maar als ik nu vergelijk met toen… Nu merk ik het pas.

Maargoed het plan is om 2 keer naar de sportschool te gaan. En ik wil van die elastieken aanschaffen dat ik ook thuis wat kan doen.


#728

week later reageer ik ook eens een x, sorry!!

ik train zelf 3x per week benen, 1 dag focus voorkant benen en 1 dag focus achterkant benen en dan 1 dag een combinatie. Ik heb zelf afgelopen zomer wekelijks getraind met een personal trainer en doe dat nu nog 1x per maand, om het nieuwe schema door te nemen en metingen te doen, dus in principe krijg ik al mn trainingsschema’s van hem. Maar ik vind het ook heel leuk om inspiratie op te doen op instagram en youtube. Beetje nieuwe oefeningen uitproberen en ervaren wat goed voelt, waarmee je goed voelt dat er wat gebeurt met je lichaam, maar ook oefeningen die je uitdagen en niet te makkelijk voelen.

Op het moment heb ik de oefeningen op de volgende manier verdeeld:

Voorkant benen

  • barbell squats
  • goblet squats of hack squats
  • leg press gewoon en single leg
  • leg extensions
  • bulgarian split squats
  • walking lunges

Achterkant benen

  • stiff leg deadlift met dumbbells
  • hamstring curl
  • cable kick back
  • cable pull through
  • reverse lunges
  • (reverse) hip abduction
  • barbell hip thrust
  • (elevated) barbell glute bridge

En dan voor de 3e dag doe ik gewoon een beetje van beide workouts door elkaar, maar net waar ruimte voor is in de gym. En dan niet iedere week hetzelfde.
Ik heb nu alleen maar even de oefeningen genoemd, maar als je specifieker wil weten hoeveel reps en sets, laat maar weten. Ik heb nu sinds een maand of 2 ook een resistance band toegevoegd aan sommige van de oefeningen en moet zeggen dat dat het ook wel weer wat uitdagender maakt!


#729

Ik heb altijd fanatiek aan krachttraining gedaan maar het laatste jaar is er zo weinig van gekomen door mijn reizen, verhuizen, studie etc. Bij mij is het ook altijd alles of niets, dus of voeding on point en 3/4/5x per week trainen of elke avond luieren op de bank en me volproppen met zooi. Heb nu eindelijk tijd en een fijne gym gevonden in mijn nieuwe woonplaats en ik heb zoveel zin om weer te gaan knallen om er nog enigszins oke uit te zien voor de zomer! Ik ga trouwens ook regelmatig naar Health Advies Breda voor gratis voedings- en trainingsschema’s, echt een aanrader!
Lijkt me trouwens super gaaf om ooit eens aan een bikini fitness wedstrijd mee te doen maar daar is shape-wise nog lang geen sprake van haha


#730

Heeft iemand een goed filmpje/workouts die ik thuis kan doen? Trek een groepsles even niet, maar kan natuurlijk wel thuis even een uurtje bezig.


#731

Leuk dat je naar HAB gaat! Ik ben er ook een keer of 2 geweest maar ik ben even zwartwit als jij qua trainen en het ging een tijdje niet meer goed en daarom ook niet meer langs geweest.
Houd je je streng aan je voedingsschema?


#732

Hee leuk, ik kom ook al 2,5 jaar bij HAB! Ik ben ook echt supertevreden over ze. Hoewel ik altijd bij Zwier kwam, maar ga er van uit dat de rest net zo kundig is. Kan niet wachten om na mijn zwangerschap weer aan de bak te gaan met hun schema’s


#733

Ahh ja vervelend is dat eigenlijk he! Ja ik heb me er wel altijd goed aan gehouden in de periodes dat ik serieus bezig was. Ik zorgde er wel steeds voor dat ik er dingen in had staan die ik lekker vond en ik wilde er elke week een cheatmeal in, dan is het een stuk makkelijker om je er aan te houden! Soms als ik het beu was rekende ik de macro’s uit en koos ik zelf hoe ik het invulde met voeding.


#734

Wat leuk! Ik heb nu al mijn derde ‘coach’ omdat mijn vorige twee weg zijn gegaan maar tot nu toe zijn ze alle drie heel goed bevallen dus dat komt vast goed!


#735

Ik zou je mijn BBG ebook van Kayla Itsines wel kunnen doorsturen als je die zou willen!


#736

Dank voor je uitgebreide antwoord, hier heb ik echt wat aan! Dit klinkt ook wel als een fijne manier om het te verdelen, je kan zo echt veel volume pakken met benen. Doe je dan op de overgebleven dagen nog bovenlichaam?

Ik heb nu geïnspireerd op dit een beetje lopen schuiven in mijn programma. Ik heb dezelfde oefeningen die ik normaal in 3x full body had, verspreid over 4 dagen. 2 dagen bovenlichaam, 2 dagen benen. Nu gewoon eens proberen hoe dat bevalt!


#737

Ja ik doe de andere 2 dagen bovenlichaam. Ik doe de ene dag borst, schouders en rug en de andere dag biceps, triceps en weer rug.

Ben ook heel benieuwd hoe het je gaat bevallen :slight_smile: In ieder geval heel veel succes!!!


#738

Haha even een hele late reactie, maar dit is mijn trainingsschema momenteel;

Warming up: 10 minuten crosstrainer

Benen/billen:
Leg press
Abductor
Adductor
Squat met een kettlebell, waarbij ik met mijn voeten op een verhoging sta, dan kan ik wat dieper
Glute bridges

Rug/schouders
Latmachine
Reverse fly
Shoulder press

Borst
Chest press

Armen
Bicep curl
Tricep (geen idee meer hoe dit heet haha)

Buik
Plank
Crunch
Leg raises

Daarna nog als cool down 5 minuten op de crosstrainer en 2 minuten stairmaster.
En als laatste rekken en strekken. Ik doe iedere oefening in 3 setjes van 12.

Ik ben wel benieuwd of jullie leuke buikspieroefeningen weten, ik zou graag weer eens wat anders willen doen!


#739

Ik vind de Dead Bug altijd wel fijn, kan je makkelijk aanpassen ook. Dit is de oefening:

Dus armen en benen omhoog en dan laten zakken. Kan je ook doen met gestrekte benen, armen en benen om en om of allebei tegelijk. Zorg dat je onderrug plat op de grond blijft liggen en als je echt advanced ben of zin hebt om stuk te gaan kun je ook nog je hoofd en schouders van de grond halen.

De plank kan je ook makkelijk aanpassen, afwisselend een arm of been de lucht in of je heupen links en rechts naar de grond laten zakken, zoals hier bij #2 https://physicalkitchness.com/10-minute-plank-workout/

Of de Captain Morgan side plank, waarbij je afwisselend je voeten naar je borst brengt. Zie hier: https://www.youtube.com/watch?v=p4DoZMKTI-A

Als je een medicijnbal hebt kun je ook deze doen https://www.acefitness.org/education-and-resources/professional/expert-articles/5289/8-creative-ways-to-use-a-medicine-ball
1, 3 en 7 zijn goed voor je schuine buikspieren

Of als laatste de wood chopper:
https://www.popsugar.co.uk/fitness/photo-gallery/41086115/image/41086098/Low-High-Woodchop, kan met een dumbell, kettlebell of een elastiek
Deze site heeft sowieso wel een aantal buikspieroefeningen: https://www.popsugar.co.uk/fitness/Best-Bodyweight-Core-Exercises-45451431


#740

Super! Bedankt voor je uitgebreide reactie :smiley:


#741

Ik heb echt een haat liefde verhouding met mijn fitness.
Per jaar betaal ik in totaal maar 100 euro (!) inclusief groepslessen en kortingen bij andere sportaanbieders in de beurt.
Maar daar staat wel tegenover dat de parkeerplaats àltijd vol is, omdat daar ook alle hockeymoeders parkeren die op de velden ernaast moeten zijn, soms komen er middelbare schoolklassen opeens ook sporten als een soort LO (?) en sinds kort organiseren ze ook een soort groepslessen midden in de fitness area, waardoor er veel apparaten 30/60 min. niet gebruikt kunnen worden terwijl het al druk is :sweat_smile:
Regelmatig kwijl ik op websites van Daid Lloyd en andere fancy sportscholen, maar dan bedenk ik me dat ik maar 8 euro nogwat per maand betaal èn ik heb onlangs een nieuw jaarabo afgesloten dus overstappen zit er ff niet in :crazy_face: