Fitnesstopic

Ik gebruik creatine! Het is naast magnesium (op doktersvoorschrift) het enige supplement dat ik gebruik.

1 like

Je drinkt het na de training? Ik was eigenlijk van plan het voor de training te drinken, maar ik zag inderdaad al staan dat het voor, tijdens en na kan. Waarom neem jij het na?

En merk je dat het je helpt, de creatine? Ik gebruik ook op advies van de dokter magnesium, wat een heerlijkheid nooit meer kramp snachts!!!

Ja! Heb in het verleden wel eens andere supplementen gebruikt, maar nooit echt een effect gemerkt. Bij creatine merk ik dat ik tijdens crossfitworkouts net iets harder kan gaan en ik merk het ook aan mijn kracht (ik kan nu bijvoorbeeld sets van 3 of zelfs 5 met wat voordien mijn 1 rep max was)

1 like

Voor herstel dus. Iets anders doet het voor mij niet, dus voor de training maakt het niet uit. Een shot espresso is voldoende voor mij dan haha.

1 like

Ik kwam dus echt ontzettend aan van creatine! Ik lees nu dat dat komt omdat je water vasthoudt. Ik schrok echt van mijn uiterlijk toen dus ben er gelijk mee gestopt. Ik slik nu BCAA, een aantal aminozuren en ik zorg dat ik 1.5/2 gram per kg lichaamsgewicht aan proteine binnenkrijg. Het helpt naar mijn mening wel iets, maar doet geen wonderen.

1 like

Ik heb proef verpakkingen whey protein bij myprotein besteld: smooth chocolate, chocolate Brownie, salted caramel, Coffee caramel, vanilla, natural vanilla en blueberry cheesecake. Ik ben benieuwd. Iemand een mening over protein poeders?

misschien onpopulaire mening maar ik vind dat mensen vaak te veel belang hechten aan supplementen.
Zo vaak komen mensen net een week naar de gym en is het eerste wat ze vragen: welke supplementen zou ik best nemen? Of zien ze iemand met een goed lichaam en in plaats van te vragen hoe die persoon eet of traint vragen ze welke whey etc hij/zij neemt. Als je in de eerste plaats zorgt voor een gezond, gebalanceerd eetpatroon en een trainingsschema dat je CONSISTENT kan volhouden en goede nachtrust ben je al voor 95% daar. Zit je training, voeding & herstel helemaal top en wil je kijken wat je nog meer zou kunnen doen om vooruitgang te boeken, dan kunnen supplementen eventueel helpen, maar verwacht geen grootse effecten. Van alle supplementen die ik ooit gebruikt heb kan ik nu in retrospect zeggen dat 90% gewoon geldverspilling was.

EDIT: ik lijk mezelf nu een beetje tegen te spreken met mijn eerdere bericht, maar van alle supplementen die er zijn vind ik creatine de meest nuttige. Is ook een van de meest onderzochte supplementen en bevat in het algemeen geen rare smaakstoffen of vulmiddelen. Ja je spieren houden meer vocht vast (dus je komt misschien 1 of 2 kilo bij) maar dit verdwijnt ook weer als je stopt. Als je er dus bijvoorbeeld strak wil uitzien in bikini op vakantie stop je gewoon 2 weken van tevoren met de creatine en verdwijnt het vocht vanzelf

6 likes

Je hebt gelijk vind ik hoor. Met een gevarieerd voedingspatroon heb je eigenlijk geen supplementen nodig. Ik eet zelf plantaardig, dus heb opgezocht waar welke aminozuren in zitten en welke ik tekort zou kunnen komen, die slik ik nu. Maar je weet natuurlijk nooit zeker of je die wel tekort komt, dus het blijft meer een marketing ding natuurlijk.

1 like

Ja die heb ik wel eens geprobeerd, wel echt al 3 jaar geleden, maar ik vond ze echt miiiieeeeerzoet!!! Lossen goed op, geen klontjes, en wel lekkere substantie, maar voor mij persoonlijk vond ik de smaken echt te zoet. Nou vind ik heel veel whey poeders veel te zoet en drink ik eigenlijk alleen die van optimum nutrition omdat die zo’n lichte smaak heeft, dus kan ook aan mij liggen!

Hahah kutzooi ben denk ik nu al mn grace fit resistance band kwijt :joy::sob: zo maar ff kijken of ie nog ergens in de gym ligt

Ja mijn betoog geldt natuurlijk minder voor mensen die plantaardig eten. Ik ben er te weinig in thuis, maar kan me voorstellen dat het dan veel moeilijk is om alle voedingsstoffen binnen te krijgen via gewone maaltijden, je zal er in elk geval op een heel bewuste manier mee moeten omgaan.

1 like

Een bolle rug is eigenlijk niet fout. Een holle rug is veel erger…

Zijn er meiden hier ervaring hebben met de gracefitguides? Afvallen is leuk, maar wil mn booty terug :yum:

Ik heb sinds 2 weken een abonnement op de sportschool en nu kom ik er achter dat ik alleen maar hele lelijke en niet-professionele sportkleding heb. Voor het hardlopen dat ik elke 2 dagen doe gebruik ik nu bijvoorbeeld altijd zo’n gewone zwarte kledinglegging van de h&m en een gewoon katoenen t-shirt van de Hema met daaronder mijn normale beugelbeha (ik heb echt heel weinig borst dus weinig tot geen last van op en neergaande borsten). Dit kan eigenlijk echt niet voor in de sportschool kom ik nu achter.
Er is alleen zoveel keus als het gaat om leuke en goede sportkleding dat ik niet weet waar ik moet beginnen. Heb er eerlijk gezegd ook niet echt geld voor over gehad tot nu toe merk ik, maar nu dat ik elke week de instructrices zie kan ik wel echt kwijlend kijken naar die mooie sportoutfits die zij dragen.

Is er hier toevallig iemand die iets van een beginnersschema oid wil delen? Ik doe nu 1 a 2 keer in de week een lesje bij de sportschool, maar soms heb ik geen zin in die les of wil ik een extra keer gaan en dan loop ik daar als een kip zonder kop door de sportschool. Op youtube heb ik wel veel video’s gekeken, maar die zijn vaak al gevorderd en ik weet bijvoorbeeld niet eens welk gewicht goed zou zijn voor de oefening. De sportschool bestaat ook nog niet zo lang, dus schema’s enz maken ze nog niet zelf

Ja heel graag, dank je!
Lukt dat via pb of zal ik mijn email geven?

1 like

Thank you!

Zou je die ook naar mij willen sturen? Ik vraag me altijd af wat ik nou eigenlijk aan het doen ben in de sportschool :woman_shrugging:

Ai is dat niet heel irritant met zweten? Stap gewoon naar de eerste beste sportwinkel, intersport, perry, of sportmerk, en zoek een t-shirtje, een tight, en een sportbeha. Katoen wordt onwijs nat van het zweet en sportkleding houd je lichaam droger. Minder kans op schuurplekken en nare geurtjes! Een sportbeha is voor elke vrouw noodzakelijk omdat je borsten meer bewegen dan je denkt. Ook qua bewegingsvrijheid. Een sportbeha sluit veel beter aan op je lichaam zodat je veel vrijer kunt bewegen zonder dat er iets verschuift.

3 likes