Fitnesstopic

Thanks!
Ik zweet heel weinig dus wellicht dat ik er daarom niet eerder om gekomen ben.

@Evi-lena een sportbh zou ik zeker aanschaffen! Zéker voor het hardlopen! Als je geen grote boezem hebt kan je bijvoorbeeld ook die van de h&m gebruiken, niet duur en vaak wel leuk van design

1 like

Ik ben ook lid van de itty bitty titt committee maar een sportbh is echt fijn. Vooral omdat die beugel niet irriteert als je bepaalde bewegingen maakt en het zit wat beter om je lichaam heen. Je kan dan gewoon een minder ondersteundende sportbh kopen (bijv yoga bh’s). Ik heb een paar echte sportbh’s maar ik heb sinds kort ook padded topjes (soort van calvin klein bh maar dan met padding) van de primark die ook heel fijn zijn hiervoor.

1 like

Volgen jullie trouwens een beetje leuke/motiverende fitness vloggers of instagrams? Ik vind het altijd wel leuk om te kijken vooral naar echt de oefeningen

Natacha Oceane en Optima Vita vind ik leuk. Ze hebben er allebei een realistische kijk op, wetenschappelijk onderlegde adviezen, en komen over alsof ze eerlijk zijn naar volgers toe.

Meer tips zijn ook hier welkom!

2 likes

Linn Lowes en Katie Crewe zijn leuk en informatief vind ik

2 likes

Bela fernandez, Linn lowes, Gracefit, Natacha Oceane, Bethany Tomlinson, Hanna Öberg, Stephanie Buttermore, Jeff Nippard. Voor de leuk Diede Joosten en Sam Hoogland. :grin:

1 like

The DOMS is real :confounded::+1:

Ahhh hier word ik heeeel hebberig van ja. Valt het gewoon true to size? Ik ben maar 1,65m

Oeh bedankt voor de tip! Ben gelijk gaan kijken, deze zien er heerlijk uit!

1 like

Misschien hoort het hier niet helemaal thuis maar ik train nu sinds (jawel) 1 week mijn kont en buik spieren. Ik wil een dikkere bil en een platte buik en ik ben er misschien een beetje in doorgeslagen.
Ik doe 10 tot 20 min s ochtends voor mijn werk en na mijn werk weer oefeningen zonder gewichten.
Gisteren heb ik het 4 x gedaan verspreid over de dag en ik kan nu amper lopen.
Mijn kont doet ontzettend pijn kan niet meer op mijn knieen zitten en hoesten of lachen probeer ik ook maar te vermijden.
Is het nu beter om even niks te doen of gewoon lekker doorgaan ? want ik heb gewoon nu alweer zin om morgen ochtend weer verder te gaan aangezien ik serieus al een kleine verandering zie.
Heb eindelijk motivatie en ben bang dat als ik nu weer stil ga zitten ik inkak en geen zin meer heb ofzo…

Rust is echt belangrijk voor je spieropbouw! Meestal als ik echt spierpijn heb in een bepaalde spiergroep die ik voor die dag gepland heb staan stel ik m uit en train ik iets anders. Vier keer per dag trainen lijkt me niet echt effectief, je kunt beter een schema opstellen waarbij je bijvoorbeeld 4 dagen per week benen/billen en buik traint maar ook genoeg rustdagen hebt.

1 like

Ja vond het ook al iets to much maar zal morgen en overmorgen maar even niks doen en dan gewoon langzaam opbouwen

Ah, trouwens nog even een goede tip! Op gymjunkies.nl staan heel veel best oude schema’s, dus de favoriete leg/shoulder day van bepaalde vrouwen.

Vooral het legs/booty schema van Liz en het shoulders/arms schema van Branca is echt heel erg goed. ik volg het niet helemaal precies omdat ik ook wat andere dingen leuk vind (zo doe ik standaard back squats op legday en military press op shoulder day en die zitten er niet in) maar ik vind het echt hele fijne schema’s als je even niet weet wat je wil/geen inspiratie hebt!

2 likes

Heeft iemand hier toevallig het PWR schema van Sweat (Kayla Itsines) gevolgd? Ben benieuwd of dat wat is. Zie er wel goede resultaten van op hun Instagram, maar ik hoor toch liever “echte” meningen.

Nou ben ik benieuwd welke oefeningen dit zijn?

1 like

Hahahah hier ben ik dus ook nog steeds benieuwd naar @Diederik hoe gaat het met de ass, kan je alweer een beetje zitten, hoesten en lachen?

1 like

Hoeveel oefeningen doen jullie ongeveer per keer? En hoevaak trainen jullie per week?
Als ik bijv op instagram of youtube kijk, dan zie ik vaak dat ze maar 5 of 6 oefeningen doen. Is dat dan wel voldoende voor een effectief resultaat? Ik train vaak een uurtje tot 1,5 uur.

Dat klopt ook. Ik ga vaker voor isolatie oefeningen dan compound. Zelf heb ik niet echt het idee dat squats/deadlifts iets doen voor mijn billen. Bij bijv lunges en hipthrust voel ik het wel. Zelf probeer ik 2x upperbody en 2x benen (focus op glutes).

Ik heb best vaak na het sporten last van mijn knie en in mijn spieren. Dat laatste is nogal logisch maar voor mijn knieën ben ik een beetje bang omdat je die uiteraard goed kunt beschadigen als je het verkeerd doet. Kan dit ook gewoon spierpijn zijn of is het goed om hier toch iemand naar te laten kijken? Ik heb ook zooltjes en sowieso wel al snel last van mijn voeten, knieën en heupen maar sterkere spieren zouden daar bij kunnen helpen vandaar dat ik wel graag door wil gaan met krachttraining.