Fitnesstopic


#782

Ik doe afrodansen, zwemmen en soms boksen.
Waar zat je qua lessen aan te denken?


#783

Bedankt voor de antwoorden! De sportschool is een kwartiertje van mijn huis dus vandaar dat ik meestal wel 1,5 uur sporten in totaal pak om ook de ‘reistijd’ in te bouwen.
Ik denk dat inderdaad beter boodschappen plannen, vooruit koken en/of boodschappen bestellen al een hoop doet! Mijn vriend sport even vaak als ik en we wonen praktisch samen, maar hij is altijd later klaar met werk dus ik vind het zelf altijd geen winst opleveren om hem boodschappen te laten doen doordeweeks, omdat we dan (nog) later eten. Voorheen deden we dagelijks boodschappen en besloten we dus pas op de dag zelf wat we wilden eten, daar moeten we nu eigenlijk echt vanaf.
Thanks!


#784

Ik wil sowieso gaan boksen en dansen (hiphop/afrodance), en paaldansen lijkt me ook heel leuk om te proberen! Waar boks en dans jij?


#785

Jawel kan wel! Je kunt gewoon lagere gewichten pakken bij bodypump of zonder gewichten de oefeningen doen. Heel heftig is het niet, wel als je zware gewichten pakt. Gewoon een keertje proberen :slight_smile: Anders doe je eens een lesje BBB oid dat is minder heftig dan bodypump.


#786

Thanks allemaal, hier heb ik wat aan.
Nog een laatste vraag: ik wil absoluut niet gespierd worden maar wil gewoon wat variatie in mijn sporten. Ik tennis nu elke maandagavond en de rest is hardlopen. Welke lessen raden jullie dan wel of juist niet aan?


#787

Je wordt gelukkig niet zomaar gespierd. Daar is best wat voor nodig. Maar je kan het ook bij lichte gewichten houden als je daar bang voor bent


#788

De bekendere oefeningen zoals Squat, sumo squat en deadlift doe ik (volgens mij) wel goed. Andere oefeningen moet ik nog goed letten op m’n houding denk ik. Heb je miss tips hoe je je houding kan verbeteren? Of goede filmpjes die kunnen helpen?

Ik ken m’n weg in de sportschool wel, alleen is het krachthonk nog niet heel bekend terrein voor mij, maar die zou ik ook graag willen incorporeren in mijn routine! Heb voornamelijk altijd lesjes gedaan zoals body pump.


#789

Ja voor echt gespierd worden moet je steeds zwaardere gewichten trainen en weinig lichaamsvet hebben wil je daar echt wat van terug gaan zien. Als je meer gaat trainen op uithoudingsvermogen (dus bijv. hogere herhalingen in de setjes met lager gewicht) dan ben je niet zomaar zwaar gespierd.

Ik wil juist wel gespierder worden en sterker worden en ik pak dan hoog gewicht met iets lager aantal herhalingen


#790

Je zou de barbel row kunnen doen, die kan je eerst met stang alleen doen om er aan te wennen) https://www.youtube.com/watch?v=vT2GjY_Umpw&t=113s&frags=pl%2Cwn
(let er op dat je je navel bij wijze van naar de grond duwt, dit helpt voor je houding)

Hip thrust is ook een hele goede voor je billen, dit kan je bijv. met een elastiek doen of een zandzak, wat je zelf prettig vindt.

Verder zou ik er vooral op letten dat je compound oefeningen afwisselt met isolatie oefeningen. De compound oefeningen zijn de grote oefeningen als deadlift, squat, row en bench press. Die kan je het beste aan het begin van je workout doen want vergen veel energie, een hele goede houding en je pakt hier heel veel spieren mee. Met de isolatie oefeningen kun je daarna nog bepaalde gebieden versterken.

Hebben jullie op de sportschool ook een cable station? ik zou op youtube daar filmpjes over opzoeken, daar kun je ontzettend veel oefeningen doen. Ook de leg press machine vind ik een chille, en die wissel ik dan af met beide benen, 1 been duwen en kortere bewegingen maken


#791

Oh en nog tips voor je houding: als je begint met een oefening echt even de tijd nemen om te kijken hoe je staat: sta ik recht, voeten naast elkaar en niet scheef etc, rug recht, buik aangespannen, voel je je rug op een manier dat niet moet (toch te bol misschien?) etc. Duurt misschien 15 seconden langer voor je begint maar het heeft mij echt geholpen om hier geduldig mee te zijn in plaats van direct aan een gewicht lopen sjorren.


#792

Ik heb een vraagje aan jullie, want de vrienden van mijn eigen vriend en mijn vriend + ik hebben altijd een eindeloze discussie hierover.
Ik ben een paar jaar terug (3 jaar ongeveer) best veel afgevallen en redelijk strak geworden door vooral mijn uithoudingsvermogen met betrekking tot kracht te trainen, dus veel herhalingen met minder gewicht en dat je die laatste vijf nauwelijks kan doen door verzuring, omdat mijn vriend zei dat dat moest om vooral strakker te worden (en niet per se krachtiger).
Alleen onze vriendengroep zijn er heilig van overtuigd dat je beter weinig herhalingen kan doen met relatief veel gewicht. Ik wil niet groter worden (en vooral niet mijn benen, want het verschil heupen + benen en buik is al vrij groot, mijn buik is altijd vrij plat en zeker als ik ga trainen en mijn benen blijven mijn dikste deel). Nu weet ik het niet meer, vorige jaren hielp het zeker maar ook omdat ik daarbij heel veel afviel (-20kg). Nu wil ik wel 5-7 kg kwijt, maar ik wil vooral lean worden, maar ik wil ook niet voor niets trainen. Jullie advies is heel welkom.


#793

Ik zag iemand iets sturen over pole fitness. Als je het kan doen zeker doen! Echt ontzettend leuk!


#794

Sommigen van die krachtapparaten hebben zo’n gekke hendel en dan zie je mensen eerst altijd een stamp op dat ding geven met hun voet en dan gaan ze dat apparaat gebruiken. Waar is dat gestamp op die hendel eigenlijk voor?


#795

Hebben jullie tips voor schema’s/apps als je maar weinig apparatuur tot je beschikking hebt? Ik heb een gratis sportschooltje waar ik heen kan maar het enige wat ze daar hebben zijn dumbbells, een bankje en wat kettlebells. En ook wel cardioapparaten trouwens. Ik heb nu even geen geld over om weer naar een normale sportschool te gaan waar ik altijd alleen maar groepslessen of apparaten deed.


#796

Als je met je voet op die stang drukt komen de stangen met handvatten naar je toe. Ik heb het bijvoorbeeld bij deze: https://www.technogym.com/nl/chest-press-selection-med.html
Dan komen die stangen die je vast moet houden wat naar voren toe, anders zou je zelf heel krampachtig moeten zitten om ze naar voren te kunnen drukken.

@Nairobi Volgens mij gebruik je bij voorbeeld de bikini body guide van Kayla Itsines enkel een matje en wat gewichten/kettlebells als je die hebt. Die oefeningen zijn helemaal ingesteld om ze thuis ook te kunnen doen.


#797

Ah thanks!


#798

Ohja dankje, die heb ik nog wel ergens!


#799

Je kan op YouTube dumbell of kettlebell only workouts zoeken, staan er heel veel op!


#800

Ik kan je evt de bootyburners van Grace Fit mailen als je wilt, heb je ook bijna niks voor nodig!


#801

Oh als je dat wilt doen zou wel chill zijn! Ik pm je m’n mailadres wel even