Fitnesstopic

In je knieën zitten geen spieren. Ik gok op overbelasting.

Edit: mijn vader heeft hier verstand van en ik had met sporten last van mijn knieën. Hij zei gaat vanzelf over, maar dat gebeurde niet helaas.

1 like

Bij mij is het na een paar dagen wel vanzelf overgegaan, maar ik heb het dus sowieso wel snel.

Ja ik denk dat je niet veel nieuwe informatie krijgt. Ze zullen niet echt gaan kijken denk ik, meer aangeven of het vanzelf overgaat of dat je moet minderen. Je kan het altijd proberen! Al gegoogled?

Offtopic: ik moet nu gaan sporten maar zit op de bank op werk uit te stellen na mijn koffie omdat ik geen zin heb :’)

1 like

Sowieso gaan want je voelt je daarna vast trots!

Oke ik ga nu!

1 like

Iemand fabletics geprobeerd?

REVIEW

Ik ben 178 cm lang en mijn broekmaat is W28/L32-34

Flexxfit legging classic hunter green maat S

  • De stof voelt als katoen en niet zo een glad sportstofje zeg maar.
  • Het heeft een extra paneel bij je kruis maar ik vind het een klein cameltoe gehalte hebben.
  • Na een paar keer gebruiken zie ik al pluisjes bij de heupen (barbell) en knieen (mini band).
  • Squat proof maar je ziet wel onderbroeklijnen qua dikte zeg maar.
  • Sweat proof tot zover wel, maar ik zweet niet zo.
  • Ik heb niet echt curves, maar de broek zit strak bij mijn bovenbenen en los bij mijn taille waardoor hij steeds afzakt.
  • De broek komt een aardig stukje boven mijn enkels.
  • Als ik hem opgetrokken hebt vind ik de high waist erg mooi en zien mijn billen er goed uit
  • Hele mooie kleur
  • Wassen gaat prima
    Cijfer: 6/10, als de broek langer was en de maat goed zou zitten zou het een 7.5/10 zijn

Flexxfit heart contour in mystic merlot in maat xs

  • De stof voelt als katoen en niet zo een glad sportstofje zeg maar.
  • Het heeft een extra paneel bij je kruis maar ik vind het een klein cameltoe gehalte hebben.
  • Na een paar keer gebruiken zie ik al pluisjes bij de heupen (barbell) en knieen (mini band).
  • Squat proof maar je ziet wel onderbroeklijnen qua dikte zeg maar.
  • Sweat proof tot zover wel, maar ik zweet niet zo.
  • Past goed bij de bovenbenen maar wurgt mijn taille een beetje (zakt iets af)
  • De broek komt een aardig stukje boven mijn enkels.
  • De broek ziet er prachtig uit met al die lijnen
  • Goede billen
  • Het zakje is geweldig
  • Wassen gaat prima
    Cijfer: 6,5/10 als de broek langer was en de maat goed zou zitten zou het een 8/10 zijn

Flying tiger massage roller (peach)

  • Lekker hard
  • Te klein
  • Rolt niet lekker
  • Goedkoop
    Cijfer: 4/10

Gracefit booty band medium (grey):

  • Mooie kleur
  • Goede sterkte (heb je van die rubberen dan is dit ongeveer sterkte hard)
  • Goede kwaliteit
  • Voelt lekker aan
  • Blijft goed zitten
  • Prijs is aan de hoge kant maar ze zijn super fijn en grace is leuk (Je kan een bundel kopen)
    Cijfer: 8/10

Gracefit booty band heavy (peach):

  • Mooie kleur
  • HEAVY HEAVY HEAVY, kan er amper mee squatten. Kom bijna niet naar beneden. Crab walk zijn ook echt cm’s
  • Goede kwaliteit
  • Voelt lekker aan
  • Blijft goed zitten
  • Prijs is aan de hoge kant maar ze zijn super fijn en grace is leuk (Je kan een bundel kopen)
    Cijfer: 7/10 (nu nog te sterk voor mij)

Gracefit ankle straps (peach):

  • Zitten comfortabel
  • Goede kwaliteit
  • Mooie kleur (ik wilde zwart maar ze waren uitverkocht)
  • Ze zitten bij op het strakst nog steeds niet aansluitend
  • Je krijgt er twee
  • Je kan in een bundel kopen
  • Overpriced (ze staan voor een paar euro op ali en ik denk niet dat het veel zal schelen)
    Cijfer: 6/10

Myprotein Impact whey protein (in shake met melk)
Coffee caramel: 5/10, bweh
Salted caramel: 8/10 heel lekker, smaakt naar hopjesvla
Natural vanilla: 7/10 smaakt naar vanille milkshake maar veel klontjes
Vanilla: 8/10 lekker! Niet te zoet maar lekker zacht
Chocolate brownie: 6/10 het brownie gedeelte is niet zo. Prima te doen
Chocolate smooth: 6/10 Smaak is lekker maar ik vind het te zoet
Blueberry cheesecake: 7/10 erg lekker, maar ik denk dat dit snel niet meer lekker is als je het vaker drinkt.

7 likes

Wat zijn nou echt goede oefeningen/stretches om je kuitspieren langer te maken? Ik ben erachter gekomen dat ik echt hele korte kuitspieren heb, het mag niet eens een squat heten als ik er eentje probeer te doen.

1 like

De kans is groot dat je een probleem hebt met enkelmobiliteit (kuiten kunnen hier mogelijk een oorzaak van zijn). Op deze pagina staat een test die je kan doen en oefeningen om de mobiliteit te verbeteren: https://www.t-nation.com/training/the-5-step-ankle-mobility-fix

Edit: zal voor het gemak de ‘asssment’ even hier zetten: ga zonder schoenen in een lunge zitten met je gezicht naar een muur. Je voorste voet staat op 1 vuistlengte afstand van de muur. Beweeg nu je voorste knie zo ver mogelijk naar voren zonder met je hiel van de grond te komen. Als je de muur kan raken met je knie betekent dit dat er geen problemen zijn met de mobiliteit van je enkels. Als je de muur niet raakt dan betekent dit dat je me oa squats sowieso beperkt zal worden in je range of motion.

2 likes

Ik heb dit ook en mij fysio adviseerde me om consequent elke dag goed te rekken. Hij zei ook als tip om het onder de douche te doen want dan gaat het makkelijker. Ik doe het nog steeds bijna elke dag. Ik doe o.a. met mn handen naar mn tenen en uiteindelijk handen plat op de grond. Je voet tegen de muur aanzetten en dan voorover leunen (haha hoop dat je dit begrijpt?) zodat er rek op je kuit komt. En als je op de grond zit, 1 been gestrekt en 1 been gewoon gebogen, en dan pak je je gestrekte been bij de je voet en trek je langzaam je voet naar voren. Dit helpt mij wel, heb veel minder last van mijn kuiten.

1 like

Oh interessant! Ga ik dat eerst testen. Thanks!

@pup Onder de douche is een goede tip ja! Nog helemaal niet aan gedacht, ga ik dat gewoon doen terwijl mijn conditioner intrekt haha.

Naast ‘gewone’ stretches zou een foamroller ook goed kunnen helpen. Ik kreeg deze tip ook van mijn fysio, omtrent flexibiliteit. Als je je kuiten veel traint is het belangrijk om goed te stretchen, omdat de spier anders alleen maar dikker en korter wordt.

(En gefeliciteerd met je verjaardag!)

1 like

Wat zouden jullie doen: ik ben al ongeveer een half jaar lean aan het bulken. Opzich erg tevreden, mijn vetpercentage is niet veel hoger geworden (gewicht wel). Ik wilde doorgaan tot begin mei en dan ongeveer 2 maanden cutten. Nu heb ik eind deze maand een paar feestjes en twijfel om een minicut te doen van 2-3 weken en daarna weer een maand te bulken. Maar het voelt heel onzinnig en ergens denk ik dat het beter is de bulk door te zetten. Iemand ervaringen of advies?

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik ben zelf wel zo iemand die dan tot haar gestelde doel door wil gaan omdat ik het dan “zonde” vind van het werk wat ik heb gedaan als ik er eerder mee stop. Als ik dus in jouw schoenen zou staan dan had ik het niet gedaan maarja snap ook wel dat je zo iets hebt van hallo ik moet ook leven en genieten zeg maar.

Ik heb bij Bol de star dit x100 van Tunturi besteld. Super fijn ding en kan hem zeker aanraden. Vandaag 104 euro zie ik

1 like

Waarom niet? Bulks zijn toch het meest effectief in het begin, een half jaar bulken vind ik al best lang.
Ik denk dat een korte cut tussendoor net effectief kan zijn. Je lichaam heeft zich intussen steeds meer aangepast aan de hogere kcal inname en met mini cut gaat het nadien weer optimaal gebruik maken van alle bouwstoffen. Google maar eens op mini cut, ze zal zien dat het een veelgebruikte techniek is

@Boondigga @MrFahrenheit bedankt voor jullie reactie! Zie wat je bedoeld @MrFahrenheit, heb het ook gegoogled. Het enige verschil is dat ik vanaf half mei toch van plan was te cutten voor de zomer. Snap het nut van een minicut midden in je bulk, nu is het vrij aan het eind. Maar misschien doe ik het gewoon en ga ik daarna wat langer door bulken :).

Ik vind het meevallen. Het fietst wel anders, maar dat is even gewenning. Ik vind het een prettig ding en blij dat hij er staat. Je klapt hem zo uit, kijkt een serie of film en voor je het weet heb je een cardiosessie erop zitten.

1 like

Als je de ruimte hebt zou ik die andere doen. Ik zit in een studentenkamertje, dus die van mij moest wel opvouwbaar zijn :joy: Maar het is echt chill, je gaat er geen spijt van krijgen :grin:

1 like

Omdat het mij best leuk lijkt om groepslessen te volgen, zou ik met een vriendin gaan sporten. Probleem: zij sport al tig jaar en ik heb nog nooit iets gedaan met mijn lijf. Ze wil alleen HIT (?) of pumpen. Is dit te moeilijk voor een beginner?

Mijn eigen doelen zijn… Gezelligheid, beetje gespierder worden, beetje meer conditie en betere houding krijgen en niet afvallen (laag BMI). Ik heb geen interesse in individueel trainen, alleen lessen. Ik zou het graag met die vriendin doen, maar ik twijfel een beetje. De sportschool krijg ik telefonisch niet te pakken voor meer info. Verder heb ik last van koudwatervrees denk ik… :sweat_smile: Wat raden jullie mij aan?