Fitnesstopic

Begin je dan om half zeven 's ochtends met sporten? Kun je een beetje in de buurt van je werk/huis sporten?

Van 07:00 tot 08:00 ongeveer, en gelijk daar douchen en klaarmaken. De sportschool zit inderdaad bij mij in de buurt, en ook op de route naar mijn werk.

1 like

Aangezien het hier onlangs over Primark sportsokken ging: let wel even op de maat. Bepaalde sokken vallen echt klein. Ik had laatst die enkelsokjes voor het sporten gekocht en er stond op: maat 35-38. Ze zaten bij mij net aan, en ik heb 35 haha. Even goed vergelijken met je eigen voet dus voordat je ze koopt!

1 like

Sinds kort hebben we een kleine fitness in mijn appartementengebouw. Ik heb 0 conditie, sport nooit en wil absoluut niet afvallen (heb al ondergewicht). Iemand tips voor wat ik zou kunnen doen en welke schemaā€™s ik zou kunnen volgen?

Ik zou graag een conditie willen opbouwen, maar weet nooit echt wat ik kan doen in een sportschool. Alle tips zijn dus welkom!

Wat heftig! Lijkt me een stuk ingewikkelder om te trainen nu. Knap dat je toch die motivatie kunt vinden! :+1:

1 like

Goeie tips, dankjewel!

De kans bestaat wel dat je gaat afvallen van het sporten, ook als je traint voor conditie en kracht. Dus het is wel belangrijk dat je iets met je eten gaat doen, misschien een idee om daar hulp voor te zoeken? Zodat je tips krijgt hoe je gemakkelijk wat meer kan binnen krijgen zonder dat je tegen heug en meug aan het eten bent. Aankomen / meer eten kan heel lastig zijn maar met de juiste trucs wel haalbaar.

1 like

Ja aankomen is echt super lastig voor me, al heeft de pil wel enigzins geholpen. Het is vooral dat ik alles super snel verbrand, maar wel een goeie van je om aan te denken, thanks!

1 like

Ik ben een aantal weken geleden begonnen met sporten (bodypump), maar ik kom nog niet goed genoeg met de lessen mee vind ikā€¦ Oftewel, ik zou thuis ook wat oefeningen moeten doen. Vind het alleen zo moeilijk om motivatie te vinden! Wat doen jullie om het thuis ā€˜leukerā€™ te maken?

Ik heb ook ondergewicht en heb als een van mijn fitnessdoelen om zwaarder te worden. Het helpt mij om lekker zwaar te (kracht-)trainen waardoor ik meer honger krijg, en dan goed te eten. Af en toe een extra shake mee pakken helpt ook. En ik track mijn calorieeen in myfitnesspal zodat ik een doel heb om te halen iedere dag (zit nu op 2500 per dag en dat lukt best goed). Je kunt online uitrekenen hoeveel je per dag ongeveer verbrandt, en dan daar ongeveer 200 calorieen boven gaan zitten.

Ik heb jarenlang gestruggeld met aankomen maar heel simpel gesteld eet je te weinig als je afvalt. Tegen behoefte in eten is helemaal niet fijn, maar je raakt snel gewend aan meer/vaker eten. Ik ben nu zelf een kilo of drie aangekomen door zoā€™n vier dagen per week mn caloriedoel te halen. Heb vooral in t weekend niet altijd zin om t bij te houden, maar tracken geeft wel echt inzicht.

1 like

Niet thuis gaan sporten maar nog een dag extra naar de sportschool gaan? Dan pak je het sneller op allemaal.

Hebben jullie een vast schema als je traint in de sportschool?
Zoja, heb je deze zelf opgesteld of samen met een trainer?
En zo nee, gebruik je dan een app bijvoorbeeld om af te wisselen?
Ik wil weer het fitnessen oppakken maar weet dat ik het niet leuk/uitdagend vind om telkens hetzelfde schema aan te houden.

1 like

Ik had er ook een besteld en ook super snel binnen! Gisteren in gesport en zat echt als gegoten en voor nu qua dikte ook nog wel goed (kan me wel voorstellen dat mā€™n benen in de zomer van alleen wandelen al overhit raken haha)

1 like

@Batalash @punaise ja wat fijn! Ik draag ze nu super vaak en ook gewassen etc. ben er zo blij mee.

Ik heb er ook meteen Ć©Ć©n besteld, zocht nog een goedkope sportlegging dus dit kwam goed uit :grin:

1 like

Geen ā€œechteā€ fitness, maar doet iemand hier wel eens fitness videoā€™s thuis? Ik wil eerst kijken of ik dat een tijdje blijf doen/chill blijf vinden voor ik lid word van een sportschool, even testen hoe groot mā€™n afhaakkans is :grimacing:. Maar mā€™n vraag is dus of jullie aanraders hebben van fijne kanalen? Ik heb nu wat videoā€™s gedaan van Tone It Up en wat losse videoā€™s nog! Blogilates ben ik niet zoā€™n fan van.

Ik was net in de sportschool en had net 40 hip thrusts gedaan toen ik mā€™n mobiel pakte om een ander liedje op te zetten, komt er een vrouw langsgelopen die zegt ā€˜nou je bent alleen je duimen aan het trainen!!ā€™

Wtf?!

Ten eerste waar bemoei je je mee en ten tweede was dit de eerste keer dat ik mā€™n mobiel pakte en dan ook maar voor 4 seconden.

Snap dit soort mensen echt niet, bemoei je gewoon met jezelf. Zou echt nooit zoā€™n opmerking maken maar okĆ© :sweat_smile:

3 likes

Ohh dit!! Laatst ook een vrouw die naar me toe kwamā€¦ ā€˜ben je klaar want je hebt je telefoon in handenā€™. Even 30sec tussen mā€™n sets door aan het invullen hoeveel herhalingen ik had gedaan. Grrr, extra lang over gedaan om mijn laatste set af te maken.

2 likes

Vast schema van een vaste trainer in de sportschool en dan na iederen 6 weken weer terugkijken en aanpassen. Met schema ben ik persoonlijk veel doelgerichter bezig.

oooooh daar heb ik ook echt zo een gruwelijke hekel aan!! wat zei je? ā€œen nu ga ik mn middelvinger trainenā€?

6 likes