Fitnesstopic

Ik twijfel al heel lang om weer eens te gaan fitnessen (of een andere vorm van sport). Ik ben helaas totaal niet sportief aangelegd en heb ook niet zoveel beweging in het dagelijkse leven.
Helaas houdt het me tegen dat ik elke keer ENORME spierpijn heb na een workout (in het verleden) dan heb ik daar echt 5 dagen last van en kan ik de eerste 2 dagen niet goed lopen en functioneren. Ook voel ik me dan extreem moe terwijl ik normaal best veel energie heb op een dag.
Is hier een verklaring voor of heeft iemand tips?

Ik heb na nieuwe oefeningen altijd heeeel lang spierpijn, maar na een paar keer niet meer. Doorzetten!

Hoe vaker je gaat, hoe minder het wordt!

En sowieso niet te veel in een keer willen. Rustig opbouwen en niet overbelasten. Als ik na twee weken vakantie weer er tegenaan ga zoals ik altijd doe, loop ik gegarandeerd drie dagen krom. Maar als ik gewoon regelmatig ga, dan heb ik wel spierpijn, maar gewoon lekker en te overzien.

Ik weet niet in hoeverre je gewichten gebruikt maar eventueel met een lager gewicht beginnen (of zonder gewichten oefeningen uitvoeren) kan mogelijk wat helpen, als je echt ongemakkelijk veel last hebt van spierpijn. Een goede warming-up en cool down is ook van belang. En wat mij eigenlijk het snelste van spierpijn afhelpt is juist bewegen, in huis of een wandeling of fietsen - en dan het volgende bezoek aan de sportschool niet teveel uitstellen. :sweat_smile:

Hahahahah deze ga ik onthouden :joy:

1 like

Gymshark heeft zelf zo’n speciale site met uitleg (die link staat volgens mij op hun insta), daar zeiden ze dat er een speciale site wordt gelanceerd en alle mandjes geleegd worden. Ben wel benieuwd, ik wil best wel wat dingen kopen (vooral slounge), maar zoveel is out of stock! Hopelijk vullen ze goed aan.

Ik ben vandaag begonnen aan de ‘Flat Belly & Toned Legs Challenge’ van Chloe Ting en zooo dat valt ook even tegen zeg hahaha. Weet ook niet of het nou verstandig is om elke dag dit soort heftige workouts te doen. :’)

1 like

Bah ik ben even een beetje mijn motivatie kwijt. Afgelopen paar weken maar 2x geweest ipv 3/4. Het is vrij druk in mijn hoofd met stage afronden/minor aanmelden/scriptie/huis zoeken/baan zoeken dus misschien daardoor. Iemand tips?

In de ochtend gaan?

Dat doe ik regelmatig!

Ik ben voor het eerst in jaren weer begonnen met sporten, ga vanavond voor de tweede keer fitnessen. Ik hoop zo dat ik de discipline vind om het vol te houden, of nog beter, leuk ga vinden!
Ik zie in dit topic ook al wat leuke filmpjes en challenges langskomen, wanneer ik mijn basisconditie en spieren een beeeetje op orde heb wil ik ook zoiets erbij doen!

Dit berichtje is een stok achter de deur voor mezelf. We go girls! :muscle:

4 likes

Sorry dat ik zo kom binnenvallen, maar ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met de (niet live) groepslessen van FFF. Ik weet namelijk niet zo goed wat ik me hierbij moet voorstellen. De FFF in mijn buurt heeft namelijk geen live groepslessen.

Heeft er iemand tips voor lekkere en niet al te duren eiwitrepen? Vaak zijn ze omgerekend per stuk 1,25 en vind dat wel duur! Zelfs al koop je zo’n hele doos.

Eerlijk gezegd vind ik bijna alle goedkope repen niet zo lekker. Alleen de smart bars van Body & Fit zijn wel goed te doen. Je kan ze ook vaak met korting kopen.

Ik heb op dit moment Barebells repen. Die zijn echt heel erg lekker. Maar wel duurder… Wel met korting gekocht trouwens, want B&F heeft echt om de haverklap kortingen.

Zelf maken! Ik ben fan van de koeken van Lenny and Larry, hier is het recept om ze zelf te maken: https://thebigmansworld.com/copycat-lenny-larrys-complete-cookies-10-flavors/. Heb ze zelf nog niet geprobeerd trouwens haha.

1 like

Ja die Barebells zijn zo lekker :drooling_face::drooling_face:

Ik doe eigenlijk altijd wel een combi van cardio en krachttraining. Ik merk gewoon dat dat de ultieme combinatie is voor afvallen en strakker worden en dan zorg ik dat is rustig begin met cardio (max 20 min en niet al te intens) zodat ik echt genoeg energie over heb voor krachttraining en ii doe altijd full body. Na krachttraining ga ik nog 10 minuten HIIT cardio doen om echt nog alles te geven wat ik nog overheb (stairmaster zodat ook mijn beenspieren getraind worden).

Maar ik denk wat voor jou werkt ook veel afhangt van je lichaamstype. Ik ben een endomorph dus ik ben ‘verplicht’ om veel cardio te doen om af te vallen. Voor andere lichaamstypen gelden weer andere dingen.

1 like

Je kan bij FFF ook een les boeken met een trainer! Dat heb ik ook gedaan toen ik daar nog bij zat. Dan bespreek je samen jouw wensen en maakt hij/zij een schema voor je en die loop je dan samen door. Zo krijg je ook uitleg bij alle apparaten en kun je alles even proberen. Het schema bewaren ze in een kast en kun je altijd pakken als je komt trainen. Zo’n les kostte toen volgens mij 10 euro, dus dat vond ik zeker de moeite waard!

Ik doe ook altijd een combinatie van cardio en kracht. Ik start met 10 minuten cardio, doe daarna full-body kracht en ik eindig weer met 15 minuten cardio. Dat vind ik wel heel fijn werken.

Ze hebben bij mijn sportschool sinds kort een nieuwe glute drive machine, heel fijn! Dus die heb ik nu ook in mijn rondje opgenomen :smile:

2 likes

Je staat echt niet voor schut hoor als je nog niet bekend bent met de apparaten. De meeste mensen zijn wel behulpzaam als ze zien dat je zoekende bent. Anders kun je het ook aan de instructeurs vragen.

Zelf doe ik amper cardio maar wandel ik veel en probeer ik dagelijks mijn stappendoel te halen. Per week probeer ik een paar keer mijn bovenlichaam en benen te trainen. Dat wissel ik altijd af.

Nee dat geeft toch niks. Ik vind dit echt naar om te horen. Juist in de sportschool moet je je gewoon chill kunnen voelen ondanks je afkomst (ik ben zelf ook buitenlands) of het feit dat je een vrouw bent. Dat is echt niet ok! Zelf ben ik best wel introvert en onzeker maar ik probeer mij tijdens het sporten echt te focussen op mezelf en de training. Wellicht helpt het om muziek te luisteren en jezelf soort van af te sluiten van de omgeving?