Fitnesstopic

Eigenlijk is het heel naar dat zoveel mensen zich ongemakkelijk voelen in een sportschool. Je gaat er juist naartoe omdat je ergens aan wilt werken, en niet dat het allemaal al meteen moet lukken en vlekkeloos gaat toch. Eigenlijk vind ik ook dat wanneer je per maand zoveel betaald aan een sportschool, ze altijd kosteloos een schema moeten kunnen aanbieden en uitleg geven over de apparaten (standaard).
Mijn ervaring is dat ik me persoonlijk beter voel in een wat kleinere sportschool met meer aandacht dan zoals een grote bas**fit waarbij er alleen maar van die brullende mannen voor een spiegel staan te liften. Ik voelde me daar heel erg bekeken.

Werkt er een instructeur / instructrice waar je een goed gevoel bij hebt? Probeer dan echt een afspraak in te plannen met diegene zodat hij of zij je kan uitleggen hoe de apparaten werken en hoe je het kunt verstellen. Dat scheelt zo veel! Dan kun je ten minste dat ongemakkelijke gevoel van het niet-weten loslaten.

1 like

Ik ging voor een 1 rep max bankdrukken op 50kg maar heb gewoon 2 reps gedaan! Zo trots :sunglasses:

8 likes

Jezussss wat goed!!!

1 like

Dankje! Echt mn favo oefening en op 52kg bodyweight. Voel me echt kast nu :joy:

4 likes

Echt goed!!! Ik kom echt niet verder dan 35/40, maar ik doe m maar 1x in de week, misschien is dat te weinif?

1 like

Ik doe m 2x per week inderdaad

1 like

Ik ben voor de zomer (heb vakantie dus kan lekker vaak naar de gym) aan een nieuw schema begonnen, van busybees. Heeft een huisgenootje me ooit toegestuurd. Weer heel anders dan ik hiervoor deed, andere oefeningen en ook minder oefeningen. Ben zelf geneigd om rustig 10 dingen te doen op legday, maar ben nu bij dag 1 benen en lig er echt goed af bij de 5e en laatste oefening :joy:.

Als iemand m ook wil hebben, stuur maar een dm! Het is voor 4 dagen + abs en 2 hiit schemaā€™s, maar daar begin ik niet aan

Oooh leuk klinkt goed!! Ik ga je een dm sturen :man_dancing:t3:

1 like

Heeft iemand trouwens van de eerste collectie (We Are)Tala besteld van gracefituk?? Morgen lanceren ze een nieuwe lijn in het wit, neonroze en neongeel en antraciet dacht ik! Ben eigenlijk wel van plan iets te gaan bestellen en ben dus ook wel benieuwd of iemand al eerder wat heeft besteld of morgen ook van plan is iets te kopen :blush:

Stuur je email maar in een pb, dat kan door naar je eigen inbox te gaan en dan mijn naam in te typen bij nieuw bericht (oid)

@Barosmijnschatje heb je nog iets besteld? Ben eigenlijk wel heel benieuwd naar die tops met ritsje

Volgens mij komt het om 7u engelse tijd online, en ik heb begrepen dat het alleen nog maar de neonroze en neongele kleuren zijn vnv. Wilde precies voor de grijze en witte gaan :woozy_face: dus het is nog even een paar dagen wachten voor die komen! En dan die top met lange mouwen en het ritsje, lijkt me heel leuk! Las wel dat het niet per se voor trainen bedoeld is, maar meer als chill/loungewear. Maar goed voor een krachttraining sessie moet dat geen probleem zijn.

1 like

Werken mensen hier ook met BMR en TDEE? Welke calculator is het beste? Of kan je het beste de formule gewoon gebruiken? Ik krijg nl op elke site weer andere uitslagen. Ze vinden ook op elke site weer dat actief of licht actief bijv. andere getallen zijn.

Hoeveel calorieen zouden jullie onder je TDEE gaan zitten om af te vallen?

Ik ga nu van deze uit omdat die het gemiddelde neemt van je dagelijkse activiteit en je workout! Dat zag ik bij veel andere calculators niet

Ok bedankt voor de link. Wat t bij mij lastig maakt vind ik is dat ik maar 2 dagen in de week werk (winkel=lopen en staan) en de overige dagen niet veel doe en 2x pw sport. Dus sommige dagen doe ik matig bewegen, de andere dag zoā€™n 1000 cal eraf sport, de andere dag hang ik misschien op de bank.
Ik denk dat ik op bankhang dag minder calorieen ga eten en op sportdag meer en op werkdag ertussen in.

Bijv 1600-1800-2000 ofzo.
Zolang ik maar minder dan TDEE eet en meer dan BMR lijkt meā€¦ (BMR is zoā€™n 1400, TDEE zit tussen 2000 en 2200 volgens de calculatoren)
Pfff lastig

Ohh ja over de hele week doe ik ongeveer hetzelfde, jouw situatie is ook weer moeilijker :tired_face: dan gewoon kijken of dat werkt idd en zo nodig weer aanpassen

Als ik in de calculator invul dat ik de hele dag zit en geen workout doe:

1047 cal!! Das toch belachelijk en ongezond lijkt me? Hahaā€¦

Oh huh

Nou als je de hele dag zou zitten en niets aan sport zou doen is het ook heel lastig om vet te verbranden door enkel je voeding aan te passen. Ik snap wel waar dat getal vandaan komt, maar een goed idee lijkt het me niet inderdaad.

2 likes

Ja klinkt wel logisch dat je dan onder je BMR moet gaan zitten maar dat ga ik niet doen. Dan verbrand ik die dag maar geen vet, mijn straf voor het lui zijn :wink:
Ik wil nl niet crashdieten. En trouwens, heb al moeite om onder de 1600 te blijven op een dag zonder om te vallen van de honger.
Myfitnesspal app zei dat ik 1400 moest eten dus heb dat afgelopen week gedaan. Maar ging er steeds overheenā€¦