Fitnesstopic


#922

Nou ben ik benieuwd welke oefeningen dit zijn?


#923

Heeft iemand hier haar Fitbit gekoppeld aan Virtuagym? Ik lees online dat je bij instellingen binnen Virtuagym het kopje ‘koppelingen’ zou moeten zien staan, maar dat zie ik niet. Iemand een idee?


#924

Hahahah hier ben ik dus ook nog steeds benieuwd naar @Diederik hoe gaat het met de ass, kan je alweer een beetje zitten, hoesten en lachen?


#925

Holy shit zo veel spierpijn vandaag door gisteren, lang geleden dat het zo erg was. Kon vanmorgen amper uit bed en naar de wc gaan is een hel😂 Vooral glutes en hamstrings en dat was de bedoeling (deadlifts, sideway airsquats met resistance band, hip thrusts, elevated lunges …) dus ik ga niet klagen haha


#926

Hoeveel oefeningen doen jullie ongeveer per keer? En hoevaak trainen jullie per week?
Als ik bijv op instagram of youtube kijk, dan zie ik vaak dat ze maar 5 of 6 oefeningen doen. Is dat dan wel voldoende voor een effectief resultaat? Ik train vaak een uurtje tot 1,5 uur.


#927

Je moet imo meer naar de aard en intensiteit van je oefeningen kijken dan naar het aantal. Een intense oefening die meerdere spiergroepen traint is heel wat anders dan een enkelvoudige.

Edit: ik trainde eerst 3x en nu 5x per week (3x benen, 2x upper)


#928

Dat klopt ook. Ik ga vaker voor isolatie oefeningen dan compound. Zelf heb ik niet echt het idee dat squats/deadlifts iets doen voor mijn billen. Bij bijv lunges en hipthrust voel ik het wel. Zelf probeer ik 2x upperbody en 2x benen (focus op glutes).


#929

Ik heb best vaak na het sporten last van mijn knie en in mijn spieren. Dat laatste is nogal logisch maar voor mijn knieën ben ik een beetje bang omdat je die uiteraard goed kunt beschadigen als je het verkeerd doet. Kan dit ook gewoon spierpijn zijn of is het goed om hier toch iemand naar te laten kijken? Ik heb ook zooltjes en sowieso wel al snel last van mijn voeten, knieën en heupen maar sterkere spieren zouden daar bij kunnen helpen vandaar dat ik wel graag door wil gaan met krachttraining.


#930

In je knieën zitten geen spieren. Ik gok op overbelasting.

Edit: mijn vader heeft hier verstand van en ik had met sporten last van mijn knieën. Hij zei gaat vanzelf over, maar dat gebeurde niet helaas.


#931

Bij mij is het na een paar dagen wel vanzelf overgegaan, maar ik heb het dus sowieso wel snel.


#932

Ja ik denk dat je niet veel nieuwe informatie krijgt. Ze zullen niet echt gaan kijken denk ik, meer aangeven of het vanzelf overgaat of dat je moet minderen. Je kan het altijd proberen! Al gegoogled?

Offtopic: ik moet nu gaan sporten maar zit op de bank op werk uit te stellen na mijn koffie omdat ik geen zin heb :’)


#933

Sowieso gaan want je voelt je daarna vast trots!


#934

Oke ik ga nu!


#935

Iemand fabletics geprobeerd?


#936

REVIEW

Ik ben 178 cm lang en mijn broekmaat is W28/L32-34

Flexxfit legging classic hunter green maat S

  • De stof voelt als katoen en niet zo een glad sportstofje zeg maar.
  • Het heeft een extra paneel bij je kruis maar ik vind het een klein cameltoe gehalte hebben.
  • Na een paar keer gebruiken zie ik al pluisjes bij de heupen (barbell) en knieen (mini band).
  • Squat proof maar je ziet wel onderbroeklijnen qua dikte zeg maar.
  • Sweat proof tot zover wel, maar ik zweet niet zo.
  • Ik heb niet echt curves, maar de broek zit strak bij mijn bovenbenen en los bij mijn taille waardoor hij steeds afzakt.
  • De broek komt een aardig stukje boven mijn enkels.
  • Als ik hem opgetrokken hebt vind ik de high waist erg mooi en zien mijn billen er goed uit
  • Hele mooie kleur
  • Wassen gaat prima
    Cijfer: 6/10, als de broek langer was en de maat goed zou zitten zou het een 7.5/10 zijn

Flexxfit heart contour in mystic merlot in maat xs

  • De stof voelt als katoen en niet zo een glad sportstofje zeg maar.
  • Het heeft een extra paneel bij je kruis maar ik vind het een klein cameltoe gehalte hebben.
  • Na een paar keer gebruiken zie ik al pluisjes bij de heupen (barbell) en knieen (mini band).
  • Squat proof maar je ziet wel onderbroeklijnen qua dikte zeg maar.
  • Sweat proof tot zover wel, maar ik zweet niet zo.
  • Past goed bij de bovenbenen maar wurgt mijn taille een beetje (zakt iets af)
  • De broek komt een aardig stukje boven mijn enkels.
  • De broek ziet er prachtig uit met al die lijnen
  • Goede billen
  • Het zakje is geweldig
  • Wassen gaat prima
    Cijfer: 6,5/10 als de broek langer was en de maat goed zou zitten zou het een 8/10 zijn

Flying tiger massage roller (peach)

  • Lekker hard
  • Te klein
  • Rolt niet lekker
  • Goedkoop
    Cijfer: 4/10

Gracefit booty band medium (grey):

  • Mooie kleur
  • Goede sterkte (heb je van die rubberen dan is dit ongeveer sterkte hard)
  • Goede kwaliteit
  • Voelt lekker aan
  • Blijft goed zitten
  • Prijs is aan de hoge kant maar ze zijn super fijn en grace is leuk (Je kan een bundel kopen)
    Cijfer: 8/10

Gracefit booty band heavy (peach):

  • Mooie kleur
  • HEAVY HEAVY HEAVY, kan er amper mee squatten. Kom bijna niet naar beneden. Crab walk zijn ook echt cm’s
  • Goede kwaliteit
  • Voelt lekker aan
  • Blijft goed zitten
  • Prijs is aan de hoge kant maar ze zijn super fijn en grace is leuk (Je kan een bundel kopen)
    Cijfer: 7/10 (nu nog te sterk voor mij)

Gracefit ankle straps (peach):

  • Zitten comfortabel
  • Goede kwaliteit
  • Mooie kleur (ik wilde zwart maar ze waren uitverkocht)
  • Ze zitten bij op het strakst nog steeds niet aansluitend
  • Je krijgt er twee
  • Je kan in een bundel kopen
  • Overpriced (ze staan voor een paar euro op ali en ik denk niet dat het veel zal schelen)
    Cijfer: 6/10

Myprotein Impact whey protein (in shake met melk)
Coffee caramel: 5/10, bweh
Salted caramel: 8/10 heel lekker, smaakt naar hopjesvla
Natural vanilla: 7/10 smaakt naar vanille milkshake maar veel klontjes
Vanilla: 8/10 lekker! Niet te zoet maar lekker zacht
Chocolate brownie: 6/10 het brownie gedeelte is niet zo. Prima te doen
Chocolate smooth: 6/10 Smaak is lekker maar ik vind het te zoet
Blueberry cheesecake: 7/10 erg lekker, maar ik denk dat dit snel niet meer lekker is als je het vaker drinkt.


#937

Wat zijn nou echt goede oefeningen/stretches om je kuitspieren langer te maken? Ik ben erachter gekomen dat ik echt hele korte kuitspieren heb, het mag niet eens een squat heten als ik er eentje probeer te doen.


#938

De kans is groot dat je een probleem hebt met enkelmobiliteit (kuiten kunnen hier mogelijk een oorzaak van zijn). Op deze pagina staat een test die je kan doen en oefeningen om de mobiliteit te verbeteren: https://www.t-nation.com/training/the-5-step-ankle-mobility-fix

Edit: zal voor het gemak de ‘asssment’ even hier zetten: ga zonder schoenen in een lunge zitten met je gezicht naar een muur. Je voorste voet staat op 1 vuistlengte afstand van de muur. Beweeg nu je voorste knie zo ver mogelijk naar voren zonder met je hiel van de grond te komen. Als je de muur kan raken met je knie betekent dit dat er geen problemen zijn met de mobiliteit van je enkels. Als je de muur niet raakt dan betekent dit dat je me oa squats sowieso beperkt zal worden in je range of motion.


#939

Ik heb dit ook en mij fysio adviseerde me om consequent elke dag goed te rekken. Hij zei ook als tip om het onder de douche te doen want dan gaat het makkelijker. Ik doe het nog steeds bijna elke dag. Ik doe o.a. met mn handen naar mn tenen en uiteindelijk handen plat op de grond. Je voet tegen de muur aanzetten en dan voorover leunen (haha hoop dat je dit begrijpt?) zodat er rek op je kuit komt. En als je op de grond zit, 1 been gestrekt en 1 been gewoon gebogen, en dan pak je je gestrekte been bij de je voet en trek je langzaam je voet naar voren. Dit helpt mij wel, heb veel minder last van mijn kuiten.


#940

Oh interessant! Ga ik dat eerst testen. Thanks!

@pup Onder de douche is een goede tip ja! Nog helemaal niet aan gedacht, ga ik dat gewoon doen terwijl mijn conditioner intrekt haha.


#941

Naast ‘gewone’ stretches zou een foamroller ook goed kunnen helpen. Ik kreeg deze tip ook van mijn fysio, omtrent flexibiliteit. Als je je kuiten veel traint is het belangrijk om goed te stretchen, omdat de spier anders alleen maar dikker en korter wordt.

(En gefeliciteerd met je verjaardag!)