Fitnesstopic

Een kennis van mij is PT en heeft nu een dochtertje van 9 maanden. Ze heeft een insta met tips, misschien heb je daar wat aan? Je kunt haar vinden op fitcoach.dani ze woont in Singapore :blush:

Ah wat leuk, ik ga het uitchecken!

Zijn er nog mensen bezig met het Busy Beesschema? :grin:

Ik moet dit even van me afschrijven, maar ik merk dat ik sinds de vakantie echt een beetje moeite heb om mezelf te motiveren om naar de sportschool te gaan .Ik ging eerst samen met mijn vriend, maar hij werkt sinds dit schooljaar 4 avonden per week, dus ik moet alleen. Het probleem is denk ik dat ik fitness niet super leuk vind, ik zie wel veel resultaat en daar ben ik echt blij mee. Maar de apparaten vind ik gewoon niet heel leuk om te doen. Ik ben nu al wat verschillende groepslessen gaan volgen, misschien dat hier iets tussen zit wat ik heel erg leuk vind, maar qua tijden sluit het allemaal niet erg lekker aan.

Hiervoor deed ik een soort circuittraining waarbij kracht wordt gecombineerd met cardio op de steps en daar had ik altijd veel plezier in, dan ging ik gewoon 3 dagen per week. Het nadeel daaraan was dat de apparaten hydraulisch zijn, dus je het na een tijdje niet meer zwaarder kan maken voor jezelf en ik wilde wel een stapje zwaarder. Of hebben jullie een andere tip voor me?

Wat vinden jullie, zal ik weer teruggaan naar die circuittraining? Daar haal ik denk ik wel weer meer plezier uit. Heeft een van jullie misschien ervaring met sporten met zo’n vestje met gewichten? Dan kan ik het op die manier weer zwaarder maken.

Ik ben vorige week eindelijk begonnen hiermee!!! Vind het tot nu toe leuk, er zitten wat oefeningen bij die ik normaal gesproken niet deed en de workouts zijn ook goed in een uur te passen. Ik train zelf voornamelijk met supersets, echter wilde ik nu gewoon het schema netjes volgen en merk dat ik het zonder supersets ook wel uitdagend genoeg vind. Was vooral na de 1e lower body weer even helemaal gesloopt en spierpijn alles erop en eraan, heerlijk!! Echt een motivatie om na mn break van 2 maanden er weer vol voor te gaan :blush:

Tnx nogmaals voor het schema!
Volg jij het nog?

1 like

Wat leuk om te horen! Ja, chill he, ik vind het ook motiverend. Ben er nog steeds mee bezig, doe wel iets langer erover dan gepland en ben nu twee weken uit de running door start studiejaar en verhuizing, maar heb echt zin om het weer lekker op te pakken en weer 4 keer per week te gaan!

Veranderingen als verhuizen en starten van het studiejaar kost mij ook altijd even tijd om alles weer terug in de routine te krijgen, maar het is niet erg toch als alles even wat langer duurt! Ben jij al voorbij de 1e 4 weken van het schema gekomen? En doe je ook de hiit workouts? Die heb ik namelijk nog niet geprobeerd :grimacing:

1 like

Ja zit nu in deel 5-8! En nee, ik skip hiit hahaha heb daar echt een hekel aan. Doe wel braaf buikspieren

Ok ik word echt al ellendig als ik aan hiit denk maar wilde het wel eens kans geven zeer binnenkort, wie weet mis ik echt iets??

En merk je dat week 5-8 zwaarder/uitdagender/anders is?

De oefeningen zijn ietsje anders, denk dat t net een tikkie zwaarder is en het is leuk om weer eens net iets anders te doen! Maar er is niet echt heel veel verschil, ik probeer vooral zelf lekker vaak het gewicht omhoog te gooien

Ok, dan is het misschien toch handig om even de gewichten te gaan noteren die ik nu gebruik, om te voorkomen dat ik geen progressie maak. Ben er echt heel blij mee dat je er hier toen over begon, echt een leuk programma :+1::+1:

1 like

Dat zou ik wel kunnen proberen inderdaad! Ik denk dat ik het up-tempo cardio mis van circuittraining. nu sta ik nog wel op de crosstrainer en de loopband, maar dat is toch anders dan een ‘‘dansje’’ leren en die voluit mee kunnen doen.

Waar kan ik dat vinden? :grin:

Vet leuk om te horen!

@colalight ik kan m met je delen als je je mij je emailadres stuurt

1 like

Veelgestelde vraag; maar hoe kan ik dat doen als je profiel afgeschermd is?

Veelgegeven antwoord :wink: door naar berichten te gaan een nieuwe bericht aan te maken en daar iemands naam in te typen!

1 like

Ja daar heb je wel gelijk in! Ik vond het gewoon zo fijn om snel resultaat te zien zoals ik bij fitness zie, maar het past denk ik gewoon niet helemaal bij me. Wel jammer!

Heb je bodypump al eens geprobeerd??

1 like

Mocht je nog op zoek zijn naar handschoentjes of het eens uit willen proberen of je je daar comfortabel bij voelt, ik zag vandaag bij de action sporthandschoentjes voor 1,99! Zal wel niet de allerbeste kwaliteit zijn, maar misschien leuk om te proberen of het bij je past.

1 like

Ja hoor dm je email maar!