Fitnesstopic

Ik had dit een aantal jaar geleden ook heel erg. Ik ben een kleine eter. Ik geniet heel erg van eten alleen ik zit snel vol. Toen ik begon met 4/5 keer trainen in de week had ik onstilbare honger. Het hielp bij mij wel om regelmatig te eten (om de 2 uur) en grotere porties. En dan voornamelijk iets van groente/fruit en eiwitten (iets van kwark of eieren). Ook at ik best veel noten, dat geeft mij wel echt een verzadigd gevoel.

Met welke app houden jullie je fitness progressie bij? Dus welke oefeningen, hoeveel kgā€™s en reps enzo

Ik ben het fitnessen weer een beetje aan het oppakken en daarnaast ook om mijn eten aan het denken + elke dag proberen 10.000 stappen te halen. Dit wordt allemaal geregistreerd door mijn fitbit en daarmee hou ik ook mijn calorie inname bij. Voor de mensen die een fitbit hebben/gebruiken, kan ik dit als accuraat middel gebruiken om mijn calorie inname en verbranding te meten of is dat te ver gezocht en kan ik beter overstappen op iets anders? En doet iemand anders dit toevallig ook?

Ik gebruik fitness point! Wel de betaalde versie

Slankere armen willen hebben = afvallen. Dus je zult wel in vetpercentage moeten gaan zakken en je spieren moeten trainen voor meer definitie. Je kan natuurlijk wel zorgen dat je veel herhalingen doet met relatief minder gewicht, dat je dus meer op het uithoudingsvermogen focust dan op de spieropbouw.

1 like

Dankje, ik ga even kijken!

1 like

Ik gebruik FitNotes, maar is wel erg basic

2 likes

Verbrandde calorieƫn zal redelijk in de buurt komen van de werkelijkheid maar zou er zeker 300kcal vanaf halen. Hij is vaak erg optimistisch met verbrandde calorieƫn berekenen.
Je fitbit meet wel je hartslag toch?

1 like

Ahh oke dan ga ik dat zeker even doen haha. Ja hij meet indd mijn hartslag. Bedankt!

Zorgen dat je voldoende eet rondom je trainingen. En niet per se aan eiwit denken, maar juist aan je koolhydraten (energie). Wat extra fruit en een boterham rondom een training kan al wonderen doen!

1 like

Ik vind myfitnesspal fijn voor calorieen en voedingswaarden tracken, en zet mn schemaā€™s in jefit!

Vandaag is mijn sportschool jubileum, ben een vol jaar bijna iedere week gem. 3 keer geweest (behalve 1 week toen ik buikgriep had) :partying_face:

11 likes

Wauw dat vind ik echt super goed! Mag je trots op zijn!!

1 like

Dankjewel :slight_smile: Ik ben ook echt lekker gegroeid qua spier en heb zin om de komende tijd weer goed te knallen! Hoelang ben jij al bezig?

Ja ik vind het altijd zo knap als je zoveel discipline had! Zou willen dat ik dat ook uit mezelf kon.
Ik train nu een half jaar met een personal trainer, maar ga binnenkort stoppen. Zit er aan te denken om dan small group training te gaan doen. Als ik zelf naar de sportschool moet ga ik toch weer excuses bedenken dat ik moe ben etc.

Oeh, die pt klinkt wel fijn! Waarom ga je ermee stoppen? Ik heb ook vaak zat geen zin hoor, maar hou mezelf soms voor de gek: ik trek mn sportkleding aan en ga lekker langzaam naar de gym (heel dichtbij mn huis, helpt ook), en als ik er dan toch ben kan ik net zo goed ff knallen. Misschien kun je een sportmaatje vinden? Heb zelf nooit groepslessen gedaan op een sporadische yogales na, maar klinkt leuk!

Thanks! Myfitnesspal gebruik ik zelf idd ook al, echt heel chill
Jefit ziet er echt nice uit, ook met heel veel oefeningen enzo!

Ik heb mā€™n nieuwe gymshark leggings binnen en ben gelijk super gemotiveerd om weer te gaan sporten :smirk:

1 like

Bij doelen kun je bij voedingsdoelen klikken op doelen voor calorieen/koolhydraten/eiwitten/vetten. Ik heb de percentages aangepast naar hoe ik ze wil (ik doe zelf bijvoorbeeld 15% vetten, 35% eiwitten en 50% koolhydraten) en ik plan inderdaad vaak aan het begin van de dag wat ik ongeveer denk te gaan eten. Als het dan heel erg uit verhouding is pas ik mn eten aan (dan maar een keer omrijden naar de supermarkt bijvoorbeeld).

Tuurlijk zijn mn verhoudingen niet elke dag perfect, maar zo heb ik wel een richtlijn!

1 like

Aanvulling op het gesprek hierboven, hoe kijken jullie aan tegen voeding tracken tegenover gewoon eten op gevoel? Tracken is nou eenmaal effectief, zeker als je een specifiek doel wilt bereiken. Dan heb ik het trouwens niet alleen over afvallen, maar ook als je bijvoorbeeld juist spiermassa wilt bouwen.

Ik heb het periodes wel gedaan, en dat werkte enorm goed. Aan de andere kant zorgt het er wel voor dat je steeds zo veel met je voeding bezig bent, en het gaan zien als cijfertjes. Ik weet niet of ik nou op lange termijn zo met voeding om wil gaan. Ben benieuwd hoe jullie er tegenaan kijken!

Het is inderdaad wel effectief. Heb het anderhalf jaar vrijwel elke dag gedaan en merkte dat ik in die periode qua trainen ook stabieler vooruit ging. Nog een voordeel was dat ik daardoor nooit ā€œslechtā€ at, want dat vond ik verwarrend met invoeren en mijn macroā€™s. Maar dat vind ik ook meteen het grootste nadeel in mijn geval; ik ga heel eentonig eten, dat is makkelijk met invoeren en zo weet ik dat ik goed uit kom qua macroā€™s.

Nu voer ik al zon 1,5 maand niet in en merk dat ik een stuk gevarieerder eet! Maar merk ook dat ik minder clean aankom (ik ben nu licht aan het bulken).

Ik vind tracken nuttig in het begin om inzicht te krijgen in wat je eet, wat je nodig hebt en te kijken hoe je de kloof tussen beide kan verkleinen, maar ik word al depressief bij de gedachte alleen al om heel mijn leven mijn eten te moeten tracken. Op de duur weet je wel ongeveer wat normale porties zijn en kan je gewoon je gezond verstand (misschien eerder nog dan gevoel) gebruiken om een gezond eetpratroon aan te houden. Met uitzondering natuurlijk van mensen met specifieke lichamelijke doelen