Fitnesstopic

Tracken werkt voor mij echt goed, als ik na een tijdje weer op gevoel ga eten merk ik toch dat ik wat sneller koekjes er tussendoor smokkel bijvoorbeeld. Omdat ik in de app letterlijk de cijfertjes kan zien vind ik het kut als die rood worden. Geldt trouwens vooral als ik aan t cutten ben, bij bulken track ik wat minder streng en let ik vooral op of ik genoeg eiwitten binnen krijg.

Ja ik ken ze! Maar ik vind het nog best lastig en heb ze toen maar een paar keer gedaan. Schijnt wel een hele goeie oefening te zijn

1 like

Super goeie oefening voor je core en een mooiere taille! Je traint wel specifiek je TVA, die zit onder je andere buiksĂźeren dus je zal er geen sixpack van krijgen.

In het begin is het wat raar, maar je kan best eerst helemaal uitademen voor je gaat ‘squeezen’, op termijn zal je beter kunnen ademen tijdens de vacuum, maar dat vraagt wel wat oefening.

1 like

Ohh dat wil ik ook, ik kwam laatst een meisje tegen op een festival met echt de mooiste taille op aarde, en die zei ook dat ze die had gekregen door ademhalingsoefeningen - dat zal dit wel zijn dan? Ik ga even googelen

1 like

Deze week begonnen op de sportschool :muscle:t2::muscle:t2:

8 likes

Ik ging voorheen 5x per week naar de sportschool maar ben 3 hele maanden niet geweest door zwangerschapsmisselijkheid, en ben echt al m’n opgebouwde spieren kwijt. Vrijdag ben ik voor het eerst weer gegaan en heb nu nog steeds overal spierpijn, best wel lekker.

Heeft iemand ervaring met krachttraining en zwangerschap? Ik erger me eraan dat er zoveel verschillende informatie te vinden is, en dat zelfs mijn gyneacoloog niets kan vertellen erover (hij kan me alleen vertellen om niet te zwaar te tillen, maar niets concreets). Ik probeer m’n hartslag rond de 140 te houden, hoewel dat volgens mij achterhaald is, maar merkte vrijdag dat ik er makkelijk eroverheen ga.

Ik kom niet verder met deadlifts omdat de stang zoveel pijn doet in mijn handen en op die eeltknobbels zeg maar. Eerder heeft iemand hier een keer straps gesuggereerd, maar ik ben bang dat dat er zo aanstellerig uitziet (want zo zwaar lift ik niet
). Mijn ex zei misschien handschoentjes, maar dat vind ik er ook een beetje aanstellerig uitzien (bij mezelf denk ik) en ik vraag me af of dat helpt. Heeft iemand daar ervaring mee?

Ik zou het gewoon doen! Zie bij mij in de sportschool wel meer meiden met handschoentjes en daar denk ik echt niet over: ‘oh aansteller’. Volgens mij is iedereen vooral heel erg met zichzelf bezig haha. En als mensen dat wel denken
 ja wat dan? Dan denken ze dat toch maar, als het jou maar helpt!

Is het ook dat die stang zo uit je handen glijdt? Want toen ik zwaarder ging liften ben ik begonnen met Liquid Chalk gebruiken. Zo werk je nog steeds aan je grip strength maar hoef je je minder druk te maken dat je die stang ineens laat vallen. Werkt voor mij echt super goed in ieder geval!

Nee, ik heb de stang nog niet laten vallen. Wel dat altijd de laatste herhalingen pijn doen en dat ik de stang wil laten vallen. Aan de ene kant doet het pijn in mn onderarmen (maar dat is natuurlijk alleen goed voor mn grip strength), maar vooral ook echt bij die eeltknobbels bij de basis van mijn vingers en ook bij het eerste gewricht. Maar alsnog bedankt voor de tip!

1 like

Ik heb juist veel minder last als ik die eeltknobbels gewoon af en toe wegschuur met een puimsteentje en daarna goed insmeer met een vette handcreme. Blijven de knobbeltjes soepel van en voor mij betekent dat geen pijn meer bij zware lifts. Ik kan echt helemaal niks met handschoentjes.

2 likes

Een kennis van mij is PT en heeft nu een dochtertje van 9 maanden. Ze heeft een insta met tips, misschien heb je daar wat aan? Je kunt haar vinden op fitcoach.dani ze woont in Singapore :blush:

Ah wat leuk, ik ga het uitchecken!

Zijn er nog mensen bezig met het Busy Beesschema? :grin:

Ik moet dit even van me afschrijven, maar ik merk dat ik sinds de vakantie echt een beetje moeite heb om mezelf te motiveren om naar de sportschool te gaan .Ik ging eerst samen met mijn vriend, maar hij werkt sinds dit schooljaar 4 avonden per week, dus ik moet alleen. Het probleem is denk ik dat ik fitness niet super leuk vind, ik zie wel veel resultaat en daar ben ik echt blij mee. Maar de apparaten vind ik gewoon niet heel leuk om te doen. Ik ben nu al wat verschillende groepslessen gaan volgen, misschien dat hier iets tussen zit wat ik heel erg leuk vind, maar qua tijden sluit het allemaal niet erg lekker aan.

Hiervoor deed ik een soort circuittraining waarbij kracht wordt gecombineerd met cardio op de steps en daar had ik altijd veel plezier in, dan ging ik gewoon 3 dagen per week. Het nadeel daaraan was dat de apparaten hydraulisch zijn, dus je het na een tijdje niet meer zwaarder kan maken voor jezelf en ik wilde wel een stapje zwaarder. Of hebben jullie een andere tip voor me?

Wat vinden jullie, zal ik weer teruggaan naar die circuittraining? Daar haal ik denk ik wel weer meer plezier uit. Heeft een van jullie misschien ervaring met sporten met zo’n vestje met gewichten? Dan kan ik het op die manier weer zwaarder maken.

Ik ben vorige week eindelijk begonnen hiermee!!! Vind het tot nu toe leuk, er zitten wat oefeningen bij die ik normaal gesproken niet deed en de workouts zijn ook goed in een uur te passen. Ik train zelf voornamelijk met supersets, echter wilde ik nu gewoon het schema netjes volgen en merk dat ik het zonder supersets ook wel uitdagend genoeg vind. Was vooral na de 1e lower body weer even helemaal gesloopt en spierpijn alles erop en eraan, heerlijk!! Echt een motivatie om na mn break van 2 maanden er weer vol voor te gaan :blush:

Tnx nogmaals voor het schema!
Volg jij het nog?

1 like

Wat leuk om te horen! Ja, chill he, ik vind het ook motiverend. Ben er nog steeds mee bezig, doe wel iets langer erover dan gepland en ben nu twee weken uit de running door start studiejaar en verhuizing, maar heb echt zin om het weer lekker op te pakken en weer 4 keer per week te gaan!

Ik zou voornamelijk met losse gewichten gaan trainen ipv met apparaten! Wellicht vind je dat ook een leukere manier van trainen.

Veranderingen als verhuizen en starten van het studiejaar kost mij ook altijd even tijd om alles weer terug in de routine te krijgen, maar het is niet erg toch als alles even wat langer duurt! Ben jij al voorbij de 1e 4 weken van het schema gekomen? En doe je ook de hiit workouts? Die heb ik namelijk nog niet geprobeerd :grimacing:

1 like

Ja zit nu in deel 5-8! En nee, ik skip hiit hahaha heb daar echt een hekel aan. Doe wel braaf buikspieren