Fitnesstopic

Ik heb een cookie&cream eiwitshake van body en fit en vind die best lekker! Je zou ook repen kunnen proberen?

Hoeveel wil je dan??
Ik probeer rond lichaamsgewicht te eten en dat haal ik (ruim) met
1 kom havermout 100g
1 eiwitreep met iets van 20 g eiwitten ofzo?
2 vleesvervangers (of 1 pak als het bijv kipstckjea vega gehakt of tofu is) als avond eten
Zou evt nog een shake erbij kunnen nemen en dsn zit ik bijna aan 100 g per dag. Is misschien eigenlijk best een goed idee :thinking: ipv 1 stuk fruit een shaky maken. Vind het alleen altijd zo messy met zon beker en dat poeder en dan roeren en dat het dan wat lauwig is blegh hahahah

Ik heb de body en fit vegan reep in cookie dough! Vind hem prima. De niet vegan is in meer smaken denk ik. Die heet smart bar als ik het me goed herinner! Ik zou wel echt letten op eiwit want er zijn in de supermarkt enzo ook veel repen die als proteinreep daar liggen maar slechts 7-10 gram eiwit bevatten…

Ik vond dit in het begin ook erg lastig. Nu eet ik vrij gemakkelijk rond de 100 gram eiwit (of meer) per dag. Ik weet niet wat je nu eet maar ik doe het nu zo: Ik probeer vooral bij mijn 3 hoofdmaaltijden genoeg eiwitten binnen te krijgen. Als tussendoortje eet ik ā€˜s middags bijvoorbeeld 250 gram kwark waardoor ik al 20 gram extra eiwit binnen krijg. Als je niet dagelijks shakes/repen wilt nemen kun je proberen om dagelijks extra kwark of aan ander eiwitrijk tussendoortje te eten?

1 like

Ik vind zelf salted caramel eiwit poeder van myprotein heel lekker! Je zou ook eiwitpoeder zonder smaak kunnen kopen en door je yoghurt, smoothies, havermout, pannenkoeken, pastasaus etc. kunnen doen.

1 like

Mijn ā€˜truc’ is om ā€˜s ochtends al gelijk een goede start te maken.

Bijv:

• 250g kwark met fruit (als je iets anders kiest als ontbijt is dit ook een prima snack)
  • havermout met een schep naturel eiwitpoeder
  • American protein pancakes mix van body&fit (die is ZO lekker)

Bij lunch&avondeten altijd 100 gram van iets met kip/tonijn/vleesvervanger, daar kom ik altijd makkelijk aan Mn eiwitdoel. Of eieren!

Tussendoor kun je bijv:
-rijstewafels met kipfilet/zalm

• protein bar

En een heel goed recept voor een shake is vanille eiwitpoeder met bevroren aardbeien en water. Net een milkshake! Als je een dubbele neemt zit je gelijk lekker

(Ik weet btw niet of je vega bent, sorry anders)

Waarom 100g? 2x lichaamsgewicht aan eiwit is toch niet nodig?

He? Hahah

Geen last van :woman_shrugging:t3:

Voor spiergroei is dat wel optimaal!

Net weer een super goede training gehad in de gym. Voelt zo fijn als 't zo chill gaat!

2 likes

Hahaha vandaag een funxtion les meegedaan, heb me nog nooit zo debiel gevoeld. Nog veel te leren, maar goed is wel gemakkelijk progressie meten denk ik dan maar

Ik heb het gisteravond gedaan en ik vond het echt heel erg leuk, bedankt voor de tip! :smiley:

Nou ja, tussen 1,5 en 1,8 gram is ook prima, het gaat erom dat je meer kcal binnen krijgt als je wilt aankomen. 2 gram kan ook, maar ik vraag me dan af of er nog wel balans in het totale voedingspatroon is. Dus 40-20-20 of 40-15-25 % kh, vet, eiwit. Kan allemaal prima in balans zijn hoor met 100g eiwit! Meer dan de helft van de info hebben we niet om daar iets over te zeggen. Maar als je tegen heug en meug meer eiwitten in je voeding moet proppen… Zo’n groot verschil maakt het niet als je wel aan je kcal behoefte komt om aan te komen. Als je je spieren goed traint ten minste, anders wordt het als vet opgeslagen natuurlijk.

2 likes

Ja bodypump is echt verslavend!! Krijg je ook een heeeel mooi lichaam van!

Haha nou dat klinkt goed! Ik heb ook flinke spierpijn, dus ik heb in ieder geval hard gewerkt. Ze geven het ook echt wel veel bij mijn sportschool, dus dat komt echt goed uit :blush:

Ah leuk! Ja ik las je berichtjes over dat je uptempo miste bij krachttraining en cardio saai vond en wel vooruitgang wilde zien en toen dacht ik: BODYPUMP
Dus blij om te horen dat je het leuk vond! Elke 3 maanden komt er een nieuwe editie uit maar sommige instructrices doen daarvoor al mixen omdat drie maanden lang hetzelfde doen wel saai kan zijn.

1 like

Ja klopt! Ze hadden het er gisteren al over dat de nieuwe editie volgende week uit komt volgens mij. Ze hadden ook echt fijne muziek, goed up tempo inderdaad en het is lekker dat je met die gewichten kunt wisselen. Dan kun je het ook weer zwaarder maken wanneer je daar aan toe bent. Echt een hele goede tip, nogmaals bedankt!!

Wie heeft een tip voor een goede ankle strap? Ik zoek eigenlijk een leren want diegene met klittenband is compleet versleten na 1.5 jaar :frowning: baal ik heel erg van.

Ik ben na heel lang uitstellen en de stap niet durven nemen, eindelijk begonnen met fitness! Heb een proeflesje gehad van een van de coaches. Binnenkort metingen en een schema opstellen. Heb er echt heel veel zin in!

7 likes