Fitnesstopic

Dank @vitaminwater en @Damnatio! Ga verder Googelen als ik weer een beetje moed heb verzameld, kwam net terecht op ‘t bodybuilders-forum waar uitgebreid verteld werd hoe bodypump vooral chill is om achterin te gaan staan en naar vrouwenbillen in ’ strakke pakjes’ te kijken :scream::nauseated_face: ik citeer: ‘verhoogt de potentie’.

Maar lijkt me in ieder geval wel een idee om 1-2 keer krachttraining toe te voegen. Dank!

1 like

Ieuw, sommige mannen :roll_eyes:

Ik zei het al in een ander topic maar ik heb eindelijk mijn angst overwonnen en me vandaag ingeschreven bij de sportschool! :muscle::muscle::muscle:
Nu moet ik schoenen hebben want ik heb nog nooit gesport maar wat voor schoenen zijn fijn? En kan ik beter hardloop of echt fitness schoenen kopen?

8 likes

Ligt eraan wat je van plan bent. Als je vooral cardio gaat doen volstaan simpele hardloopschoenen. Ga je zwaar liften, dan kan je beter kijken naar platte schoenen. Wil je allebei? Dan heb je prima hybrides zoals de Metcons van Nike.

1 like

Dankje! :smiley: Als extreme beginneling had ik over dat verschil nog niet nagedacht :sweat_smile:

Ik ben nu bijna een maand bezig met fitness en voel me er zo veel beter door in mijn vel zitten. Ik verheug me op de keren dat ik erheen ga, voel me super enthousiast, slaap wat beter, voel me geestelijk fijner. Had het echt niet verwacht!
Merk wel dat mijn lichaam moet wennen aan alles, mijn knieën doen best zeer nu ondanks dat ik goed op mijn houding let met de oefeningen die ik doe. Ga nu 3x per week en train via een schema die is opgesteld door de trainers. :grin:

4 likes

Oh wat goed om te horen! Dit is wel motivatie om door te zetten.

Ik ben maandag voor het eerst geweest en de trainer heeft mij alle apparaten uitgelegd en overal heb ik kort op geoefend. Een paar keer moest ik even doorzetten van hem en 1x zei ik dat ik niet meer kon maar hij dacht van wel. Ik heb toen toch mijn best gedaan, maar die arm heb ik vervolgens 3 dagen niet kunnen strekken :fearful: Kan mij niet herinneren ooit zo veel spierpijn te hebben gehad. En ik heb me ook zo geërgerd aan het seksisme. Bijvoorbeeld apparaten waarbij je je benen uit elkaar duwt en waarbij je je benen naar elkaar duwt die de trainer dan bad girl en good girl noemt :woman_facepalming: Maar dit weekend ga ik weer en ik hoop dat ik mij net zo goed ga voelen als jij! :muscle:

Ik dacht dat ik overdreef, maar gezien jouw reactie misschien toch niet. Dit was wel het toppunt, maar het was ook bijvoorbeeld bij je houding, dan moet je je borst goed vooruit doen. Ok prima. Maar dan steeds: doe alsof er een knappe man langs loopt! Of vrouw, ik weet niet waar je van houdt -> ongemakkelijke stilte :roll_eyes:

Je overdrijft echt niet, wat een creep!!

Ik zou hem niet meer als trainer willen en (als het kan) ook ergens melding van maken bij de sportschool. Echt niet ok!

6 likes

Dat durf ik niet, want ik ben bang dat ie direct weet dat ik dat ben, maar was wel al van plan alleen nog s avonds/in het weekend te gaan, als hij er volgens mij niet is :grimacing:

Het is toch te gek voor woorden dat jij nu al je hele schema gaat aanpassen op wanneer hij wel of niet in de sportschool is. Hij heeft zich gewoon zeer ongepast gedragen en ervoor gezorgd dat je niet op je gemak was, super vervelend, en dat mag je best wel een andere medewerker oid melden. Is niet cool van hem.

7 likes

Als hij bij jou dit geintje flikt, doet ie het waarschijnlijk ook bij meerdere vrouwen. Zou me dus niet zo druk maken om herkenbaarheid.

1 like

Ik vind de opmerkingen die hij maakt echt heel erg raar… Zou me ook gelijk niet meer fijn voelen zeg!

1 like

Wat een creepy trainer…

Ik lig nog in bed, over een minuut ga ik er écht uit om te sporten

2 likes

Thanks! Ik ben afgelopen week na werk geweest met dan om 21:00u eten. Beviel eigenlijk wel goed, dus ben over de eerste drempel heen haha.
Ik doe aan krachttraining. Doe in het weekend langere schema’s en doordeweeks wat korter schema met korte sets en wat hoger gewicht.

Vandaag voor het eerst gebodypumpt. Ik ben kaaaaapot. Nu al zoveel spierpijn. Kon geeneens mn haar fatsoenlijk wassen.

2 likes

Me vandaag al ingeschreven voor m’n groepslessen van volgende week. Eentje is relatief rustig dus ga daarna misschien nog wel even zelf aan de slag. En misschien dat ik zaterdag voor m’n werk nog ff ga. Werkt verslavend

1 like

Net getraind, voel m’n billen alweer branden :tada: Voelt zo heerlijk. Heb nu al zin om morgenavond weer te gaan

2 likes

Ik heb me vandaag ook ingeschreven bij de sportschool. Doen jullie ook wel eens van die virtuele lessen? Dus zonder trainer zeg maar?
Wilde keer iets van yoga, box of shape doen maar ze hebben hier alleen virtuele lessen.

Ik heb na twee maanden afwezigheid vrijdag weer getraind en vanochtend powerpump gedaan. :muscle: Had nog spierpijn van vrijdag en jeetje wat heftig dat powerpump.

Heb ook protein gekocht en een barbell pad. All in (en een koopprobleem)