Fitnesstopic

Ik heb vandaag voor het eerst zo’n Basic Fit virtuele groepsles gedaan en vond het verrassend leuk als afwisseling/tussendoortje. Het duurt ook niet zo lang.

Even een edit zodat ik niet dubbelpost, maar donderdag voelde ik me echt slecht over mezelf in de sportschool. Het ging niet lekker. Vandaag ging het gelukkig weer beter. Ik ben nu een half jaar aan het aanklooien (veel conditie opbouwen en de apparaten/oefeningen leren kennen), maar ik denk dat ik per april met een schema of programma ga werken voor meer en betere resultaten.

Ik heb gisteren voor het eerst bbg gedaan en ik was halverwege zo dood, stond letterlijk te trillen op mn benen, dat ik maar de helft heb gedaan (2x 7 min. ipv 4x dus). Ik vond het een beetje stom van mezelf dat ik niet alles had gedaan maar vanochtend werd ik met zo idioot veel spierpijn wakker :sweat_smile: :sob: Echt stom want tot een maand of 3 geleden ging ik best veel naar de sportschool en had ik dit veel makkelijker gekund. Nja, hopen dat het snel weer opbouwt dan maar.

Ik zou zooo graag het doorzettingsvermogen willen hebben om s’ochtends te sporten. Ik sta normaal om 8:20 op en vertrek 8:35 van huis naar werk. Heb al zo enorm veel pogingen gedaan om half 7 op te staan zodat ik van 7:00 tot 7:40 kan trainen, maar als ik dan om 6:00 wakker word en ik besef dat ik er over een half uur uit moet, ipv over 2,5, is binnen een minuut mijn wekker verzet. Het lukt echt niet.

Zijn allstars een beetje chill voor krachttraining? Ik merk dat ik niet stabiel sta op m’n schoenen nu en ik mag m’n schoenen niet uit doen in mijn sportschool.

Ik gebruik neppe en ik vind het fijn!

1 like

Ja is voor bijv deadlifts enzo juist goed omdat je zo plat mogelijk op de grond staat en goed verspreid contact maakt met de vloer!

1 like

Heeft iemand een goeie tip qua warm-up als je gaat liften? Ik doe nu meestal alleen 10 minuten treadmill, lopen maar wel op een helling zodat ik wel opwarm maar niet echt ga zweten. En daarna doe ik heel even een paar stretches met mn armen maar verder niks eigenlijk. Heb het idee dat dat toch niet helemaal voldoende is maar ook geen idee hoe ik het beter moet doen op een manier waarop ik niet al echt ga zweten.

Ik stretch voor elke training een half uur incl foamrollen (heupen, bovenbenen, rug, lats, kuiten). o.a. Draaibewegingen waarmee mijn rug los komt, vooroverbuigingen voor mijn hamstrings. En als ik bijvoorbeeld ga squatten of deadliften eerst bijvoorbeeld vier of vijf warm up sets voordat ik begin met mijn werksets. Dus als ik begin aan mijn lifts is er vaak al half uur/drie kwartier voorbij haha.
Zijn best veel filmpjes over te vinden op youtube!

1 like

Specifiek maken! Glute activation met elastiek. Squats met bodyweight en lege bar. Deadlifts met elastiek en lege bar.

2 likes

Wat ik doe is meestal

• 5 min treadmill (is voor mij genoeg)
  • dan doe ik leg swings, dus je been van voor naar achter heen en weer zwaaien 10x per been, en van links naar rechts 10x per been
  • evt glute activation met band

En dan begin ik aan mn warm up sets

• 8x met alleen bar
  • dan 3 warm up sets ofzo waarbij ik het gewicht steeds verhoog tot bijna het gewicht van mn working sets. meestal 5, 4, en 3 reps.
1 like

Maar doen jullie dit ook allemaal voor als je je armen gaat trainen? Want ik doe wel iets meer voor benen maar bij armen weet ik het niet zo goed @Hondje @oliverqueen @Spillthetea

Of dan dus gewoon warm up sets?

Ik heb geen dag waarop ik enkel armen train, dus geen ervaring! Ik deed hiervoor push/pull/legs/upper/lower en nu een 5xfull body split, dus dan komt er altijd meer aan bod dan enkel armen. En dan doe ik dus elke dag grotendeels dezelfde warming up.

1 like

Na de treadmill doe ik dan kort even bijvoorbeeld grote cirkels draaien met m’n armen naar voor en achter. Met pull ups begin ik dan gewoon, met benchen doe ik wel warm up sets idd

1 like

ik weet niet waar je traint maar bij mij hebben ze ook een grote ‘stok’ (in feite een pvc buis) die ik altijd gebruik om mijn schouders op te warmen, dus dan van voor naar achter of je hoofd zegmaar. Verder gebruik ik altijd kleine gewichtjes/dumbells en doe ik daar dan wat shoulder extensions mee

1 like

Ik doe het iets minder uitgebreid. Ik zorg gewoon dat ik het letterlijk en figuurlijk warm krijg. Dus even knieheffen, jumping jacks, armen loszwaaien, heupen draaien etc. En tegenwoordig doe ik wel een stretch voor mijn benen voor het squatten aan. En ik doe vaak even één of twee keer een set zonder gewichten.

Ik denk dat dit al met al nog geen 10 minuten duurt, werkt voor mij prima.

1 like

Iemand tips voor fijne weerstandsbanden? Ik gebruik er nu een van Tunturi (zwart = zwaarste) maar die rolt heel vaak op als ik met een oefening bezig ben, super irritant. Dacht misschien gebeurt dat minder snel als je zo’n band van soort stof hebt. Maar vind t lastig wat nou een goede keuze is en hoe ik weet of ie even zwaar is als die ik nu heb. Dit is de zwaarste uit een set van 5, maar zou dat dan vergelijkbaar zijn met de zwaarste uit een set van 3?

Ik heb die van Grace Beverly, b_nd heet het volgens mij. Ik vind ze gek fijn!

Ik heb die van Perry sport (blackroll is het merk, €15). Ik heb medium en die is zwaar genoeg voor mij. Ik denk dat als je het vraagt ze je best mag testen. Ik vind in de winkel kopen igg fijner dan online.

Bedoel je deze? https://www.decathlon.nl/p/weerstandsband-glute-band-krachttraining-billen-light/_/R-p-X8601419

Met dit materiaal zit het meestal wel goed, rolt niet op etc (heb de mijne van aliexpress maar ze zien er vergelijkbaar uit)

1 like

Ik weet niet zo goed waar ik dit anders moet posten, maar blijkbaar is Bret Contreras niet wie hij lijkt te zijn (z’n ex heeft in een podcast over hun abusive relatie verteld)

Las net dit op Reddit:

Ik schrik hier wel van. Ik ga in ieder geval niks meer kopen van hem en hem ontvolgen op Instagram