Fitnesstopic

Ohja nee dan vind je dit wel leuk denk ik! Ik vind hardlopen echt dodelijk saai haha, maar dit is zeker niet saai en juist heel opzwepend! Het is ook maar 45 min dus dat vind ik ook wel een chille lengte. En je gaat zeker kapot dus al die endorfines komen wel vrij haha, iedereen loopt altijd met een mega rood zweethoofd de zaal uit.

Ik zou het gewoon eens proberen, je kunt twee proeflessen aanschaffen toch? Dat heb ik toen gewoon een keer gedaan. Ik vind het heel leuk in ieder geval! Ook al kan ik lang niet alles helemaal meedoen haha, en zit ik nog steeds met de meest lichte gewichtjes
 maar je bent gewoon even lekker 45 min bezig en die muziek maakt het ook wel echt leuk. (ik vond de theme rides met kerst/abba/guilty pleasures echt heel leuk)

Hoewel het volgens mij wel weer minder ‘goed’ qua training is dan je zou denken? Of ja, je doet dan bijvoorbeeld push ups op zo’n fiets, maar daarmee train je amper je armen, omdat je beweegt op t momentum van die fietsbeweging. Dus zou er geen wonderen van verwachten, maar vind het zelf wel leuk om naast mn andere sport te doen.

Ik had me vlak voor corona afgemeld bij mijn sportschool omdat ik ging verhuizen, dus nu wil ik me graag aanmelden bij een nieuwe sportschool. Zaterdagochtend maar even bellen of ik ook gelijk mag sporten als ik me kom aanmelden, want ze doen aan reserveren, dus wie weet zitten ze wel vol als ik me wil komen aanmelden en kan ik weer naar huis. Ben heel erg benieuwd, heb echt wel zin om weer te kunnen sporten!

Nee, bij mij werkt dat niet zo. Je ziet alleen de beschikbare timeslots, en zodra een timeslot vol is verdwijnt hij uit de lijst. Je kan ook maar één reservering tegelijk maken, en pas nadat die tijd voorbij is weer de volgende om te voorkomen dat mensen ver vooruit alles claimen. Ik heb het eerlijk gezegd wel liever zo dan helemaal zonder reserveren.

@En_17_Anderen Ik voel je pijn :frowning: Mijn hip thrust doel heb ik maar helemaal opgegeven voorlopig. Daar moet ik normaal zo veel materiaal voor rondslepen, dat kan nu echt niet.

@Tedmosby Zelf heb ik geen last van eczeem waardoor dagelijks douchen niet zou kunnen, dus daar heb ik geen antwoord op waar je iets aan hebt. Had je daar dan minder last van onder de koude buitendouche bij je ouders? Zou het helpen als je thuis ook koud doucht?

1 like

Omg ik kom net terug uit de gym en het was AMAZInG. Wel redelijk druk nog vond ik, en ik heb me weer heerlijk geërgerd aan van die gasten die het nodig vinden om drie setjes dumbbells te verzamelen en dan eens per 10 minuten een oefening doen. Ik mocht gelukkig wel zijn dumbbells lenen, maarja lekker hygiënisch is anders.
Wat me trouwens HEEL erg mee viel, is dat ik eigenlijk alle oefeningen gewoon op hetzelfde gewicht kon doen als pre-corona! Echt megafijn, terwijl ik tijdens quarantaine max 1 keer per week trainde en de afgelopen maand alleen Chloe Ting Hourglass heb gedaan.

4 likes

Ik sport bij Basic Fit en heb vandaag en gisteren gesport. Vond het qua hygiĂ«ne een beetje ‘karig’. Er waren maar 2 plekken met van die spuitflessen en lang niet iedereen maakt z’n shit schoon, heb je echt een beetje zelf in de hand. Gisteren was het trouwens ook heel druk rond 19.00. Vandaag rond 13.00 vrij rustig.

Eens ja, had wel verwacht dat ze meerdere reinigingsmogelijkheden zouden bieden/verplichten

Ik heb ook niet het idee dat er een limiet zit aan die reserveringen? Het was gisteren echt zoooo druk, echt gewoon wat het voor corona ook was als je 's avonds komt. Maar een jongen die ik in de sportschool sprak, zei dus dat er wel een limiet was, want hij had dus van meerdere mensen gehoord dat het gisteren vol was. Vond het een beetje gek haha.

Ik kom ook net terug en was echt fijn! Hier is een limiet van 15 mensen dus dan heb je ook wel echt het gevoel dat je goed Afstand kon houden en iedereen kreeg een eigen spuitflacon mee met desinfectant om je zooi mee schoon te maken. Enige nadeel was wel dat je maar 60 min kan reserveren en dat is toch echt wel aan de korte kant

Ik heb het hip thrust apparaat gespot in m’n gym. Nu wil ik ook 100kg thrusten, net als jullieeee

Trouwens m’n smartwatch werkt niet goed op de loopband. Of tenminste steeds dan doet hij het niet. Ik denk eigenlijk dat het door m’n zweet komt. Miss moet ik eens beginnen met de loopband (30 min helling 12 5km per uur probeer ik) en kijken of hij het dan doet. Maar nu steeds niet, hij houdt m’n hartslag niet goed bij waardoor mm kcal verbranding niet klopt. En ik vind het zo zo zo irritant kan dat echt niet loslaten.

Op wat voor modus zet jij je horloge? Want als je horloge echt denkt dat je gaat hardlopen kan hij moeite hebben omdat je volgens het GPS signaal niet verplaatst. Bij mijn horloge (samsung) en mijn vorige (fitbit) moest ik echt aangeven dat het een loopband was omdat die dan geen rekening houd met GPS signaal.

Ja ik zet hem op treadmill of freestyle. Maar het gaat dus om mn hartslag, die meet hij gewoon niet goed

Met het limiet zit er ook wel een verschil tussen wat “kan” en wat een beetje relaxed en veilig is. Toen ik het op woensdag druk vond waren er 50 mensen binnen, maar volgens het personeel zijn er max rond de 90 plekken. Maar dat is wel als elk vakje op de grond gevuld is met een persoon. En de mensen die er zijn concentreren zich toch een beetje rond het krachthonk, terwijl het bij de cardiotoestellen leeg was.

@clairdelune Ik begin volgende week met het schema van Gain by brains. Dat is 4 keer per week upper/lower body, zag er wel chill uit.

@Banananana Is dat die Booty Builder (haat die naam) die jullie hebben staan? Ik zag trouwens vanochtend een bankje staan bij de smith machine, dus daar kan ik ook mee hip thrusten. Ik weet alleen niet hoe zwaar de stang daarvan is. Tellen jullie die normaal mee?

1 like

Je moet inderdaad niet denken dat het een fantastische arm workout is, daarnaast doet het (voor mij) amper wat voor je core, maar voor je conditie en coördinatie is het top!

1 like

Stang tel ik normaal wel mee, maar die stang op de smith machine in mijn gym weegt zo weinig dat ik m niet meetel. De stang kan trouwens bij mij ook niet laag genoeg om te kunnen hipthrusten :frowning:

Balen! :frowning: Ik tel hem normaal ook mee hoor, maar vind het lastig inschatten wat die van de smith machine weegt. Wel iets, maar minder dan een normale denk ik.

Ik kon op het hip thrust apparaat in de sportschool echt met veel minder thrusten dan op de normale manier.

1 like

Eerste keer weer gebodypumpt. Het is nu dag 2 en kan niet meer lopen haha. Ik hoop trouwens dat het spierpijn is in mijn onderrug en dat ik me niet vertild heb.

Ik vind deze release trouwens niet leuk. Veel te veel opdrukken en dat kan ik niet.

1 like

Dit onderwerp heb ik hier al heel vaak voorbij zien komen, dus sorry voor de terugkerende vraag
 Maar mijn superfijne myprotein legging is kapot en na alle goede verhalen wil ik er een van gymshark bestellen. Maar het zijn er zo veel! Wat vinden jullie de fijnste en de meest flatterende?

Oh shit! Ik ga woensdag voor het eerst en ik vind opdrukken ook nooit zo leuk, ben benieuwd wat ik van de release vind.