Fitnesstopic

Mijn sportschool mailde net dat de sportsector is vrijgesteld van de max 30 binnen.

Bij ons heeft ieder een spray voor zich die je pakt bij de ingang en de hele tijd bij je houdt terwijl je binnen bent. Ik ben inmiddels ook maar gewoon mijn tas mee gaan nemen naar binnen. Heb het idee dat het er wel gek uitziet, maar boeie. Het is handiger.

Ik heb sinds maandag weer een nieuw schema voor de komende tien weken en heb er meteen zo veel meer zin in, heel fijn even die extra motivatie haha

1 like

Nice! Wat voor schema is het?

Ik ben nu een paar weken bezig met een schema van 5 dagen (3 lower, 2 upper body). Wel heftig, ik deed een hele tijd maar 4 dagen, maar zo’n nieuw schema geeft echt weer nieuwe motivatie.

1 like

Oh wat goed, 5 dagen! Lijkt me heftig, maar fijn hoe zo’n nieuw schema dan wel extra motivatie kan geven!

Ik doe er nu 3 (upper body - lower body - full body), wil eigenlijk 4 dagen gaan doen zodat ik kan splitten in 2x upper en 2x lower maar kan daar nu echt even de tijd niet voor vinden omdat ik ook nog 1x per week yoga wil doen, dus dan maar zo :sweat_smile:

1 like

Ik kom echt slecht aan sporten toe de laatste dagen, heel irritant. Hoe doen mensen dit die 40uur werken man. Ik vind het nu al zo irritant dat ik steeds te moe ben of geen zin heb. En ik werk straks vier dagen per week. Moet toch te doen zijn :rage:

Ik werk wel vanuit huis en ik sport ook vanuit huis, dus wellicht is dit niet toepasbaar voor jou, maar ik sport meestal rond 11.45, daarna eet ik, ik spring onder de douche en ik werk weer verder.

Edit: Of misschien wilde je helemaal geen serieus antwoord en wilde je gewoon klagen, haha dan lees hier maar overheen.

1 like

Ik probeer op een aantal dagen direct vanuit werk te sporten, werkt wel haha. Maar wel zorgen dat je een vullende snack neemt van tevoren.

1 like

Ik plan alles van te voren in via onefit. Dat werkt voor mij heel goed omdat je er dan omheen kan plannen en je een boete krijgt van 10 euro als je niet op tijd afzegt en dan niet komt :stuck_out_tongue:

Ja dat ga ik vandaag proberen, meteen na werk. @Branko nee ik wil echt oplossingen hahah ik heb nu sinds maandag niet gesport en ik vind dat echt irritant. Maar ik werk dus niet thuis, onderwijs en oppassen en ik woon op de 2e verdieping in een gehorig huis waardoor sporten thuis ook niet zo makkelijk is.

1 like

Ik werk 40 uur en ik ga sinds een paar weken ā€˜s ochtendsvroeg naar de sportschool, dus nog voor mijn werk. Dat is voor niet iedereen een optie denk ik vanwege reistijd enzo maar nu met thuiswerken is het ideaal. Ik vind het heel fijn om het meteen maar gedaan te hebben en ik heb veel meer aan mijn avonden nu.

Mocht je toch thuis willen sporten, er zijn best veel filmpjes op youtube te vinden speciaal voor mensen die in appartementen wonen. Zoek op: appartment friendly. Chloe Ting en MadFit hebben er bijvoorbeeld best wel wat.

Ik werk 36 uur en ik ga 3-4 dagen gelijk vanuit werk om 17.00 uur en in het weekend 1 of 2 dagen nog. Soms heb ik tijd om ff thuis om te kleden, maar ik neem mijn sporttas normaal gewoon mee.

Scheelt trouwens ook dat ik crossfitlessen van 1 uur per keer doe. Ben dus niet zooooveel tijd kwijt op een dag aan sporten.

Ja die ken ik allemaal wel maar ben nu echt weer in de sportschool vibe die ik wel wil vasthouden

1 like

Ik blijf het ook lastig vinden hoor. Toen ik nog op kantoor werkte ging ik standaard voor werktijd, en dan meteen door naar kantoor. Dan kan je na werktijd gewoon doen wat je wilt, meegaan met spontane plannen, of lekker moe zijn en niks doen :stuck_out_tongue:

Nu ik thuis werk vind het ik fijn om een uurtje eerder te beginnen met werken, en dan ook op tijd stoppen en dan gaan sporten. Zo gebruik ik mijn meest scherpe uurtjes om te werken in de ochtend, maar ben ik nog wel de spits in de sportschool voor.

@Branko Hoe jij het doet klinkt ook wel relaxed. Hoe lang ben jij in totaal bezig voor je weer aan het werk bent? En wat doe je als een afspraak bijvoorbeeld tot 12:00 duurt, of als je er redelijk vroeg weer moet zijn?

Hangt af van mijn dag, hoe druk ik ben, hoeveel zin ik heb om te sporten etc. Maar meestal sport ik ongeveer 20 - 45 minuten. Ik heb het geluk dat mijn lunch daarna meestal voor me klaarstaat. Ik douche vaak koud en was mijn haar niet heel vaak. Sinds corona maak ik me ook nog maar zelden op dus ik ben niet hƩƩl veel tijd kwijt. Ik denk dat ik dan ongeveer 13.00 - 13.15 wel weer achter mijn laptop zit.

Als ik meetings heb dan plan ik daar gewoon omheen. Dan begin ik wat eerder of later met sporten. Als ik echt buiten lunchtijd sport houd ik meestal wel mijn telefoon in de gaten, just in case. Mails lees ik daarna wel weer, ik ben ook van mening dat je niet verplicht binnen een halfuur op mails hoeft te reageren.

Ik weet niet hoe het bij andere kantoren is hoor, maar bij mij zijn werktijden totaal niet streng. Als ik hier op het forum lees dat mensen zichzelf moeten inklokken enzo valt mijn mond echt open. Wellicht ben ik verwend wat dit betreft.

Dat klinkt echt perfect!

Inklokken en vaste werktijden heb ik gelukkig ook niks mee te maken hoor. Ik ben vrij om mijn werktijd naar eigen inzicht in te delen. In de praktijk is het wel zo dat ik gewoon veel in meetings zit. Als de ene duurt tot 12 en de volgende om 13 weer begint, moet het sporten wel binnen dat uur passen. Ik ben vaak wel een uur bezig in de gym zelf, dus dan red ik dat niet.

Voor dagen dat ik rondom de lunch wel meer ruimte heb ga ik dit wel overwegen, want het klikt verder heel relaxed om het zo te doen.

1 like

Nou het is me gelukt :ok_hand:t2:. Idd direct uit werk is een goeie strategie. Misschien morgenmiddag ff half uur kracht gewoon thuis, is ook weer mooi meegenomen natuurlijk.

M’n sportschool had altijd op woensdagavond bodypump, maar vanaf volgende week niet meer. Nu alleen ochtenden, vaak net als m’n vriend vrij is, dus dan ook niet altijd zin om heel vroeg op te staan. En op vrijdag red ik 't niet ivm eten :frowning: stom

Waarschijnlijk is het hier al een paar keer gevraagd, maar hebben jullie eiwitpoeder aanraders? Ik heb body&fit en myprotein geprobeerd maar vind ze allebei zo intens zoet en heel erg chemisch smaken, zelfs de ā€œnormalereā€ smaken zoals vanille.

Het liefst geen naturel, dus met of vanille of chocoladesmaak (maar dan met natuurlijke smaakstoffen, als dat er uberhaupt is?). Zie door de bomen het bos niet meer en wil niet weer een halve kilo kopen van iets wat ik niet door m’n keel krijg. :sweat_smile: