Je kan dat tegen de medewerkers zeggen toch? Vind dat sowieso wel iets waar zij op moeten reageren hoor, niet iets wat je ff zelf oplost. Gewoon zeggen dat je het lastig vindt er zelf wat van te zeggen misschien. Ik durf dat ook nooit hoor, ik heb dus al sinds juli niet meer met dumbells en bankjes getraind omdat er zoveel mannen zijn altijd
Ja snapz. Maar als het je sportplezier verpest zou ik dat wel reden genoeg vinden, je betaalt even veel als zij toch. Moeten ze maar niet zo a-relaxt doen.
Oke; even antwoorden op mijzelf.
Het viel reuze mee hoe ‘erg’ het was, ik was echt bang dat iedereen op mij zou letten maar dat was totaal niet zo. Ik heb wel vooral cardio gedaan omdat ik de apparaten wat intimiderend vond nog. Maar voor nu een prima begin en hopelijk binnenkort met wat hulp ook door naar de apparaten. Ik ben trots!
Ik kijk altijd heel sneaky naar andere mensen die met apparaten werken, om erachter komen hoe of wat
Hahaha dat is wel een goede om te doen ja.
Goed bezig! Kun je voor de apparaten geen uitleg vragen van een trainer? Of is dat nu niet mogelijk vanwege C?
Ik wilde voor de crisis me aanmelden bij een sportschool, maar toen gingen ze dicht, en nu trekt het me niet om binnen met allemaal andere mensen te moeten sporten. Het is toch nooit echt helemaal veilig denk ik. Of het is gewoon gedoe. Wachten op je beurt inderdaad, weinig mogelijkheden, zoveel rekening moeten houden. Dan ga ik liever thuis wat doen. (Maar thuis is helaas een mindere stok achter de deur)
Ik vind het thuis eigenlijk wel laagdrempeliger om te gaan sporten wat betreft die stok achter de deur betreft! Je hoeft nergens heen, je hoeft niet eens een fatsoenlijke outfit (lees: sportbh/legging aan, shorts en hemdje voldoen). Ik train nu ongeveer 3 keer per week thuis met dumbbells en love it
Ik ben dus thuis sneller geneigd om het steeds uit te stellen en dan huishouden te doen of gewoon te netflixen. Ipv de deur uit te gaan en “geen keus te hebben”. In de sportschool kan je niets anders dan sporten
Ik hoef eigenlijk nooit te wachten op m’n beurt! Nu juist minder denk omdat er max 30 pers in mogen. Maar is indd nooit helemaal veilig, zoveel mensen die hun apparaten niet schoonmaken En als je het schoonmaakt is het meestal ook niet helemaal 100%, volgens mij zit er ook super veel water in die schoonmaakflesjes.
Wat voor mij nu wel echt helpt is die timeslots, dan ga ik echt wel!
Afgelopen jaar heb ik eigenlijk alleen met apparaten getraind en sinds deze week train ik met mijn vriend mee met ‘the real deal’ en teeeeeeeeeeering wat heb ik een spierpijn.
Maandag leg day gedaan, o.a. squats met losse stang met gewichten. Doe normaal alles met machines dus was wel flink schakelen. Had nu met squats volgens mij 40 kilo in totaal, maar het deed me zoooveel pijn in mijn nek waar de stang rustte. Heb daarna wat filmpjes gekeken op youtube en hoop dat het door die tips wat beter lukt de volgende keer. Nu lukte eigenlijk vooral niet zwaarder door m’n nek. Heb daarna 3 dagen spierpijn gehad lol.
Gisteren bovenlichaam gedaan, vooral rug en biceps. En ik kan nu niet normaal meer lopen of opstaan of wat dan ook, donders. O.a. deadlifts gedaan, ook voor het eerst dus. Had nu 4 x 8 met 50 kilo en dat ging prima. Alleen deden m’n handen piiijjjnnn dus ik wil even handschoentjes kopen. Iemand tips voor goede? Wil even via bol bestellen. Is zoiets iets? Ook al dacht ik op het moment zelf dat ik nog wel meer aan kon: door de spierpijn nu héél blij dat ik niet meer heb gedaan.
Met Squats gebruik ik altijd deze squatpad, voelt veel fijner in de nek. En anders zou je even een handdoek om de barbell kunnen wikkelen. Deze bij bol:
En ik heb deze handschoenen, ook echt al wel 5 jaar ofzo en nu pas dat ik denk dat ze mss aan vervanging toe zijn:
Heb nu een aantal weken geleden een abonnement op Basic-Fit genomen. Met het idee dat het juist chill is nu in Corona tijden. Begonnen met beetje cardio en virtuele groepslessen met een vriendin. Alleen nu zijn de groepslessen natuurlijk geschrapt. En ik vind die apparaten heel intimiderend, en misschien nog wel meer als ik samen met die vriendin ben die het al wel kent. Iemand die mij kan motiveren. Ben hiervoor ook nog nooit in sportscholen geweest, dus snap er niet zoveel van.
Hebben ze niet zo’n circuitje? Met tien hele simpele apparaten en een stopwatch erbij. Dat doe ik vaak als ik geen zin heb om na te denken en dan komt alles een beetje aan bod. En op het apparaat staat wat je moet doen.
Oh nice, ik ga de handschoenen bestellen! Ik wil squats leren zonder het kussentje, dus ik ga het nog even proberen met kale stang. Ik denk dat ik de stang veel te breed pakte en mijn schouders niet genoeg aanspande, waardoor de stang te veel in mn wervels lag ipv op mijn schouderbladen.
@Plantengekkie ik zou juist even gebruik maken van de ervaring van die vriendin haha! Zij kan het je even voordoen en uitleggen waar je het moet voelen. En idd op de apparaten staat hoe je de oefening moet uitvoeren. Gewoon eerste keer het gewicht laag zetten, gevoel krijgen hoe je de oefening moet uitvoeren en dan kun je het gewicht steeds wat hoger zetten. Ik vond het de eerste keren ook spannend, maar na 2 of 3 keer ben je wel gewend hoor! Ik vind het nu weer doodeng om in het spierbundelhonk te staan om met losse gewichten.
Ik zou geen pad gebruiken voor het squatten. Je spieren moeten er aan wennen dat er druk op komt te liggen. Zorg ervoor dat je indd alles goed aanspant en je de bar op je traps legt en niet op dat botje, want dat doet zeer.
Ik ben ook geen fan van handschoenen. Kijk er eens naar over je de bar niet heel hard knijpt als je aan het deadliften bent. Wat ik zelf fijn vind is vloeibaar magnesium. Zuinig en handig in gebruik. Als je handschoenen gebruikt kan je daar weer in gaan zweten en dat voelt niet lekker, en op den duur wennen je handen echt aan het gevoel op de bar en dan zal je ook meer eelt op je handen krijgen.
Ja idd en ik las ook dat je zwaartepunt anders gaat liggen door die pad dus ik wil het heel graag zonder proberen. Morgen is het eigenlijk weer leg day maar de spierpijn in mn rug is nog niet over dus squatten wordt lastig haha
Ik ga eens kijken naar vloeibaar magnesium, dat maakt het stroef denk ik of niet? Ik heb nu wel van die handschoentjes besteld, ik heb 0,0 eelt op m’n handen nu Voelde elk ribbeltje in de bar bij de laatste set omg
Haha genieten he die spierpijn
Ahh ik voel gewoon wat je bedoelt als je het omschrijft haha. Mss ook eens kijken of je niet te hard knijpt in de bar, ik merk dat ik dat vaak doe bij deadliften en andere pull bewegingen, dan doe ik mezelf extra zeer
Ik ga vanmiddag voor het eerst weer even bewegen sinds ik door m’n rug ben gegaan. Denk heel licht wandelen en wat arm oefeningen doen want moet echt heel erg oppassen dat ik m’n rug niet meer kapot maak. Echt stom, wil graag legday doen maar dat gaat nog lang duren en moet vannacht ook weer beginnen met werken, dat wordt al uitdagend genoeg.
Ik zou gewoon een afspraak maken bij de balie voor het maken van een schema! Dan wordt er besproken wat je precies zou willen bereiken en maken ze op basis daarvan een schema voor je, vervolgens ga je met de trainer het schema af en laat hij/zij zien hoe alles werkt. Dat schema ligt dan meestal ergens in een bak en kun je er steeds weer bij pakken als je gaat trainen.
@MACdonalds Je legt de stang op het zachte gedeelte van je nek, misschien kun je dan beter eerst met iets minder gewicht aan de slag gaan om een beetje te wennen aan het gevoel en dat later opbouwen.
Ik gebruik ook liquid chalk, werkt echt super goed!
En die stang op je rug wen je vanzelf aan.
Dit had ik ook! Ik heb toen een schema laten maken met ook van die simpele machines erin die je ook niet kan verstellen enz (life of fitness heet het geloof ik bij mij?). Voelde me ook heel dom eerst maar het gaat steeds beter! Van die simpele machines staat okk het ‘echte’ apparaat in de sportschool en ik merk dat ik na 3 weken steeds meer echte apparaten ben gaan testen. Ook na het kijken naar andere mensen.