Fitnesstopic

Ik gebruik ook vloeibaar magnesium, in combinatie met handschoentjes. Heb alleen nog geen hele fijne gevonden die ik zou aanraden.

Voor degene die ook handschoentjes gebruiken, hoe wassen jullie deze?

Ik gebruik die van myprotein, vind die super chill!

heb je het over magnesium of over de handschoentjes? Ik ben niet heel duidelijk zie ik, maar ik heb dus geen fijne handschoentjes gevonden die ik zou aanraden.

Oooo ja ik had het over de magnesium haha.

Ben zelf geen fan van handschoenen omdat je daarmee niet aan je grip strength kan werken. Maar hangt natuurlijk van je doelen af of je dat nodig vindt of niet.

Bedankt voor alle tips meiden! Ik vind het nog steeds heel spannend, maar ik heb voor morgen een tijd gereserveerd. Nu nog wat moed verzamelen om ook echt te gaan.

1 like

Gisteren weer legday gehad met o.a. squatten en het ging al veel beter dan de eerste keer doordat ik de stang veel smaller pakte en mn schouders goed aanspande. Had nu weer 40 kilo op kale stang en ging vorige week kapot door de pijn in mn nek maar nu ging het heel soepel gewoon. Love youtube om even techniek goed te leren.

1 like

Welke weegschaal gebruiken jullie in de keuken? Ik heb nu al 2 x die van de action gehad maar iedere x nokt hij ermee en eet batterijen bij het leven?

Ben door deze reactie ook maar gestopt met die pad te gebruiken en het ging verrassend goed! Dus thanks hiervoor :blush:

3 likes

Super!! :muscle:t3:

Ik begin vandaag met een nieuw 10-weken schema voor 4x pw en ben me toch een partijtje zenuwachtig. Vandaag lower body met bijna alleen maar supersets dus ik weet al dat ik de rest van de dag uitgeput (maar wel heel voldaan) op de bank ga liggen, zin in :heart:

3 likes

Leuk, succes alvast! Is het schema voor jou gemaakt of volg je een bepaald programma?

1 like

Thanks! Schema is voor me gemaakt door m’n sportschool :slight_smile: Het is lower body/upper body/rustdag/lower body/upper body met dus veel supersetjes en zowat alle oefeningen 4 sets van 15 reps!

Net terug en het was super uitdagend, maar ging me echt veel beter af dan gedacht. Nu al zin in morgen :joy::heart:

Klinkt inderdaad zwaar met zo veel supersets! Mijn weekschema is echt exact hetzelfde als dat van jou, 4 dagen upper/lower op dezelfde manier verdeeld. Wel een goed teken dat je al zin hebt in de volgende training :smiley:

Ik kom echt niet verder met m’n hip thrusts :frowning: Dit jaar wilde ik heel graag de 100k halen, maar ik blijf maar steken rond de 85. De lockdown heeft natuurlijk niet geholpen, ik moest daarna weer opnieuw opbouwen. Maar het lijkt alsof ik voorbij dit punt gewoon niet verder kom.

1 like

Sorry voor de dubbelpost maar wilde iets kwijt.

Waar trekken jullie de lijn tussen vriendelijk of vervelend als je wordt aangesproken tijdens het sporten? Vanochtend kreeg ik uit het niets van een random dude: ā€œJe ziet er steeds beter uit, je kan echt zien dat je bent afgevallen!ā€. Ten eerste ben ik helemaal niet bezig met afvallen (juist al 10kg erbij dit jaar :partying_face: ) en ten tweede gewoon raar dat iemand zomaar een opmerking maakt over mijn lichaam. Aan de andere kant zei hij het wel op een vriendelijke manier. Ben ik gewoon een bitch dat ik dit irritant vind? Zou het juist naĆÆef zijn om het als compliment op te vatten en laten gaan?

Nee hij moet gewoon z’n smoelwerk op houden, je hebt toch niet gevraagd om zijn mening?! Ook de aanname dat je sport om af te vallen… Hou je commentaar lekker voor je maat! Ik vind het eigenlijk altijd irritant om aangesproken te worden in de gym, dat maakt mij echt geen bitch - ik kom daar gewoon niet om te socializen. ā€œJe ziet er steeds beter uitā€ nahhh ik ben echt verontwaardigd om dit stomme lef van die knul in jouw plaats :joy: ben helemaal opgefokt erdoor. Anyway, wow, superknap dat je 10 kg bent aangekomen :muscle:

2 likes

Ook een beetje creepy dat hij je blijkbaar vaker heeft bekeken? Aangezien hij zegt dat je er steeds beter uit ziet. Verkapte poging tot proberen te flirten ofzo? Zou niet weten waarom hij de behoefte voelt om het anders te melden. Ik wil juist sporten zonder dat anderen op mij letten, dus zou me er zeer oncomfortabel bij voelen mocht iemand mij een ā€˜compliment’ komen geven.

2 likes

Neeeeeee hij moet z’n tering bek houden ! Niemand heeft hem iets gevraagd, gatverdamme.

2 likes

Nu ik dit lees ben ik ook weer gelijk opgefokt! Inderdaad ook meteen die aanname over afvallen, alsof dat de enige reden kan zijn dat een vrouw aan het sporten is? Deze bevestiging had ik even nodig denk ik, dankjewel <3

@Plantengekkie Daar had ik nog niet eens bij stilgestaan. Ik ben er meestal op dezelfde tijden en zie vaak dezelfde mensen rond lopen. Maar toch een raar idee dat iemand daar blijkbaar op let, en nog de behoefte voelt om er iets van te zeggen ook

1 like

Omg dit doet me echt zo denken aan toen ik nog fanatiek crossfitte. Ik kreeg van een vrouw echt twee of drie keer de opmerking: ā€œJa toen jij begon met crossfit viel je nog wel af he?ā€ Of iets in die trant. WAT ZEG JE NU EIGENLIJK? Echt flikker op. Ik was toen altijd te perplex om er iets van te zeggen.

En op een gegeven moment ook van een van de coaches. Ik ben zeker niet dun, gewoon best grof geschouderd enzo, en ben 1,81, dus zwaarder dan het gemiddelde fanatieke crossfitmeisje. Hoewel ik erg sterk was, was ik natuurlijk in verhouding slecht in pull-ups en pushups enzo. Kreeg ik op een gegeven moment de vraag van een coach: ā€œHoezo ben jij nog steeds zo slecht in pull-ups? Dat kan eigenlijk niet heā€¦ā€ Diezelfde dude een paar maanden later out of the blue, weer tijdens dat ik pull-ups aan het doen(/verneuken) was: ā€œLet jij eigenlijk weleens op je voeding?ā€ ECHT KRIJG DE TERING? Waar bemoei jij je mee. Inderdaad wat @Rilah zegt. Wie zegt dat ik sport om af te vallen. Laat me met rust joh, debiel.

2 likes

Wtf belachelijk dat je dit soort opmerkingen krijgt. Van een of andere wappie in de sportschool verbaast het me nog minder dan een coach. Die zou toch beter moeten weten? Van een coach verwacht je juist dat die veel meer begrip heeft voor de doelen die iemand kan hebben behalve afvallen. Of dat niet iedereen hetzelfde gebouwd is, en een oefening als een pull-up niet iedereen even makkelijk afgaat.

@Itsu Dit zou zeker de meest opbouwende reactie zijn. Op het moment dat het gebeurde stond ik eigenlijk met m’n mond vol tanden, maar als het nog eens gebeurt hoop ik wel dat ik met een sterkere reactie kan komen.

Die opmerking bij bodypump en spinning die jij noemt maken me echt boos. Waarom moet eten zo gedemoniseerd worden? Ik merk het echt overal, ook in het dagelijks leven. Als er iets lekkers wordt uitgedeeld gaat het meteen over ā€œmorgen weer eraf sportenā€. Alsof je niet kan genieten van iets lekkers, of doodnormaal koolhydraten kan eten, zonder dat je het moet compenseren. En dat dat de reden is dat je aan zo’n sportles meedoet.

3 likes