Nou dat is twee keer meer dan niks! Elke keer die je meepakt is er een
Deze maand ben ik in between jobs en woon ik bij mijn ouders. Zij hebben een fitness ruimte(tje) met dit apparaat van het plaatje, een bench en een aantal dumbbells. Nu voel ik me helemaal gemotiveerd om hier deze maand van te genieten/profiteren! Ook geen smoesjes van geen tijd, want geen werk, best wel veel zin hierin!
Simpele workouts zoals barre, lucy wyndham (als ik t goed schrijf), optimavita. Kind op de (loop)fiets en wandelen of rennen ernaast?
Ik zou je aanraden om laagdrempelig te beginnen met korte beginner workouts. Als je een tijdje niet gesport hebt kunnen oefeningen echt zwaar zijn en je wilt ook geen blessures oplopen. Ik ben sinds gister weer begonnen na een half jaar stilzitten en kon gister niet eens langer dan 30 seconden planken (volgens de oefening moest ik 45 seconden volhouden). In plaats van balen en jezelf slap vinden is het belangrijk om jezelf, ongeacht van je prestaties, een positief gevoel toe te spreken, want je doet in ieder geval wat, en dat is beter dan niets! Met kleine stapjes ga je dan vooruit en dat zal echt fijn voelen!
Vind ik nog knap. Ik sport wel regelmatig maar 45 min planken vind ik echt niet te doen.
ze heeft het over sec hè
45 minuten
Als ik dat ooit in mijn leven haal zal ik het je laten weten
Dat is ook een kwestie van opbouwen! Ik deed altijd na mijn sportles nog 5 minuten buikspieroefeningen met zo’n app (Abs workout) en daar zat ook planken bij, toen ik dat twee keer per week deed kon ik met gemak een minuut planken. Nu heb die app al een tijdje niet meer gebruikt omdat we bij bodypump al buikspieroefeningen doen, ik ga eens testen hoe lang ik het nu nog kan.
Hahah 45 sec vind ik al pittig genoeg. Dat red ik niet. Ja 45 is makkelijker met je kont omhoog. Maar een echte rechte plank met kont goed vind ik al lastig.
Zijn het altijd dezelfde oefeningen bij body pump? Of iig drie maanden lang oid? Heb nu twee lessen gedaan die vrijwel hetzelfde in elkaar zaten, vooral dezelfde buikspieroefening. Snap het doel daarvan niet zo
Ja klopt! Iedere drie maanden komt er een nieuwe release uit, dus dan doe je 3 maanden lang dezelfde les. Het idee is dat je eerst de oefeningen goed moet leren uitoefenen en dat je daarna kunt opbouwen met gewicht. Mijn trainster wisselt na anderhalve maand wel eens wat oefeningen om met oudere releases, zo blijft het een beetje afwisselend.
Dat doet de mijne ook inderdaad, zelfde bij sh’bam en andere lessen. Vind bij bodypump dezelfde lessen wel fijn omdat ik dan zelf m’n progressie goed bij kan houden
Heeft hier iemand een abonnement op elovate by rowen of wel eens workouts van haar gedaan? Bevalt dat? Ik ben nu nog bezig met 21 day tone van blogilates maar lijkt me leuk om wel door te gaan met het wat vaker sporten! Maar vind blogilates niet super leuk.
Mijn 10 kg dumbbells zijn deze week binnen gekomen en ik heb gisteren een full body workout gedaan van Caroline Girvan. Wow, ik heb zoveel spierpijn nu, love it
Zo’n EPIC workout? Ik kan al een week niet lopen van de spierpijn! Die meid is gek joh. Als je dat programma afrondt kun je zo het leger in
Jaaa zo´n EPIC workout! Zij ziet er ook wel uit alsof ze zo het leger in kan haha. Ik ga denk ik niet dat hele programma volgen maar 1/2 keer per week een fullbody doen en daarnaast hardlopen.
@Tuinstoel hahaha ik heb ook wel een beetje spijt van die keuze, kan niet meer normaal lopen en het wordt nog erger.
Als iemand nog nieuwe workouts zoekt, het is gratis:
@anon42887991 Oh Nice!! Goeie!
Ik ben maar verder gegaan met blogilates en als er een all body workout op de planning stat ga ik dan gewoon een video van iets anders doen. Had 1 dag niet gesport en miste het toch eigenlijk wel. Het is ook leuk om te merken dat m’n core echt sterker wordt.
Ja ik heb wel eens workouts van haar gedaan! Het is wel heel erg Amerikaans motivational speeches achtig en altijd techno haha, maar als je daarvan houdt is t chill!